Skydda grejer från råttor

Råttor gnager sig lätt igenom plast, har någon haft foder i plastlåda men ingen råtta bitit igenom så har man inga råttor eller också har råttorna struntat i det men det betyder inte att de inte kan.

Här gnagde råttor sig in i grannens slaktbod genom plåt.:eek: Då fick de tag i ett hörn och gnagde ett hål.
 
Precis som @farin nyss skrivit; frysboxar och kylskåp! Sluter tätt, gnagfria, skåp.
Lägg i rödcederkulor, torrpåsar och såna där små siliconkulor (?). Textilier hade jag testat att ha i fungerande vakuumpåsar, men kollat till dem ofta och noga för att inte få lukt eller fukt, om jag var tvungen att förvara dem där.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Övr. Djur Äntligen har drömmen om ett eget hus gått i uppfyllelse och därmed måste självklart ett gäng ankor flytta hit! Men jag läser och lär...
Svar
8
· Visningar
1 637
Senast: Ainon
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 455
Senast: Paddington
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 138
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp