Slowcooker

Just nu kör jag en improviserad linssoppa i slowcookern: röd lök, morot, röda linser - kryddat med tomatpuré, koriander, spiskummin, anchochili, gurkmeja och apelsinjuice. Ska reda av med kokosmjölk senare hade jag tänkt.
Det där låter som om det kommer att bli väldigt gott :up: !
 
Jag har med skaffat en pga av denna tråden :p

Om man ska göra tex bara morötter och potatis och vill ha det med typ ungsrostat inte en gryta eller så går det? eller det måste vara någon vätska i för att funka?
 
Jag vill gärna äta mer vegetariskt (eller veganskt egentligen) Någon som har tips på goda grytor att göra i krockpoten? Gärna chilligrytor och mustiga krämiga såser i också.
 
Jag vill gärna äta mer vegetariskt (eller veganskt egentligen) Någon som har tips på goda grytor att göra i krockpoten? Gärna chilligrytor och mustiga krämiga såser i också.

Vi har gjort en chili med kidneybönor, vitabönor och quinoa. den blev väldigt god!

Recept i citatet! Jag tänkte gör den på torsdag igen (förutsatt att jag kommer ihåg att blötlägga bönorna...
Jag vill laga denna http://www.quinoa-rezepte-vegan.de/recipes/veganes-quinoa-chilli/ , fast i slowcookern. Har inte bönor på burk utan vanliga torra som jag tänkte blötlägga över natten (vis av min erfarenhet med ärtsoppan...). Hur mycket torra bönor motsvarar en burk (400 g) kokta?
 
Vi har gjort en chili med kidneybönor, vitabönor och quinoa. den blev väldigt god!

Recept i citatet! Jag tänkte gör den på torsdag igen (förutsatt att jag kommer ihåg att blötlägga bönorna...
Verkar gott. Vad kul receptet blev när telefonen översatt det till svenska.:D Men hur länge kör du det i grytan? Kan man köra quinoan lika länge som det andra?
 
Verkar gott. Vad kul receptet blev när telefonen översatt det till svenska.:D Men hur länge kör du det i grytan? Kan man köra quinoan lika länge som det andra?

Jag körde i alltihop på en gång. Och tillagade under lång tid (8timmar?). Men nu läste jag någonstans (här?) att tomater kan göra att det tar längre tid för bönorna att bli klara, så den här gången tänkte jag ta dem lite senare.
 
Gjorde den här idag https://yupitsvegan.com/slow-cooker-tofu-tikka-masala/ , blev kanon. Trodde tofun skulle bli sönderkokt och svampig men blev jättebra :up:

Gjorde denna ikväll. Lite modifierad, för jag hade inte garam masal eller jäst hemma. Tog tandoori istället och skippade jästen. Såsen blev jättegod, men vi konstaterade återigen att vi inte gillar tofu. Ska testa den med kikärtor, potatis och grönsaker istället. Serverade råris till.
 
Gjorde denna ikväll. Lite modifierad, för jag hade inte garam masal eller jäst hemma. Tog tandoori istället och skippade jästen. Såsen blev jättegod, men vi konstaterade återigen att vi inte gillar tofu. Ska testa den med kikärtor, potatis och grönsaker istället. Serverade råris till.

Jag älskar tofu men nästa gång ska jag nog byta ut hälften mot sötpotatis för lite mer variation.
 
Idag går det en hel majskyckling i min slökokare, och imorgon ska jag (för första gången!) tillaga bruna bönor :) ! Det är alltså första gången någonsin, oberoende av tillagningssätt..... Spännande :) !!
 
Jag hittade jättefin närproducerad rostbiff i bit (1200 g) på extrapris. Jag gjorde en gryta med morötter, lök och champinjoner, en dryg dl rödvin, en skvätt soja och lite tomatpuré. Det blev smaskens!
 
Åh nej ,vad hände?

Det började som en liten liten spricka som inte påverkade nämnvärt men sist den användes så spred sprickan sig ner och runt hela botten. Fast det tog nästan ett år mellan första sprickan till obrukbarhet.

Det är ingen crockpot utan en Murphy, utan kvitto eftersom jag fick den begagnad för två år sen.
 
Gjorde mitt livs första pulled pork idag, efter att ha tyckt att endast kycklinglår blir bra i crockpoten har vi nu fått ännu en favoriträtt! Lätt värt 9 timmars väntan :) nästa grej blir nog att göra chili! Nån med bra recept..?
 
Jag har gjort kycklinglår, lasagne, revben och kycklinginnerfilé i min slowcooker hitils. Allt har blivit bra tycker jag, inte helt perfekt med kryddningen men jag gissar att man lär sig med. Om man ska göra pulled pork, vad ska man använda för del av grisen?
 
Jag har gjort kycklinglår, lasagne, revben och kycklinginnerfilé i min slowcooker hitils. Allt har blivit bra tycker jag, inte helt perfekt med kryddningen men jag gissar att man lär sig med. Om man ska göra pulled pork, vad ska man använda för del av grisen?
Karré, tycker jag funkar bra :) !
 

Liknande trådar

Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 104
Senast: Korven
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 313
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp