Min första tanke medOch vi har väl alla sett hur skurkarna tar ett öga finger eller hela dig utan större problem
Hellre att de tar bilen än bilen inklusive förare under hot
Så nej jag vill ha en vanlig hederlig nyckel tack![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min första tanke medOch vi har väl alla sett hur skurkarna tar ett öga finger eller hela dig utan större problem
Konstig bil, ingen av de jag har kört har krävt att nyckeln är en bit bort för att låsa.
Vad är det som är så smidigt? Enda funktionen jag sett med keyless som smidigt är bilarna som man kan få öppna bagageluckan med foten så att man inte behöver släppa det man har i händerna. Men nackdelarna överväger från min sida, hade en sån på jobbet en period och det var superstressigt att försöka hitta den den brickan varje gång man skulle lämna bilen, jag var ständigt rädd att jag skulle råka köra iväg från den. För att inte tala om när bilbatteriet laddade ur jobbilen utan synligt nyckelhål och ingen visste hur man skulle ta sig in... Nu kunde man få fram nyckelhålet genom att peta bort en bricka - men hur gör man med en keyless?
Det är också ett problem om man vill ha bilen låst men nyckeln nära men inte på sig enligt en polare. I vår sport är det rätt vanligt att man har en nyckelgömma på bilen, så att om skiten träffar fläkten kan medpassagerarna ta sig in i bilen till nödutrustningen/mobiltelefoner utan bilägaren så att säga.
Eller bara det att behöva ha en burk hemma för nyckeln.
Känns mest otroligt osmidigt...
Vi kan inte låsa bilen om nyckeln är i den.
Mokkan jag hade som hyrbil, låste om jag gick en bit ifrån. Möjligt att det gick att ställa någonstans, lade aldrig tid på att kolla det. Mina föräldrar får låsa sin.
Haha, ja det kan jag förstå.Och vi har väl alla sett hur skurkarna tar ett öga finger eller hela dig utan större problem
Jag säger inte att keyless är enda orsaken till att jag inte köper en ny bil, men jag har ett enormt motstånd mot att ha en bil man inte kan vrida om en nyckel i.
Förvarar ni era bilnycklar i ett RFID skydd? Funkar det som utlovat? Det sipprar inte ut några signaler?
Inte utan mer meck än att ha en vanlig nyckel. Vad är fördelen? Hittils har du bara kommit med argument för varför mina argument är fel, men inte leverarat ett bra exempel på vad som är bättre med keyless?Jag låter aldrig min nyckel ligga nära bilen, så just det är ett ickeproblem för mig.
Jag har nog tagit förgivet att de som kommer på sånt här, har lite hjärna att tänka med. Menar du att de inte kommit på tanken att man ska kunna ta sig in i en bil utan nyckeln? Verkligen?
Jag tycker att det är lättare. Min mobil är min bilnyckel. När jag tar i dörrhandtaget så låser bilen upp och när jag lämnar bilen så låser den. Mobilen är alltid med och jag behöver aldrig leta efter bilnyckeln. Dvs hela billåsgrejen är automatisk. En sak mindre att fundera över. Det gör också bilen mycket svårare att stjäla. Utan att min mobil är i bilens absoluta närhet så åker den ingenstans.Vad är det som är så smidigt? Enda funktionen jag sett med keyless som smidigt är bilarna som man kan få öppna bagageluckan med foten så att man inte behöver släppa det man har i händerna. Men nackdelarna överväger från min sida, hade en sån på jobbet en period och det var superstressigt att försöka hitta den den brickan varje gång man skulle lämna bilen, jag var ständigt rädd att jag skulle råka köra iväg från den. För att inte tala om när bilbatteriet laddade ur jobbilen utan synligt nyckelhål och ingen visste hur man skulle ta sig in... Nu kunde man få fram nyckelhålet genom att peta bort en bricka - men hur gör man med en keyless?
Det är också ett problem om man vill ha bilen låst men nyckeln nära men inte på sig enligt en polare. I vår sport är det rätt vanligt att man har en nyckelgömma på bilen, så att om skiten träffar fläkten kan medpassagerarna ta sig in i bilen till nödutrustningen/mobiltelefoner utan bilägaren så att säga.
Jag tycker att det är lättare. Min mobil är min bilnyckel. När jag tar i dörrhandtaget så låser bilen upp och när jag lämnar bilen så låser den. Mobilen är alltid med och jag behöver aldrig leta efter bilnyckeln. Dvs hela billåsgrejen är automatisk. En sak mindre att fundera över. Det gör också bilen mycket svårare att stjäla. Utan att min mobil är i bilens absoluta närhet så åker den ingenstans.
Oavsett vilket keyless system man har så är det något som ska medDet där låter smidigt och verkligt keyless.
När jag kört så kallad nyckellös bil har det varit en bricka som ska med vilket knappast kan kallas keyless. Det är bara inte en traditionell nyckel.
Kanske bästa vore att låsa upp bilen med BankIDHaha, ja det kan jag förstå.Dock att någon är villig att ta ett öga eller finger, det är nog mer tv. De flesta tjuvar är opportunister och många har nog inte mage för att lemlästa folk. Ta under hot, ja det kan jag se. Men, låt aldrig någon ta dig till en annan plats. Då är det kört ändå, och de är då troligtvis inte ute efter bilen.
Med framtidens biometriska lås behöver du bara ha med dig själv, det är i alla fallOavsett vilket keyless system man har så är det något som ska med
Ja, jag tycker att det är en bra lösning. Sen finns det en bricka som ser ut som ett kreditkort som också kan låsa upp bilen. Om mobillen saknar batteri t ex. Men det kortet ligger bara i plånboken som en backup.Det där låter smidigt och verkligt keyless.
När jag kört så kallad nyckellös bil har det varit en bricka som ska med vilket knappast kan kallas keyless. Det är bara inte en traditionell nyckel.
Man behöver inte rota fram nyckeln ur fickan eller handväskan. Bara ta i dörrhandtaget och öppna. Likaså när man går ifrån bilen. Bara drämma igen dörren och gå. Slippa fippla med nycklar. Gött på vintern när man har vantarVad är det som är så smidigt? Enda funktionen jag sett med keyless som smidigt är bilarna som man kan få öppna bagageluckan med foten så att man inte behöver släppa det man har i händerna. Men nackdelarna överväger från min sida, hade en sån på jobbet en period och det var superstressigt att försöka hitta den den brickan varje gång man skulle lämna bilen, jag var ständigt rädd att jag skulle råka köra iväg från den. För att inte tala om när bilbatteriet laddade ur jobbilen utan synligt nyckelhål och ingen visste hur man skulle ta sig in... Nu kunde man få fram nyckelhålet genom att peta bort en bricka - men hur gör man med en keyless?
Konstig bil, ingen av de jag har kört har krävt att nyckeln är en bit bort för att låsa.
Finns en liten knapp på dörrhandtaget på många modeller som man låser med
Du har en nyckel i klumpen. Jag fick visa sambon i somras. Har för mig att det var någon tråd här i samma veva om någon som hade problem att ta sig in.