Slippa menshelvetet

Vill du slippa mensen helt eller slippa besvären?
Jag har hormonspiral, har fortfarande mens men lindrigt och utan påverkan på mitt mående. Finns flera olika spiraler med olika hög hormondos, gäller att hitta rätt för precis lagom effekt 😊

Jag satte in mirena för 1,5 år sen. Senaste halvåret har jag haft mensvärk i princip hela tiden och massor med småblödningar. Sjukt jobbigt! Dessutom har mensen blivit helt galet oregelbunden sen jag satte in spiralen.

Är det för mycket eller för lite hormoner tro?
 
Jag satte in mirena för 1,5 år sen. Senaste halvåret har jag haft mensvärk i princip hela tiden och massor med småblödningar. Sjukt jobbigt! Dessutom har mensen blivit helt galet oregelbunden sen jag satte in spiralen.

Är det för mycket eller för lite hormoner tro?
Jag vet inte, men mirena är ju den med högst hormondos. Jag har Kyleena, hade Jaydess tidigare men har mindre biverkningar med Kyleena.
 
Jag har varit i princip blödningsfri på hormonspiral (Mirena) i många år. Har den numera endast av det skälet. Befrielse att slippa värken och bekvämt att slippa menshanteringen.
För mig är det bra att alltid ha den där och inte riskera att missa piller. Är bökiga insättningar på mig, men det omaket tar jag gärna en gång för att sedan inte behöva bry mig i fem år.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 172
Senast: Ms_Antrop
·
Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 289
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 393
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Det här blir jättelångt och lite personligt men jag är så himla uppgiven just nu. För mer än ett halvår sedan fick jag hjärnskakning och...
Svar
16
· Visningar
4 474
Senast: Skogstokig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp