Sladdtrassel *urk*

Maira

Trådstartare
Skrev just om detta i en annan tråd, men;

Hur håller ni ordning på alla sladdar, kontakter och elände som hänger ihop med datorn. Jag tycker bara det ser fult och rörigt, skräpigt och dammig blir det också.

Jag vet att det finns såna där sladdsamlare osv att använda, men tycker det blir trassligt efter ett tag hur noga man än försöker vara när man kopplar ihop allting. Min absolut bästa humörförstörare... :cool:

Bara elutttag och extrakontakter t ex, det går ju åt hur många som helst. :crazy:
 
Sv: Sladdtrassel *urk*

Jag undrar jag med, det retar gallfeber på mig med dammiga,tjorviga, trassliga kabelsladdar som ligger som ormbon bakom dator,skrivare o tv,tvspel,video, dvd etc :devil:
 
Sv: Sladdtrassel *urk*

Under skrivbordet,så skruvade jag upp en skruv med större halvögla på,där hänger jag kablarna!
Så slipper man ha dom liggandes på golvet!
Förlängningssladden med extra kontakter satte jag upp på väggen under skrivbordet!
 
Sv: Sladdtrassel *urk*

Jag drar ut alla sladdarna o reder ut härvor. Pluggar sen i dem en och en. All överflödig sladd som blir, gör jag "nystan" av och fäster med ståltråd (sån till blommor med plast utanpå). Då får alla sladdar sitt eget nystan liksom o det blir inga ormbon :) Sladdarna drar jag noga bredvid varandra, så de inte korsas eller snos runt varandra. Man ska lätt kunna dra ut en av sladdarna o flytta eller så utan att svära.

Jag HATAR ormbon :angel: I vardagsrummet har jag kabelsamlare bakom hyllorna, så det inte syns att det är så många sladdar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 287
Senast: Soapbubble
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 209
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Jag har så länge jag kan minnas tyckt om att organisera saker. Sen jag ställde upp som frivillig på konserterna i skolan för att få...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 866
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp