Slånbärsbuskar*grrr*

Empalie

Trådstartare
Hur får man bort dessa jobbiga och taggiga buskar på bästa sätt, är sååå trött på dem. Hur gör man om man vill ha hage där dessa finns. Man vill ju inte bara slå av dem så det blir små stubbar som hästarna och en själv snubblar på. Gärna metod för hållbart resultat sökes!
 
Sv: Slånbärsbuskar*grrr*

Först får du gå med röjsåg för att få bort alla buskar. Sen får du gå en vända till och riktigt se till att stubbarna kapas i marknivå och inte sticker upp det minsta.
Sen måste du kapa nya skott varje vår. Till slut ger de upp.

Jag har hållt på i tre år med att få bort slånet... :crazy:
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 535
Senast: Linda_A
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 407
Senast: ameo
·
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
155
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp