Bukefalos 28 år!

Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Jag har under en längre period funderat och jobbat med lite olika förbättringar på en del av Bukefalos.

Jag tänkte nu att ni som brukar titta in under just detta forum skulle få en möjlighet att vara först bland användarna att titta på det nya.

Det handlar om nya radannonssidor, som jag förhoppningsvis kan släppa till alla inom inte alltför lång tid.

Jag skulle dock gärna se att ni tog er tid att testa, komma med synpunkter och påtala problem på de nya sidorna. Lägg gärna in riktiga annonser, om ni lägger in testannonser, skriv test i rubriken så jag lätt kan ta bort dessa om ett tag.

Skriv gärna vad ni tycker i denna tråd.

Jag skulle kunna skriva en hel del till runt dessa nya sidor, men testningen och synpunkterna kan nog bli bättre om jag inte gör det. Här kommer länken:
http://www.bukefalos.com/annons/
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Finfint förutom att det skulle vara bra med ett "avancerad sökning"-alternativ från huvudsidans söklist(?). Men vet inte hur det skulle utföras för att bli bra med tanke på hur många annonstyper det finns.

Gillar "jämför" funktionen!
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Jo, just det, kanske skulle vara bra med någon form av information vid inläggning av annons för att få bort Pris: 123456. Måste ju försvinna spekulanter när man kan söka på specifika priser!
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Vet inte om jag förstår dig riktigt, men den avancerade sökningen finns ju där så fort man valt någon kategori. Menar du att du skulle vilja ha något sådant på förstasidan?

När det gäller priser skall jag se vad jag kan göra för att upplysa folk om vikten av ett lägga in ett så riktigt pris som möjligt. Det finns lite info om det redan under Tips och råd-sidan, men jag vet att det inte brukar hjälpa mycket ;)
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Personligen tycker jag inte om när man måste lägga in ett specifikt pris eftersom det beror på köparen. Men det menar jag att jag har ett utgångspris men kommer att sälja till reducerat pris till någon som kan/kommer ta fram avkomman.
Så jag tycker personligen att det är bättre när man kan lägga hästen i en priskategori/prisspann.
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Man kan ju skriva noll kronor i listan och 1.000.000 i inforutan ;):D

AM
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Kanske en knapp där man kan sortera på pris vore något? Himla enkelt och verkar "välsorterat".
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Att ange ett utgångspris tycker jag man får klara av, sedan är det väl alltid upp till diskussion säljare/köpare emellan vad det slutligen blir.
Att ange 0 kronor gör att man inte kommer med om köparen söker efter hästar mellan 100000-200000 exempelvis.
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Man kan ju skriva noll kronor i listan och 1.000.000 i inforutan ;):D

AM

Jag lade in en skoj-test annons med pris 1 000 000 bara för att få känna hur det skulle kännas :D

Men den verkar inte synas...? Jag ser den när jag tittar på "mina annonser" men inte annars, den ska ligga under westernhästar. :confused:

Gunnar?
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Det finns faktiskt, det är inte en knapp men ovanför listan med annonser kan man välja att sortera på pris.

Stort tack för alla synpunkter så här långt kom gärna med fler det uppskattas mycket och gör förhoppningsvis att jag kan förbättra saker och ting.
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Kan det vara så att du inte godkänt den för publicering eller inte klickat på länken i mailet. Detta beror lite på om du lade in annonsen som inloggad eller utan användarkonto.
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Hej!

Height är felstavat :-) (men erkännas ska att jag också satt här och kämpade med rätta stavningen).

Jag håller med om att man inte ser bekräftaknappen.

Det känns också som det är för mycket att scrolla, kändes som evigheter att scrolla ner varje sida och sen behöva klicka vidare och vidare och vidare.

Edit ad skulle jag viljat ha uppe i "menyerna" dvs kunna gå tillbaka via menyerna istället för att behöva scrolla ner. När man trycker "back" om man gått tillbaka till "edit ad" får man börja om från kategori, vill man gå vidare får man fylla i en mängd information igen (validationnumber och mail tex och dom har man ju redan fyllt i en gång).

Känner också att beskrivning på engelska borde kunna vara frivillig (om du inte har stora planer på att få in massor av engelsktalande såklart), många är inte så glada i att skriva på engelska. Med både engelska och svenska blir det väldigt mycket scrollande.

Kartorna är bra, problemet är att om man har trackpad och råkar "scrolla" över kartan ändrar den storlek och plötsligt är man i en helt annan del av landet. Kartorna borde kanske ligga lite mer "otillgängligt" så man inte kommer åt dem lika lätt? (eller så är det bara jag som altid lyckas lägga pekaren i kartan).

Jag hade gärna haft född istället för "age", så slipper man ändra vid årsskifte :-).

Och en personlig reflektion- jag gillar inte färgschemat, men så är jag mycket bukekonservativ!

Jättebra med fler val för stallplatserna! Har saknat något sånt.

Jag gillar att du skriver ut hur man multiväljer- jag glömmer alltid bort vilka knappar det är :-)

Bra också med kontaktformulär i annonserna- mycket lättare att minnas vad man mailar om då.

Lite frågor: Hur får man de extra options som nämns längst ner på "bekräfta-sidan"?

/ Lavinia
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Just det - trevligt att man kan fylla i utan att vara inloggad. Antar att man måste skapa ett nytt konto för att kunna logga in? Jag kunda inte logga in med buke-kontot iaf och är alldeles för lat för att orka skapa ett nytt konto att testa med- sorry

/L
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Nu såg jag pris, satt och surfade med iphonen innan och där såg jag ingen sån knapp.
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

När jag testade behövde man inte skriva någon engelsk beskrivning, bara att låta det vara tomt.
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

I det läget borde stjärnorna som antyder att man måste skriva i nåt tas bort, eller ha en beskrivande text att antingen eller gäller. Eftersom de på andra ställen klagar när man inte fyller i saker :-)

Lavinia
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Haha, jag la inte märke till några stjärnor, men vet att det gjorts om sen jag testade, så vi får väl se vad Gunnar säger! :D
 
Sv: Skulle vilja ha lite hjälp med en sida

Tack alla för synpunkter återkommer med fler svar senare.

Att det är stjärnor efter blir lite dumt, men jag vet inte riktigt hur det skall lösas eftersom en av de två måste fyllas i men det har ingen betydelse vilken.

Det jag undrar är om det inte stod "(En rubrik på ett språk räcker, två på respektive språk når fler)" efter Rubrik hos dig? Tänkte att det kunde räcka som förklaring? Liknande står vid Beskrivning.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 441
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 242
Senast: Sasse
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 621
Senast: Nahar
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 718
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp