skulle ni fortsätta träffa kille som beter sig märkligt första gången?

Och själv har jag nästan ingen tolerans alls för fulla människor. Det räcker i princip med att de är yvigare än vanligt och luktar illa. Vad killen tycker om fulla människor vet vi inget om.
Fast då är det synnerligen korkat att bjuda in sin dejt till en FEST. Där det rimligen förekommer alkoholhaltiga inslag. Och om man inte då står ut med påverkade människor? Alltså jag har full förståelse för att man är superblyg eller har social fobi, så kan det vara. Men man har ändå inget frikort för att bete sig ett arsle.
 
Men självklart målar TS upp det som att hon var normal, ibland är man inte reflekterande över ens eget beteende. Speciellt inte när man fokuserar på den andres beteende mest. Om jag gått på en fest (vilket jag inte skulle) och träffat någon första gången, de springer fram till mig berusad och drar bort mig från mina vänner och börjar fråga varför jag inte säger hej osv så skulle jag bli ganska osäker/inte vilja ha något med personen att göra.

Visst kanske han inte borde bjudit TS på en fest, men kanske han bara ville träffa henne och sen tog vatten över huvudet? De kanske bara inte passar ihop.
 
Men självklart målar TS upp det som att hon var normal, ibland är man inte reflekterande över ens eget beteende. Speciellt inte när man fokuserar på den andres beteende mest. Om jag gått på en fest (vilket jag inte skulle) och träffat någon första gången, de springer fram till mig berusad och drar bort mig från mina vänner och börjar fråga varför jag inte säger hej osv så skulle jag bli ganska osäker/inte vilja ha något med personen att göra.

Visst kanske han inte borde bjudit TS på en fest, men kanske han bara ville träffa henne och sen tog vatten över huvudet? De kanske bara inte passar ihop.
Jag vill inte måla upp att jag var normal och jag var för full. Och det var missförstånd.
Vi har pratat masor efter och rett ut detta och uppenbarligen har vi båds gjort så bra intryck på varandra trots allt att vi båda är intresserade av varandra än :-D
 
Jag vill inte måla upp att jag var normal och jag var för full. Och det var missförstånd.
Vi har pratat masor efter och rett ut detta och uppenbarligen har vi båds gjort så bra intryck på varandra trots allt att vi båda är intresserade av varandra än :-D
Det var ju bra. Ta ingen skit bara.
 
Jag vill inte måla upp att jag var normal och jag var för full. Och det var missförstånd.
Vi har pratat masor efter och rett ut detta och uppenbarligen har vi båds gjort så bra intryck på varandra trots allt att vi båda är intresserade av varandra än :-D
Har ni träffats IRL än, nyktra?
 
Jag vill inte måla upp att jag var normal och jag var för full. Och det var missförstånd.
Vi har pratat masor efter och rett ut detta och uppenbarligen har vi båds gjort så bra intryck på varandra trots allt att vi båda är intresserade av varandra än :-D
Låter bra!
Hade det varit tvärtom och vi hört hans version så kanske folk tyckt TS betett sig fel. Sen försvarar jag inte hans beteende men jag tycker inte allt är så svart - vitt.
Sen tänker jag att flera här säger att han borde valt ngt annat som första dejt. Jag tolkar det som att han ville vara trevlig och bjuda med TS. Han kanske inte tänkte på detta som någon stor dejt.
 
Han va nästan nykter men vill hellre ses en annan gång när han är nykter ?
Vad var det för fel på den här gången då ?

Du var full och "påig" ? NEJ du gick fram och sa HEJ som vem som helst till en person du pratat JÄTTEMKT med på nätet.. Hur kan de va "påigt" ? Senare under kvällen när han ignorerat dej HELA KVÄLLEN så tar du ett snack med honom och får några kramar men fortfarande inget gensvar ?

Samtidigt ska jag inte säga nåt ... Den jag vill ha är ju inte mkt bättre :p Han hör ju inte av sej alls :p
Så då blir ju följdfrågan studerar den här killen ? (om det är samma kille ;) som gått vidare :p )

Hade den jag vill ha betett sej så här första gången jag träffat honom hade han INTE fått en andra chans.
Men med facit i hand på hur han är så skulle jag inte alls bli förvånad om han var sån här på fest...
Är det social fobi/ångest eller liknande han lider av beror inte beteendet nödvändigtvis på att han är otrevlig. En sådan problematik kan ta sig just den här typen av uttryck; man tror sig absolut inte kunna hantera en social situation (i detta fall skulle exempelvis det faktum att TS hade sällskap med sig kunna ha ställt till det) vilket får en att dra sig undan eller helt enkelt undvika situationen (exempelvis att hälsa på/ introducera sig för TS med sällskap).

Frågan är väl snarare om så är fallet. Det faktum att han valde just en fest som första tillfälle att träffa TS på talar ju lite emot det. En 30-åring som lider av svår blyghet borde ha bättre koll än så på sina begränsingar. Å andra sidan är förklaringen att han rätt och slätt är en otrevlig skitstövel inte heller speciellt tillfredsställande, särskilt med tanke på att han enligt TS utsago visat sig trevlig och intresserad på nätet.

Om jag vore TS skulle jag nog ge killen en till chans, i ett helt annat sammanhang. Men jag är nog lite partisk, jag är själv en sådan som kan behöva både en och tre chanser ibland.
Han harninte
Det var ju bra. Ta ingen skit bara.

Absolut inte :) förstår vad du menar, men jag har självdistans.
Ger honom en till chans eftersom det känns så bra trots den där kvällen.
 
Hej bukevänner. Jag har skrivit med en kille på internet i några månader. Är med på en singelsida. Jag fastnade för honom direkt när han skrev ett långt förstamejl. Som skillde sig från alla andra hundratals massutskick man får från killar. Så jag svarade honom och vi har skrivit nästsn varje dag och haft saker och skriva om också, så det rann aldrig ut i sanden.

Han bjöd sen mig på fest. Som jag åkte på med några kompisar. När vi kom dit stod han och ignorera mig och pratade med några kompisar. Tyckte det kändes udda redan där. Men jag är inte blyg så jag gick fram och pratade och drog med honom bort. Och frågade varför han betedde sig så. Så sa han att han var så blyg och försiktig. Sedan i princip ignorera han mig hela kvällen !!! Medans hans kompisar och andra killar raggade vilt. När festen var slut och vi var på väg hem fick jag kontakt med honom och han var allmänt nervös. Men frågade massa frågor och jag fick några kramar. Och hans kompisar sa ta med henne så har vi efterfest , men då sa han nej det går ju inte. Ska sova. Jag skickar iaf ett sms om att han är himla söt och får liknande tillbaka. Dagarna efter har han mejlat som vanligt och skriver att jag är fin osv. Men kan man vara så blyg eller ovetande om hur elakt det är att ignorera någon en hel kväll? Jag känner mig ledsen. Men har ändå fastnat för honom. Är inte ofta jag blir så pass intresserad.

Har inte läst hela tråden, men jag tänker såhär: gillar du (tänder du) på blyga personer? Gör du inte det är ju er kombination svår. Tycker du om blyga personer så kör.
Vargen är ganska utåtriktad och jag har lätt att umgås med människor. Jag är driven och företagsam. Jag lever med en man som är min totala motsats. Den jag delar stall med är min totala motsats. Jag blir lite stressad och forserad av människor som är som mig. Jag tror att jag trivs i blyga människors samvaro. Människor som är mycket blyga brukar säga att de trivs med mig.
Så allt beror på vad du själv trivs med. Vet du det inte är det ju värt att prova. Jag är jävligt glad för de blyga människor som kommit in i mitt liv:-)
Även om det inte klickar med just denna person, kanske du ändå få nya insikter.
Lycka till
 
Bara skummat igenom lite snabbt, och min tanke var han kanske inte menar att vara otrevlig.

T.e.x jag har folkfobi och asperger syndrom add osv med mera diagnoser och jg uppfattas inte som blyg på nätet men irl är jag väldigt udda och superblyg vid nya människor, och kan uppfattas som väldigt otrevlig trots att jag själv uppfattar mig som trevlig.. Så folk som inte känner mig superbra uppfattar mig säkert som bitchig/otrevlig osv medans familjen förstår att jag funkar annorlunda..
 

Liknande trådar

Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 440
Senast: Vallmo
·
Relationer Igår fick jag nog av en sk. arbetskollega. Eller ja kanske nt kollega helt, men han är en anställd från ett annat företag som jag och...
Svar
1
· Visningar
1 038
Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som...
2
Svar
25
· Visningar
4 312
Relationer Tar det hela från början... Har träffat en kille som verkligen är hur gullig som helst, har precis påbörjat en ny utbildning och denna...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 910
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp