Bukefalos 28 år!

Slarvig liten gubben..

Om hunden har gyttjebadat så får den simma en tur i sjön så att den blir ren igen innan man går in igen.
Varför skulle jag ta in en lerig hund i huset?

Skulle jag simma mina varje gång de är leriga (dvs 4 ggr om dagen den här årstiden) skulle de få vattenskador :p

Här är skillnaden på hundgård och hallgolv knappt skönjbar under leriga dagar, utom ca ett par timmar efter dammsugning.
 
Skulle jag simma mina varje gång de är leriga (dvs 4 ggr om dagen den här årstiden) skulle de få vattenskador
Oj, vi har det i princip helt rent här.
Varken lera ute eller inne, utom längs staketen i hästhagarna.
Inne i hagarna då, där hästarna springer fram och tillbaka hela tiden.
Så en lerig hund är en olyckshändelse som är sällsynt.
 
Oj, vi har det i princip helt rent här.
Varken lera ute eller inne, utom längs staketen i hästhagarna.
Inne i hagarna då, där hästarna springer fram och tillbaka hela tiden.
Så en lerig hund är en olyckshändelse som är sällsynt.
Eftersom mina är i fårhagen varje dag, så går de genom grindhålen. Där det är lera. Dessutom är de långhåriga, och fyra stycken. Och jag bor på 60 m2 ;)
 
Oj, vi har det i princip helt rent här.
Varken lera ute eller inne, utom längs staketen i hästhagarna.
Inne i hagarna då, där hästarna springer fram och tillbaka hela tiden.
Så en lerig hund är en olyckshändelse som är sällsynt.

Men om ni går i skogen t ex, borde ju hunden bli smutsig? Alltså jag tänker att det inte är bara lera. En vanlig dag så har min hund nog samlat på sig typ halm, hö, fårbajs, ankmat, grus från promenaderna, dy från promenaderna, löv från tomten, smutsigt vatten som hänger i benen osv. Och han är ändå korthårig. :D
 
Om hunden har gyttjebadat så får den simma en tur i sjön så att den blir ren igen innan man går in igen.
Varför skulle jag ta in en lerig hund i huset?
För att sjön ligger 5 minuters promenadväg bort och innan vi promenerat hem igen är jycken lika skitig IGEN :D Dessutom får min hund varje sommar svamp i pälsen av att bada ofta. Han är ingen "pälsras" men har massor med underull och torkar aldrig. Det är ett gissel.
Jag behöver, som sagt, en källarvåning med slang och avlopp där jag kan spola av hans ben och under magen. Kan man gräva en källare under ett hus som saknar sådan?? Hm.....:confused:
 
Hade också en schäfer som skiten inte fastnade på. Sen hade jag en till, han tog med sig det in som den andra inte fick med sig av skog, grus, vatten, lera och bös.
 
Då är vi ju där att kvinnor får skylla sig själva för att de gör mer hemarbete.
Jag älskade när min äldre bror hade en flickvän med högre smutstolerans än han själv - han hävdade att han städade jämt :D

PS jag är ytterst medveten om att kvinnor oftare än män tar ansvar för hemmet. I de fall då ingen vill städa är det oftare hon än han som tar tag i saken... liksom det oftare är hon än han som minns födelsedagar etc. Men det behöver inte vara så!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 545
Senast: Snurrfian
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 996
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Hej! Vänder mig hit då jag vet att många här brukar kunna se bra lösningar på olika problem. Jag har insett att jag lider av stress...
2
Svar
26
· Visningar
2 299
Senast: Tassa
·
Relationer TW: Suicid . . . . Jag lever i vad som känns som en mardröm. Min fina vän orkade inte leva mer. Första maj hängde han sig i garaget men...
2
Svar
36
· Visningar
3 706
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp