Organisera, rensa & smarta hacks

Åh! Älskar den här tråden! Avskyr att städa men organisera och komma på smarta förvaringslösningar är det bästa som finns.
Är lätt allergiskt emot en massa onödiga prylar.
Mitt nästa projekt är sjukskåpet i stallet som ska få sig en makeover snarast, smalt och trångt och man behöver flytta på saker för att komma åt.
 
Hatar kaos. Det är lite som med "bossig-tråden". Jag ogillar egentligen att städa och så men blir irriterad av oreda.

Det är på nivån att jag blir frustrerad av att inte veta om jag ska ordna böckerna i ordning enligt storlek eller kronologi. :cry:

Har tränat på att inte ha så himla rent hela tiden och det går bra. Men nu har jag tre rum i huset som alla är lite halvt förvaringsrum och lite gästrum, kontor och allt möjligt. Jag försöker bestämma mig för vilket som blir vad och hur. Så jobbigt.
 
Det här är den mest använda "Ikea hacks" jag har. Så himla smidigt!
Jag är en sån där som älskar förvaring och lådor mm, fast jag har det rörigt ändå :confused::rofl::o för mycket grejer :cautious:

Visa bifogad fil 25967

Varenda gång jag kollar på organiserings-hacks så dyker det upp bilder på förvaring av presentpapper. Jag tänker, hur mycket presentpapper har folk egentligen? :laugh:
 
Varenda gång jag kollar på organiserings-hacks så dyker det upp bilder på förvaring av presentpapper. Jag tänker, hur mycket presentpapper har folk egentligen? :laugh:
Jag har tre såna "hållare" fulla :angel: dock "ärvde" jag en hel del när jag flyttade in i mitt hus, det var släktingar som haft huset innan så vi rensade och tömde hela huset innan vi började renovera, och det kändes onödigt att kasta flera rullar :)
 
Här är två kommande projekt, dels att få ordning på alla kastrull-lock men också att få upp nedan hyllor på insidan av de två inbyggda garderoberna som jag har i lägenheten.

6523f3f5a0ad54312245a5b94c168f60.jpg
Vad är det för något du har använt att hänga kastrull locken på?
 
Det är bilder från nätet, alla bilder i tråden så de är inte mina :) Men jag tror det är handduksräcken/handdukshållare som har använts!
Lustigt att du säger det för det är något jag har funderat på om det skulle kunna funka. Har bara inte tagit mig själv ut till ikea ännu för att undersöka saken.
 
Vart inspirerad av den här tråden så när jag installerade en soundbar till TVn i veckan fick ett kompostgaller offra sig. Inte en sladd på golvet längre😄 märkte upp varje sladd med en nyckelrings-tag så vet även vad alla sladdar går till.
 

Bifogade filer

  • 20190306_193913.jpg
    20190306_193913.jpg
    278,1 KB · Visningar: 123
Jag har agnat storre delen av dagen at att boka campingplatser for husbussen, boka in tandlakaren i Arizona (han -eller hon, de ar tva- maste fixa klart mina inplantat till sitt fantastiska pris) och kalkylera hur langt jag maste kora per dag for att hinna i tid till Seminariet i New Mexico.

Jag kor harifran till Californien (106 Svenska mil) och en mycket god van/tranings kollega och dar jag kanner och ar nara van med en hel massa IPO folk, sa dar stannar jag ett tag innan jag kor vidare till Arizona (920 Sveska mil) och tandis som ska fixa mina inplantat till sitt fornamliga pris innan jag fortsatter till IPO traningen i New Mexico (110 Svenska mil).

All in all blir det en liten rund trip pa 366 Svenska mil OM jag kor den narmaste vagen, men beroende pa dag och tid kan jag tankas kora en omvag for att komma fram lite fortare ... Runt Los Angeles, till exempel :cautious:
Snoar det i Norra Arizona (vilket ar ganska vanligt) blir det en annu langre tripp ... for i sa fall tar jag den sodra vagen som ar bra mycket langre.:angel: Eventuellt kommer sonen som bor i Florida upp till Oregon just nar jag antingen ar pa vag hem, eller sa hinner jag fore. Men bara lite :p
 
Jag har kikat på lite konmari-videos. Rivit ut och vikt om hela handduks- och lakansskåpet enligt konmariprincipen. Och lagt allt som inte glitttar i en stor ful hög på golvet...:angel:
Har också tittat på Konmari, på Netflix. Har dock inte gjort något åt röran hemma än.
Vill sortera ut mina kläder och få ordning i garderoben.
 
Jag har agnat storre delen av dagen at att boka campingplatser for husbussen, boka in tandlakaren i Arizona (han -eller hon, de ar tva- maste fixa klart mina inplantat till sitt fantastiska pris) och kalkylera hur langt jag maste kora per dag for att hinna i tid till Seminariet i New Mexico.

Jag kor harifran till Californien (106 Svenska mil) och en mycket god van/tranings kollega och dar jag kanner och ar nara van med en hel massa IPO folk, sa dar stannar jag ett tag innan jag kor vidare till Arizona (920 Sveska mil) och tandis som ska fixa mina inplantat till sitt fornamliga pris innan jag fortsatter till IPO traningen i New Mexico (110 Svenska mil).

All in all blir det en liten rund trip pa 366 Svenska mil OM jag kor den narmaste vagen, men beroende pa dag och tid kan jag tankas kora en omvag for att komma fram lite fortare ... Runt Los Angeles, till exempel :cautious:
Snoar det i Norra Arizona (vilket ar ganska vanligt) blir det en annu langre tripp ... for i sa fall tar jag den sodra vagen som ar bra mycket langre.:angel: Eventuellt kommer sonen som bor i Florida upp till Oregon just nar jag antingen ar pa vag hem, eller sa hinner jag fore. Men bara lite :p

Hoppsan ... fel trad:o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp