Sv: Slå med fyrhjuling?
En bra, ny fyrhjuling kostar ofta
mer än en traktor i brukskick och det finns ingenting som man kan göra med fyrhjuling som inte går att göra med en traktor i lagom storlek.
Det finns små kinesiska traktorer som kostar 60 000 nya !!!
Definitivt 1000 gånger bättre köp än en fyrhjuling.
Tex vad gäller att sladda ridbanan så är vändradien på en fyrhjuling löjligt stor för ett fordon i den storleken. På jobbet har vi förutom en fyrhjuling även en traktor... och jag skulle aldrig nånsin få för mig att använda fyrhjulingen för att harva/sladda inne i ridhuset utan det gör jag med traktorn

.
Fördelar för traktor: bättre dragfordon, ratt istället för styre (jobbigt i längden med styre), handgas (man får kramp i tummen på den förb*** 4-hjulingen), lyft bakpå för att dels bära redskap och även för att djupreglera dessa, kraft-uttag, hydraul-uttag, dieseldrivet (mindre brandrisk än bensindrivna fordon)... och att komma på tanken att ens jämföra snöröjning med 4-hjuling kontra traktor är rent löjeväckande.
Jag kan räkna upp hur många skäl som helst för att köpa en traktor istället för nån löjlig 4-hjuling.
Fasen, jag tror tom en häst skulle vara bättre än en fyrhjuling.
Fyrhjulingen är bara en förvuxen motorcykel, en ren lyxpryl med begränsad användbarhet.
En fyrhjuling kan jag definitivt klara mig utan, men rör inte min traktor
Bor man på gård kan man skriva kärleksdikter till sin 4-hjulsdrivna traktor med frontlastare....