Sladdtrassel *urk*

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Maira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 932

Maira

Trådstartare
Skrev just om detta i en annan tråd, men;

Hur håller ni ordning på alla sladdar, kontakter och elände som hänger ihop med datorn. Jag tycker bara det ser fult och rörigt, skräpigt och dammig blir det också.

Jag vet att det finns såna där sladdsamlare osv att använda, men tycker det blir trassligt efter ett tag hur noga man än försöker vara när man kopplar ihop allting. Min absolut bästa humörförstörare... :cool:

Bara elutttag och extrakontakter t ex, det går ju åt hur många som helst. :crazy:

Sv: Sladdtrassel *urk*

Jag undrar jag med, det retar gallfeber på mig med dammiga,tjorviga, trassliga kabelsladdar som ligger som ormbon bakom dator,skrivare o tv,tvspel,video, dvd etc :devil:

Under skrivbordet,så skruvade jag upp en skruv med större halvögla på,där hänger jag kablarna!
Så slipper man ha dom liggandes på golvet!
Förlängningssladden med extra kontakter satte jag upp på väggen under skrivbordet!

Jag drar ut alla sladdarna o reder ut härvor. Pluggar sen i dem en och en. All överflödig sladd som blir, gör jag "nystan" av och fäster med ståltråd (sån till blommor med plast utanpå). Då får alla sladdar sitt eget nystan liksom o det blir inga ormbon :) Sladdarna drar jag noga bredvid varandra, så de inte korsas eller snos runt varandra. Man ska lätt kunna dra ut en av sladdarna o flytta eller så utan att svära.

Jag HATAR ormbon :angel: I vardagsrummet har jag kabelsamlare bakom hyllorna, så det inte syns att det är så många sladdar.

Liknande trådar

Hemmet Jag har så länge jag kan minnas tyckt om att organisera saker. Sen jag ställde upp som frivillig på konserterna i skolan för att få... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 542
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just... 2
Svar
30
· Visningar
5 140
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Hej, Ska försöka göra en lång historia kort. Är dock lite nervös att skriva detta här. Blev tillsammans med vad jag trodde var min... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 769
Senast: Triangul
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 888
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31