Släktforskningsprogram?

Habina

Trådstartare
Ni som släktforskar. Vilket program använder ni och varför?

Jag har fått inse att Holgerdata verkar vara nedlagt dvs det kommer inte gå att fortsätta med det programmet när jag byter dator.

Så jag måste hitta ett program som kan ta emot all den information jag har i nuvarande databas (över 50000 hästar) och som kommer fortsätta utvecklas i framtiden. Gärna ett program som liknar Holger och går att ställa in för häst, inte bara människa.

Dessutom är det lite bråttom, då jag inte vet hur länge gamla datorn (som är minst 15 år) hänger med.
 
Ni som släktforskar. Vilket program använder ni och varför?

Jag har fått inse att Holgerdata verkar vara nedlagt dvs det kommer inte gå att fortsätta med det programmet när jag byter dator.

Så jag måste hitta ett program som kan ta emot all den information jag har i nuvarande databas (över 50000 hästar) och som kommer fortsätta utvecklas i framtiden. Gärna ett program som liknar Holger och går att ställa in för häst, inte bara människa.

Dessutom är det lite bråttom, då jag inte vet hur länge gamla datorn (som är minst 15 år) hänger med.
Ingen aning om det går att ställa in för häst, men jag gillar Genney. Det går att testa gratis. Om man vill ha full version kostar det 550 kr. Sedan finns ju också MinSläkt. Kostar ungefär samma, och går också att testa gratis. De är väl egentligen rätt likvärdiga men Genney känns mest logiskt för mig :) !
 
Ingen aning om det går att ställa in för häst, men jag gillar Genney. Det går att testa gratis. Om man vill ha full version kostar det 550 kr. Sedan finns ju också MinSläkt. Kostar ungefär samma, och går också att testa gratis. De är väl egentligen rätt likvärdiga men Genney känns mest logiskt för mig :) !

Funderar på om de går att testa genom att importera information från Holger. Annars får jag bara lägga in nån individ jag vet säkert inte finns i databasen. Måste klura lite på det...
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 868
Senast: jemeni
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 040
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 245
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 141
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bra hörlurar
  • GVFÖ Australien
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp