K
Kryptonit
Sv: Skydd i hagen
Har aldrig haft skydd i hagen eftersom jag inte haft några skador lr liknande
Har aldrig haft skydd i hagen eftersom jag inte haft några skador lr liknande

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det handlar inte om att "leka med dockor". Det handlar om att man inte vill att hästen ska skada sig.
Jämför det med cykelhjälm till ungar. Har inte deras föräldrar fått leka med dockor heller då?
Min häst har också skydd runt om i hagen. Han har stora fötter och lyckas alltid slå sig, vilket har resulterat i två överben på båda inner framskena.
Det var en lam liknelse.Hästen cyklar väl inte i hagen?Den ska oftast gå i en plan rasthage, ensam,där det inte finns en kvist att snubbla över.Om inte hästen skulle klara av detta utan en massa skydd,så skulle inte jag våga rida den hästen.![]()
Den ska oftast gå i en plan rasthage, ensam,där det inte finns en kvist att snubbla över.
Det var en lam liknelse.Hästen cyklar väl inte i hagen?Den ska oftast gå i en plan rasthage, ensam,där det inte finns en kvist att snubbla över.Om inte hästen skulle klara av detta utan en massa skydd,så skulle inte jag våga rida den hästen.![]()
Vad har täcken och boots upp till knäna med ridning att göra???
Och idag har jag hittat de eskadronbootsen som pollan ska ha i hagen. Dock ska hon slippa skydden.
Ehh?? Om du tror att majoriteten av alla har sina hästar på det där viset så har du fel... Våra hästar går aldrig ensamma, om möjligt i så kuperade hagar som möjligt (våra vinterhagar är dock inte de roligaste, men sommarhagarna) och där finns både stock, sten, diken, buskar och allt möjligt du kan komma och tänka på.
Och jag tror att det finns bra många fler än jag som har sådana hagar och de flesta här på bukefalos har nog hästar som går ihop med andra hästar.
Jag har iofs inte skydd på mina, och det var inte till mig du skrev inlägget, men jag blev så irriterad att jag bara var tvungen att svara...![]()