Skriva reklamationsmail häst

Jag har varit med och tagit in många ponnyer från Irland. Dom allra flesta har aldrig varit med om att ryttaren sitter upp från pall.Dom förstår inte vad du menar! Samtliga har efter träning lärt sig. Men det tar tid och det måste det ju få göra. Jag förstår inte vad dina argument för en reklamation är? Om vi har sålt en ponny/häst från ridskolan ersätter vi den så fort vi kan,vi behöver våra ponnyer för att hålla verksamheten i gång. Vi kan inte bara ta tillbaka en ponny,oavsett pris,för att sedan lägga tid på att sälja den igen.Som så många här säger:Är du det minsta osäker på om det är något fel på hästen ska den naturligtvis kollas av en veterinär,om inte lägg ut den på annons och sälj.
Självklart kan det vara så att hästen inte står still för att den inte vill ha upp nån på ryggen, men knappast för att den är rädd att ryttaren ska trilla av, utan i så fall för att den tycker det är obehagligt att ha någon på ryggen. Men det vanliga är väl att hästen inte står still för att den inte fått lära sig det, och att den skyggar när nån kliver upp på pallen för att den tycker det är läskigt när nån snabbt kommer upp bredvid den som det blir när man kliver upp på en pall och helt plötsligt blir jättestor bredvid hästen.

Har man uteslutit att hästen t ex har ont i ryggen och inte vill ha upp en ryttare av den anledningen så låter det mer som en träningssak att hästen behöver förstå vad det är meningen att den ska göra, och att det inte är farligt med pallen.
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 315
Senast: animalasia
·
Ekonomi & Juridik Lång historia kort,för en dryg månad sen fick vi en äldre haflinger tjej utav min dotters kompis mamma. Dom hade i sin tur fått hästen...
Svar
11
· Visningar
1 001
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 565
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 829
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp