Bukefalos 28 år!

skulle ni fortsätta träffa kille som beter sig märkligt första gången?

Tycke och smak sak man inte diskutera? :angel:

Undrar var alla män som verkar fantastiska på nätet finns. Jag tycker i alla fall inte det är särskilt charmigt att försöka tjata sig till sex, när jag inte vill erbjuda sig att betala bara jag kommer dit för personen är så jäkla kåt. Eller verka normal tills vi skrivit ett tag och innan vi ens träffats bli kontrollerande och svartsjuk. :down:
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Det är som att vara tillbaka på högstadiet igen när jag läser den här tråden. Jag blir mörkrädd. Är man inte tillräckligt normal så får man tydligen inte umgås med många av er. Återigen, å vad jag får en större och större förståelse och sympati för människor som avviker från den av vissa personers satta "normala" normen över hur man måste vara. Jag förstår hur jobbigt era liv måste vara när ni måste möta sådana här människor utöver er egna problematik. Jag trodde faktiskt att världen var snällare än så. Nu vet jag bättre.

Du verkar inte läsa vad folk skriver. Det är otrevliga människor som folk inte vill ha något att göra med, och det är väl ganska självklart eller hur? Och vad otrevligheten grundar sig i har nog ingen större betydelse än att man i vissa fall kan ha mer förståelse (tex viss social problematik vid sjukdom osv), men jag tror ändå att det är få som med vilje skulle finna sig i en relation med någon som är otrevlig och får en att må dåligt.
Vad som är normalt och inte går ju att diskutera i oändlighet dessutom.
 
men jag tror ändå att det är få som med vilje skulle finna sig i en relation med någon som är otrevlig och får en att må dåligt.
För när dom trådarna kommer upp här så heter det "du måste lämna honom, dumpa, du är värd nått bättre osv". Är folk otrevliga på en dejt ja då är det mer av typen "klart du ska ge honom en ny chans osv" . Då är det inte frågan om att nån är värd nått bättre osv O_o
 
Jag är lite förundrad över att så många i tråden fastställer att detta helt klart är en otrevlig kille, ej värd att träffa igen. Själv kan jag inte avgöra det efter att läst trådstarten, en mycket kortfattad beskrivning av (antagligen) ett antal timmars fest, utifrån en av parterna. Men visst, det är lätt att döma (ut) andra om man själv aldrig hamnar i situationer som inte blir som en tänkte sig...

Eftersom TS själv har en vilja att ge killen en chans till, så är mitt svar solklart: go for it!
 
Nja, är det jag bjudit med dig på en fest så presenterar jag dig när du står vid min sida o säger, Det är är stjarnhimmel å då sträcker du fram handen o hälsar artigt o ler sött. Är det du som bjudit med mig på en fest, så blir det tvärt om, du presenterar mig

Klart jag ska. Jag skrev ju tvärt om. Nej men du skrev att man presenterar sig själv vilket man inte gör om man kommer till en fest som par

Men var läser du att de gick till tillsammans? Jag läser inte det som att TS gick till med killen, utan att hon var välkommen festen. Som hon sen kom till, och tog med sig ett gäng kompisar. Vad det var för typ av fest och vad de pratat om skulle hända under kvällen, har inte jag läst något om...? Det är ju stor skillnad på att bli medbjuden till en parmiddag och att bli inbjuden till en större fest där övriga gäster inte heller känner varandra.
 
För när dom trådarna kommer upp här så heter det "du måste lämna honom, dumpa, du är värd nått bättre osv". Är folk otrevliga på en dejt ja då är det mer av typen "klart du ska ge honom en ny chans osv" . Då är det inte frågan om att nån är värd nått bättre osv O_o
Det är ju skillnad på att ha träffat någon två timmar, eller att ha bott med personen i låt säga två år.
 
Jag är lite förundrad över att så många i tråden fastställer att detta helt klart är en otrevlig kille, ej värd att träffa igen. Själv kan jag inte avgöra det efter att läst trådstarten, en mycket kortfattad beskrivning av (antagligen) ett antal timmars fest, utifrån en av parterna. Men visst, det är lätt att döma (ut) andra om man själv aldrig hamnar i situationer som inte blir som en tänkte sig...

Eftersom TS själv har en vilja att ge killen en chans till, så är mitt svar solklart: go for it!

Fast varför bjuda in en dejt till en fest om man inte ens tänker hälsa på personen och ignorera denne hela kvällen? Det tycker iaf jag är väldigt opassande beteende när man bestämt för att träffas.
Det handlade ju inte om att bete sig klumpigt/säga fel saker pga nervositet eller att vara fåordig pga försiktighet och blyg. Utan han hälsade inte ens på henne när hon kom dit, presenterade henne inte för någon, talade inte med henne alls förens hon drog undan honom och frågade varför han ignorerade henne och fick då bara ett svar att han var blyg och försiktig.
Visst vi har bara fått höra historien från en av parterna, men vad spelar det för roll i detta fall? Att han kanske tyckte att det gick bra och att han visst var trevlig ändrar ju inte det faktum att hon upplevde att han sket i henne hela kvällen.
 
Jag är lite förundrad över att så många i tråden fastställer att detta helt klart är en otrevlig kille, ej värd att träffa igen. Själv kan jag inte avgöra det efter att läst trådstarten, en mycket kortfattad beskrivning av (antagligen) ett antal timmars fest, utifrån en av parterna.

Tja, nu var det ju TS som tyckte killen var otrevlig. Och jag håller med. Varför skulle man egentligen vilja träffa någon man finner otrevlig? Nu ville TS ge killen en andra chans, men även om vi tyckt han var fullt fungerande så har ju TS ändå sin uppfattning att han uppförde sig otrevligt under festen. Och det kan vi ju inte ta ifrån henne.
 
Fast varför bjuda in en dejt till en fest om man inte ens tänker hälsa på personen och ignorera denne hela kvällen? Det tycker iaf jag är väldigt opassande beteende när man bestämt för att träffas.
Det handlade ju inte om att bete sig klumpigt/säga fel saker pga nervositet eller att vara fåordig pga försiktighet och blyg. Utan han hälsade inte ens på henne när hon kom dit, presenterade henne inte för någon, talade inte med henne alls förens hon drog undan honom och frågade varför han ignorerade henne och fick då bara ett svar att han var blyg och försiktig.
Visst vi har bara fått höra historien från en av parterna, men vad spelar det för roll i detta fall? Att han kanske tyckte att det gick bra och att han visst var trevlig ändrar ju inte det faktum att hon upplevde att han sket i henne hela kvällen.

Om han hade tyckt att allt gick hade jag varit mer brydd, men nu verkade ju han inte tycka det. Hur vet du att inte killen tyckte att TS betedde sig märkligt? Kastar sig över honom och kräver att han ska prata med henne på hennes villkor. (Vilket troligtvis inte TS menade, jag öppnar bara för att den andra parten också kan ha blivit överrumplad av vad som hände under kvällen och inte nödvändigtvis var svinig). Eller att han tyckte TS verkade ha det bra med sina vänner och därför väntade in ett bättre tillfälle att kunna prata mer med just henne? Tog hon själv initiativ till att prata med hans vänner? Presenterade hon honom för sina vänner? Det är mycket vi inte vet, förutom att hon drog iväg med honom och frågade ut honom om hans bristande uppmärksamhet åt henne. Jag säger inte att han inte kan vara ett svin, jag säger bara att jag är förvånad över att så många kan stämpla honom som det utifrån informationen i tråden.
 
Tja, nu var det ju TS som tyckte killen var otrevlig. Och jag håller med. Varför skulle man egentligen vilja träffa någon man finner otrevlig? Nu ville TS ge killen en andra chans, men även om vi tyckt han var fullt fungerande så har ju TS ändå sin uppfattning att han uppförde sig otrevligt under festen. Och det kan vi ju inte ta ifrån henne.

Jag har inte heller tagit ifrån henne det. Jag skriver att jag är förundrad över att andra anser att han är otrevlig, svinig etc, för att inte tala om bristen på förstålse för personer som är blyga.
 
Det handlade ju inte om att bete sig klumpigt/säga fel saker pga nervositet eller att vara fåordig pga försiktighet och blyg. Utan han hälsade inte ens på henne när hon kom dit, presenterade henne inte för någon, talade inte med henne alls förens hon drog undan honom och frågade varför han ignorerade henne och fick då bara ett svar att han var blyg och försiktig.

Är det social fobi/ångest eller liknande han lider av beror inte beteendet nödvändigtvis på att han är otrevlig. En sådan problematik kan ta sig just den här typen av uttryck; man tror sig absolut inte kunna hantera en social situation (i detta fall skulle exempelvis det faktum att TS hade sällskap med sig kunna ha ställt till det) vilket får en att dra sig undan eller helt enkelt undvika situationen (exempelvis att hälsa på/ introducera sig för TS med sällskap).

Frågan är väl snarare om så är fallet. Det faktum att han valde just en fest som första tillfälle att träffa TS på talar ju lite emot det. En 30-åring som lider av svår blyghet borde ha bättre koll än så på sina begränsingar. Å andra sidan är förklaringen att han rätt och slätt är en otrevlig skitstövel inte heller speciellt tillfredsställande, särskilt med tanke på att han enligt TS utsago visat sig trevlig och intresserad på nätet.

Om jag vore TS skulle jag nog ge killen en till chans, i ett helt annat sammanhang. Men jag är nog lite partisk, jag är själv en sådan som kan behöva både en och tre chanser ibland.
 
  • Gilla
Reactions: rtf

Liknande trådar

Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 490
Senast: Vallmo
·
Relationer Igår fick jag nog av en sk. arbetskollega. Eller ja kanske nt kollega helt, men han är en anställd från ett annat företag som jag och...
Svar
1
· Visningar
1 045
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 366
Relationer Tar det hela från början... Har träffat en kille som verkligen är hur gullig som helst, har precis påbörjat en ny utbildning och denna...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 946
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp