Sv: skum i munnen
Tack för era svar....skall anamma nån och utesluta en del direkt...
Som sagt...vet, tandläkare och kiropraktor...UA
Och byta bett, ja det har jag hört o anammat, dock inte den senaste året.....började m 2delat alt bettlöst förra året, då hon reds in...men efter en tid började hon tugga på den, så jag köpte 3delad..
Den har hon som sagt gått på sen typ juni-05 alt bettlöst...
Jag rider med bett ca 3x o bettlöst 3....men det kanske inte är samma sak?
Hon går på lös tygel m kontakt, inverkan när så behövs, och som sagt, det är mest när hon står stilla hon tuggar...för mig iaf...
Glömde skriva att det inte var jag som red henne i i söndags, såg det bara av all skum o att hon tuggade när de kom tillbaka fr turen...
Jag var på träning (ko) igår, då liksom ömsom sög/tuggade, när vi stod stilla, men gick bra för övr...så visst, det kan handla om otålighet, för annars står hon snällt stilla o avslappnat...
Ja, tränset...en tanke, köpte jag ny i höstas (okt).
Vi kollade i söndags genom att bara för hand lyfta upp bettet, men skall idag ta upp det ett hål, så får vi se...kan ju va som du sa lektra...att den töjts...
Om det inte hjälper, sätter jag på den 2delade (mot min vilja, den har dom ju lättare att lyfta upp m tungan o tugga på...)
Ps...hon har ingen nosrem nu... måste jag prova det en tid? Hon gapar ju inte o lyssnar när jag rider henne...
Min förra fick jag köpa ett rakt bett till o då slutade han o tugga...
Fortsättning följer...