Slitstarkaste täcket, tips för täckesbitare

myran36

Trådstartare
Är rambo det slitstarkaste täcket på marknaden eller finns det lika slitstarka billigare alternativ? Har en täckesslaktare i hagen som strimlar i princip allt på de andra hästarna. En hagkompis har ett horseware rhino, det har hållt någorlunda, fodret i halsen är dock bortslitet. Provat antibit smörj, fungerade första dagen men inte längre. Funderat på en haklapp men fungerar det verkligen? Täckesslaktaren är en c-ponny och det verkar bara finnas i en storlek och lappen ser stor ut. Vill helst att det ska kunna gå tillsammans då de inte är av "dumhet" han biter utan de leker i hagen. Utan täcke är inte ett alternativ då hästarna är rakade. Därför vill jag ha tips på slitstarkaste täcket då jag äger en till ponny i samma hage där 3 täcken fått sätta livet till i vinter, funderar då är det värt att köpa rambo eller finns det billigare slitstarka alternativ? Skulle kännas surt att få ett svindyrt täcke sönderrivet :crazy: Gärna även tips från er som haft samma problem och fått bukt på detta utan att sära på hästarna. :)
 
Sv: Slitstarkaste täcket, tips för täckesbitare

Om den går in för att dra sönder täckena är det nog svårt att hitta något som håller tyvärr. Men har du tittat på shires typhoon och stormcheeta? De är väldigt slitstarka, och mycket billigare än rambo :)
 
Sv: Slitstarkaste täcket, tips för täckesbitare

Ok, har funderat på det märket. Är shires ungefär lika slitstarkt som rambo? Vissa täcken har inte hållt en dag ens ex Amigo är definitivt inte slitstarkt...
Nä det är nog inget täcke som håller i längden tyvärr. Ibland har jag tänkt sära på dem, då det blir dyrt med alla sönderrivna täcken :meh: men de har så kul med varandra och går bra ihop i övrigt.
 
Sv: Slitstarkaste täcket, tips för täckesbitare

Tycker inte Rambo är så fantastiskt alls. De täcken som hållt bäst för mig är Bucas smartex.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 196
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 780
Senast: Emine
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 576
Senast: Ajda
·
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 443
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp