Bukefalos 28 år!

Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Det finns en speciellt mobil-layout, den har dock inte all funktionalitet. Man kan dock välja den "riktiga" layouten på mobilen om man vill.
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Hej!

Jag har ingen sån text, all min text är på engelska, gissningsvis eftersom jag har engelska som datorspråk/webläsarspråk.(kollade en extra gång för säkerhets skull)

Lavinia
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Förhoppningsvis har jag nu fixat till de de flesta ställen där det fanns mer info på svenska än på engelska. Jag har förhoppningvis även fixat till en hel del av andra lättfixade saker som kommit upp här.
Det verkar som en del missat att godkänna sina annoser skall försöka se om det går att förtydliga detta mer. En del kan möjligen även missat bekräftelse-mail för användarkonto eller annons, kan kanske ha hamnat i spam-mappen.

Kom gärna med fler synpunkter eller påminn om jag missat något.
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Jag tycker det ser riktigt trevligt ut Gunnar! O det var nog dags för ett ansiktslyft åt annonssidorna.

Jättebra att sökfunktionen blivit så mycket bättre. Störde mig alltid förr att man bara kunde välja ett alternativ hela tiden, exempelvis om man kollade efter hästar till salu, då gick det bara bocka i t.ex 160-169 cm och inte samtidigt 170+. Samma var ju med ålder på hästen.
Men - Det går fortfarande inte att välja flera alternativ samtidigt om man vill välja att söka på kön, samma när man väljer att söka på inriktning.
Många hästar vill man annonsera ut som både hopp/Dressyr/Fälttävlan/allround.
Sen tycker jag nog det är lite för många inriktningar

"Avel
Distans
Dressyr
Fälttävlan
Galopp
Hoppning
Islandshäst
Körning
Trav
Western
Annan"

Känns som dressyr, hopp, fälttävlan, allround borde vara standardkategorier. Körning/trav kanske kan slås ihop? Western/distans/islandshäst/galopp känns kanske lite överflödigt som kategorier? Egentligen kanske man bara ska ha Avel, dressyr, fälttävlan, hopp och annan?
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Hej!

Håller inte med om att slå ihop trav och körning. Vill jag ha en välutbildad körhäst skulle jag aldrig leta bland travhästarna och omvänt. (mestadels för att jag vill ha en typ frieser eller annan körras som inte bara springer fort).

Men jag håller med om att det är lättare att söka nu (äntligen!).

/Lavinia, som nu måste testa igen och se vad som blivit bättre :-)
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Hej!

Kollade på sadelannonser och saknade alternativet xvid eller över, många har idag sadlar som är vidare än bara vid/bred och ännu fler söker nog så breda sadlar , det kommer underlätta för oss i sökningarna.

Jag skulle också flytta upp dropdownens för vidd och sitsstorlek så de ligger mer ihopkopplade med sadelinformationen. Nu blir det lite "sadelinfo här", info om annonsen (typ och vilket land/landskap och kostnad) sen inriktning på sadeln och lite mer adressinfo och sen kommer vidd och sitsstorlek och på slutet en karta.

Det är småsaker, men för en mer sammanhängande och logiskt uppbyggt sida underlättar det :-)

/Lavinia, hemma och är sjuk och saaaknar sitt jobb. Ska sluta plåga dig nu :-)
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Kan du lägga in att man kan välja hela sverige på en gång och inte bara finland , norge, övriga länder. Tack.
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Tack för synpunkter, kom gärna med fler alla och kommentera de som kommit.

När det gäller inriktningar märks det var du kommer ifrån, tror jag, inriktningsmässigt. Att slå ihop trav och körning som inte har ett smack med varandra att göra kommer inte ske.
Man skulle kunna tänka sig att slå ihop körning med dressyr, hoppning, fälttävlan om man ser till hästar säljes, då det kan vara lite av samma hästar. Men utrrustningsmässigt blir det nog lite fel.
Jag känner att det är svårt att slå ihop några på något bra sätt, kom dock gärna med fler förslag.

Någon hade ett förslag på någon typ av allround-kategori, tror hon skulle sälja en tävlingskavaj. Men i just det fallet är det ju rätt många inriktnigar som inte har den typen av kavaj.

Detta med att söka på flera saker samtidigt, det är lite klurigt. Jag anser nog att man får klara sig genom att ex.vis inte välja något kön alls om två är ok men inte det tredje eller så väljer man ett i taget av dessa.

Återigen tack för synpunkter, även om det kan låta som om jag säger nej, så funderar jag vidare på dessa.
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Tror nog att man i det fallet får välja bort allt så man får alla annonser. Så mycket utländska annonser är det väl inte ännu. Fler åsikter runt detta?
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Skall titta på detta med ordningen på sökbegrepp så det blir bättre, hoppas hinna det idag.

Vissa vill ha fler val och andra färre ;)
Just nu tror jag kanske att antalet sadlar med extra vid kontra vid är så pass låg att man kanske kan leva med att de ligger under samma, men jag kan ha fel?
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Jag kom nyss på en synpunkt när jag skulle uppdatera företagsinfon. Skulle vilja ha mer än 300 tecken. Typ 1000 tecken eller nåt. :D
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Jag har inte tittat i annonserna men jag saknar en sak som fanns i de gammla. I raden till höger där de senaste annonserna visas så såg man tidigare i vilken vilka kategori de var inlagda (islandshästar, hästar pris till pris, utrustning osv.). Spontant saknar jag den raden då man snabbt kunde avgöra om den nya annonsen kunde vara intressant.
Estivus förslag på färre kategorier tycker jag inte var bra. Hur ska jag hitta en distanshäst om man inte kan söka på det kriteriet? Det är inte direkt alla araber som är lämpliga (vilket folk borde inse och inte lägga in alla grenar på alla araber) och det finns även hästar av andra raser (framförallt arabkorsningar) som passar. Angående kategorier så borde det istället vara så att man kan lägga in max 3 (?) för att komma ifrån de mest kreativa annonserna (17 årigt skadat arabsto som säljs till promenadridning/avel som är en lovande hopp, dressyr, galopp, kör, avel, show osv häst). Som sagt jag har inte tittat på annonserna sen de gjordes om så detta kanske är fixat.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 441
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 242
Senast: Sasse
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 621
Senast: Nahar
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 718
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp