skulle ni fortsätta träffa kille som beter sig märkligt första gången?

Visst.
Men kan det inte vara intressant att försöka förstå varför människor uppför sig som de gör?

För egen del: absolut nej i vissa fall. Jag orkar inte vara psykolog och stöd till alla, i vissa fall - möjligen. Men jag vill kunna njuta av okomplicerad samvaro med vänner och bekanta. Får de problem är jag den första att försöka stötta, men om man har så grava problem trots att man helt frivilligt bjudit in någon (och sedan är så otrevlig) känner jag att jag kommer att komma i kläm fler gånger. När personen tar sig vatten över huvudet och sedan låter det gå ut över mig. Vilket får mig ledsen och nedstämd.

Jag tror inte det ger varken vederbörande eller mig något i längden.
 
Jag träffade en kille på en kurs. Vi valde att fortsätta att träffas efter kursen men redan under kursens gång så upptäckte jag att han var en person som heller inte pratade, blyg tillbakadragen osv. Vi har träffats under tre månader nu och tanken var att vi skulle bli ett par, men det blev inte så egentligen inte. De gånger som han var hemma hos mig så märktes det att han var inte normal och alldeles för blyg! Jag har aldrig till exempel sett honom i underkläderna, fast vi har liksom varit ett "par". Sen har det även varit lite andra konstigheter med honom så jag gjorde slut med honom, sa att vi ska bara var vänner. Nu vill ha gå tillbaka till vårat förhållande men det tänker jag inte göra. Han har gjort grejer som har gjort mig förbannad.Saker som jag inte kan förlåta. Så varningsklockorna ringer redan där om han väljer att skita i dig på en fest, jag tycker att du ska gå vidare. Förresten så träffas man heller inte på en fest först gången, då ska man träffas på fik eller göra något, inte på fest.
 
Jag träffade en kille på en kurs. Vi valde att fortsätta att träffas efter kursen men redan under kursens gång så upptäckte jag att han var en person som heller inte pratade, blyg tillbakadragen osv. Vi har träffats under tre månader nu och tanken var att vi skulle bli ett par, men det blev inte så egentligen inte. De gånger som han var hemma hos mig så märktes det att han var inte normal och alldeles för blyg! Jag har aldrig till exempel sett honom i underkläderna, fast vi har liksom varit ett "par". Sen har det även varit lite andra konstigheter med honom så jag gjorde slut med honom, sa att vi ska bara var vänner. Nu vill ha gå tillbaka till vårat förhållande men det tänker jag inte göra. Han har gjort grejer som har gjort mig förbannad.Saker som jag inte kan förlåta. Så varningsklockorna ringer redan där om han väljer att skita i dig på en fest, jag tycker att du ska gå vidare. Förresten så träffas man heller inte på en fest först gången, då ska man träffas på fik eller göra något, inte på fest.

Äsch, man "ska" och man "ska". Det finns inga regler för hur man "ska" träffas, det finns tusen olika sätt som kan funka precis lika bra. Vi vet inte ens om inbjudan var en
"du, det finns några personer jag jättegärna vill presentera dig för, kom hem till mig på lördag"
eller om det var en
"- Vad ska du göra på lördag?
- Ska på en fest hos Robin. Kommer bli stort, säkert ok om du och ett gäng vänner kommer också."

Dessutom tycker jag du drar på stora växlar om du menar att jämföra ditt ex som du träffat under tre månader och som gjort saker som du blev förbannad över, och en kille ts har träffat EN gång.
 
Äsch, man "ska" och man "ska". Det finns inga regler för hur man "ska" träffas, det finns tusen olika sätt som kan funka precis lika bra. Vi vet inte ens om inbjudan var en
"du, det finns några personer jag jättegärna vill presentera dig för, kom hem till mig på lördag"
eller om det var en
"- Vad ska du göra på lördag?
- Ska på en fest hos Robin. Kommer bli stort, säkert ok om du och ett gäng vänner kommer också."

Dessutom tycker jag du drar på stora växlar om du menar att jämföra ditt ex som du träffat under tre månader och som gjort saker som du blev förbannad över, och en kille ts har träffat EN gång.

För min egen del så tycker jag att man inte ska träffas på fest. Då det finns alkohol involverad och man kommer inte då att kunna lära känna personen riktigt om denne nu är full. Men alla gör precis som man själv vill och det var min åsikt som jag tog fram, precis som alla andra här.
En annan skrev till exempel att det finns bättre män än honom. Så förlåt mig så in i gudarna då om jag råkade ta upp mina åsikter och vad jag har fått uppleva. Tanken var inte heller att jag skulle jämföra men saker och ting här men det blev fel. Jag antar då att jag är väl dum i huvudet nu då. Ska fan aldrig mer skriva något inlägg mera.
 
Hej bukevänner. Jag har skrivit med en kille på internet i några månader. Är med på en singelsida. Jag fastnade för honom direkt när han skrev ett långt förstamejl. Som skillde sig från alla andra hundratals massutskick man får från killar. Så jag svarade honom och vi har skrivit nästsn varje dag och haft saker och skriva om också, så det rann aldrig ut i sanden.

Han bjöd sen mig på fest. Som jag åkte på med några kompisar. När vi kom dit stod han och ignorera mig och pratade med några kompisar. Tyckte det kändes udda redan där. Men jag är inte blyg så jag gick fram och pratade och drog med honom bort. Och frågade varför han betedde sig så. Så sa han att han var så blyg och försiktig. Sedan i princip ignorera han mig hela kvällen !!! Medans hans kompisar och andra killar raggade vilt. När festen var slut och vi var på väg hem fick jag kontakt med honom och han var allmänt nervös. Men frågade massa frågor och jag fick några kramar. Och hans kompisar sa ta med henne så har vi efterfest , men då sa han nej det går ju inte. Ska sova. Jag skickar iaf ett sms om att han är himla söt och får liknande tillbaka. Dagarna efter har han mejlat som vanligt och skriver att jag är fin osv. Men kan man vara så blyg eller ovetande om hur elakt det är att ignorera någon en hel kväll? Jag känner mig ledsen. Men har ändå fastnat för honom. Är inte ofta jag blir så pass intresserad.
Ge killen en chans till, han kanske har blivit ordentligt bränd tidigare och därför är nervös.
Eller så är killen helt enkelt blyg som tusan
 
En kille beter sig dåligt (eller konstigt) efter att ha bjudit in TS till en fest.

Någon undrar om förklaringen KAN vara att han är blyg.

Folk reagerar på att andra tycker blyga är otrevliga? Alltså jag fattar inte hur era tankebanor går ibland. Vem har någonsin sagt att blyga är otrevliga?
Man kan uppleva blyga som otrevliga och ibland är resultatet av blyghet faktiskt otrevlighet MEN det är bara ett förslag av alla andra man kan ge.

En kille beter sig dåligt efter att ha bjudit in TS på en fest.

Det betyder inte att han ÄR en otrevlig individ helt och hållet. Det betyder att han vid detta tillfälle betedde sig dåligt.

Kan det tyda på att han är en otrevlig individ? Ja. Och man ska vara på sin vakt men också våga testa. Hur svårt är inte det?

Alla trevliga personer kan bete sig otrevligt och har garanterat gjort det. Alla otrevliga kan bete sig trevligt. Psykopater framförallt.
 
Jag skulle lämnat festen och gått vidare. Att kunna skriva på nätet, men inte kunna föra ett samtal med mig IRL är ingenting jag vill lägga energi på. För mig är personligheten det absolut avgörande, och dit hör inte hur man skriver på nätet. Sen kanske han "egentligen" är trevlig och bra bakom sin extrema blyghet, men det hade jag inte ens haft lust att ta reda på efter ett sånt oattraktivt första möte. :crazy:
 
Jag träffade en kille på en kurs. Vi valde att fortsätta att träffas efter kursen men redan under kursens gång så upptäckte jag att han var en person som heller inte pratade, blyg tillbakadragen osv. Vi har träffats under tre månader nu och tanken var att vi skulle bli ett par, men det blev inte så egentligen inte. De gånger som han var hemma hos mig så märktes det att han var inte normal och alldeles för blyg! Jag har aldrig till exempel sett honom i underkläderna, fast vi har liksom varit ett "par". Sen har det även varit lite andra konstigheter med honom så jag gjorde slut med honom, sa att vi ska bara var vänner. Nu vill ha gå tillbaka till vårat förhållande men det tänker jag inte göra. Han har gjort grejer som har gjort mig förbannad.Saker som jag inte kan förlåta. Så varningsklockorna ringer redan där om han väljer att skita i dig på en fest, jag tycker att du ska gå vidare. Förresten så träffas man heller inte på en fest först gången, då ska man träffas på fik eller göra något, inte på fest.

Fast i mitt fall träffas jag hellre på en fest, jag fikar inte, aldrig, aldrig förstått varför man ska umgås och ... tugga.
Skulle aldrig aldrig fika med en ny kille , tar hellre en promenad eller gör något. absolut inte sitta mitt emot varandra och äta=D
 
Fast i mitt fall träffas jag hellre på en fest, jag fikar inte, aldrig, aldrig förstått varför man ska umgås och ... tugga.
Skulle aldrig aldrig fika med en ny kille , tar hellre en promenad eller gör något. absolut inte sitta mitt emot varandra och äta=D
Minigolf är perfekt :up:
 
Grejen är ju att vi alla uppfattar situationen olika. Bla baserat på erfarenheter
Utifrån det lilla vi vet tolkar vi det olika.
Jag tolkar honom som blyg och tafatt och att han inte riktigt visste hur han skulle bete sig. Inte som elak etc.
Därför ger jag honom en chans till.
Men.. Jag kan leva med någon som är blyg etc. Men inte elak...
Jag letar i te efter en perfekt person så för mig är det ok att ha vissa "fel och handikapp ".
Han är verkligen inte elak heller,det märker jag, jag har träffat elaka personer innan och dom har varit hur trevliga som helst i början dom .
Han har pratat om detta efter och bett om ursäkt och haft dålig samvete, och förklarat att han är försiktig med nya människor, och hade tänkt ta det lugnt med mig den kvällen, men jag var full och på/oblyg och han var nästan nykter.
Sen verkar han vara en rätt speciell person, och jag gillar ju det mer än de öppna killarna som raggar hej vilt på tjejer=D
 
Han är verkligen inte elak heller,det märker jag, jag har träffat elaka personer innan och dom har varit hur trevliga som helst i början dom .
Han har pratat om detta efter och bett om ursäkt och haft dålig samvete, och förklarat att han är försiktig med nya människor, och hade tänkt ta det lugnt med mig den kvällen, men jag var full och på/oblyg och han var nästan nykter.
Sen verkar han vara en rätt speciell person, och jag gillar ju det mer än de öppna killarna som raggar hej vilt på tjejer=D
Ja jag förstår dig. Och tycker det är bra att du träffar honom igen.
 
Han är verkligen inte elak heller,det märker jag, jag har träffat elaka personer innan och dom har varit hur trevliga som helst i början dom .
Han har pratat om detta efter och bett om ursäkt och haft dålig samvete, och förklarat att han är försiktig med nya människor, och hade tänkt ta det lugnt med mig den kvällen, men jag var full och på/oblyg och han var nästan nykter.
Sen verkar han vara en rätt speciell person, och jag gillar ju det mer än de öppna killarna som raggar hej vilt på tjejer=D
Men alltså....jag får dåliga vibbar här, det känns som du blir anklagad nästan för att du är framåt, full och glad antar jag, medan han vill gagga och vara försiktig med sina polare....öh. Kanske du ska se dig om efter någon som uppskattar dig efter förtjänst?
Jag hade aldrig tagit kontakt med killen igen efter att ha blivit illa behandlad, oavsett varför. Sånt orkar jag inte med, vid min ålder.
 
Men alltså....jag får dåliga vibbar här, det känns som du blir anklagad nästan för att du är framåt, full och glad antar jag, medan han vill gagga och vara försiktig med sina polare....öh. Kanske du ska se dig om efter någon som uppskattar dig efter förtjänst?
Jag hade aldrig tagit kontakt med killen igen efter att ha blivit illa behandlad, oavsett varför. Sånt orkar jag inte med, vid min ålder.

Man kan ju vända på det också. Hade jag dejt med en person som var full första gången vi sågs, så hade jag sprungit åt andra hållet. Och då har jag inte ens problem med blyghet. Kanske är TS inte rätt person för killen?
 
Han är verkligen inte elak heller,det märker jag, jag har träffat elaka personer innan och dom har varit hur trevliga som helst i början dom .
Han har pratat om detta efter och bett om ursäkt och haft dålig samvete, och förklarat att han är försiktig med nya människor, och hade tänkt ta det lugnt med mig den kvällen, men jag var full och på/oblyg och han var nästan nykter.
Sen verkar han vara en rätt speciell person, och jag gillar ju det mer än de öppna killarna som raggar hej vilt på tjejer=D

Han va nästan nykter men vill hellre ses en annan gång när han är nykter ?
Vad var det för fel på den här gången då ?

Du var full och "påig" ? NEJ du gick fram och sa HEJ som vem som helst till en person du pratat JÄTTEMKT med på nätet.. Hur kan de va "påigt" ? Senare under kvällen när han ignorerat dej HELA KVÄLLEN så tar du ett snack med honom och får några kramar men fortfarande inget gensvar ?

Samtidigt ska jag inte säga nåt ... Den jag vill ha är ju inte mkt bättre :p Han hör ju inte av sej alls :p
Så då blir ju följdfrågan studerar den här killen ? (om det är samma kille ;) som gått vidare :p )

Hade den jag vill ha betett sej så här första gången jag träffat honom hade han INTE fått en andra chans.
Men med facit i hand på hur han är så skulle jag inte alls bli förvånad om han var sån här på fest...
 
Man kan ju vända på det också. Hade jag dejt med en person som var full första gången vi sågs, så hade jag sprungit åt andra hållet. Och då har jag inte ens problem med blyghet. Kanske är TS inte rätt person för killen?

Människor som är fulla när man själv är nykter... :wtf: Mycket möjligt det du skriver!
 
Du var full och "påig" ? NEJ du gick fram och sa HEJ som vem som helst till en person du pratat JÄTTEMKT med på nätet.. Hur kan de va "påigt" ? Senare under kvällen när han ignorerat dej HELA KVÄLLEN så tar du ett snack med honom och får några kramar men fortfarande inget gensvar ?

Fast enligt TS så gick hen ju inte bara fram och sa "hej" utan drog ganska omgående med honom bort från hans vänner och började redan där ifrågasätta hans beteende. Och är han då blyg och försiktig, TS oblyg och pratsam, och därtill han nästintill nykter och TS mer berusad - är det ju inte konstigt om det här första mötet blev något av en ren frontalkrock.

Hur eller hur blev ju TS väldigt besviken så om det är värt att lägga någon mer energi på killen är förstås helt upp till TS, men jag tycker inte att man utifrån TS inlägg i tråden kan döma ut killen som en komplett otrevlig typ.

Däremot
håller jag helt med om att skulle det vara så att han börjar skylla sitt beteende på TS - ja, då ringer varningsklockor! Oavsett om det inte blev som han hade förväntat sig och oavsett vad han har för sociala svårigheter är hans beteende givetvis något som han får ansvara för helt själv.
 
Man kan ju vända på det också. Hade jag dejt med en person som var full första gången vi sågs, så hade jag sprungit åt andra hållet. Och då har jag inte ens problem med blyghet. Kanske är TS inte rätt person för killen?
Men jag har svårt att tänka mig att TS var full som en kastrull utan på hennes beskrivning lät det som hon betedde sig helt normalt, även om det var i förstärkt form så att säga. Jag hade nog också druckit om jag inte var nykterist dårå, om min dejt hade stått med polarna och betett sig som ett veritabelt arsle. Eller snarare undrat när vi skulle gå ut högstadiet kanske, och sedan vänt på klacken för att aldrig mer komma tillbaka.
 
Men jag har svårt att tänka mig att TS var full som en kastrull utan på hennes beskrivning lät det som hon betedde sig helt normalt, även om det var i förstärkt form så att säga. Jag hade nog också druckit om jag inte var nykterist dårå, om min dejt hade stått med polarna och betett sig som ett veritabelt arsle. Eller snarare undrat när vi skulle gå ut högstadiet kanske, och sedan vänt på klacken för att aldrig mer komma tillbaka.

Och själv har jag nästan ingen tolerans alls för fulla människor. Det räcker i princip med att de är yvigare än vanligt och luktar illa. Vad killen tycker om fulla människor vet vi inget om.
 

Liknande trådar

Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 440
Senast: Vallmo
·
Relationer Igår fick jag nog av en sk. arbetskollega. Eller ja kanske nt kollega helt, men han är en anställd från ett annat företag som jag och...
Svar
1
· Visningar
1 038
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 314
Relationer Tar det hela från början... Har träffat en kille som verkligen är hur gullig som helst, har precis påbörjat en ny utbildning och denna...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 911
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp