Slowcooker

Jag har gjort kycklinglår, lasagne, revben och kycklinginnerfilé i min slowcooker hitils. Allt har blivit bra tycker jag, inte helt perfekt med kryddningen men jag gissar att man lär sig med. Om man ska göra pulled pork, vad ska man använda för del av grisen?

Det basta kottet av grisen for "pulled pork" ar skuldran, eller boston cut (vilket ar en del av skuldran) och det som anvands av proffs har i USA. Det ar betydligt mer smakrikt an karreen och bor dessutom vara billigare.:p
 
Har igång en sats ärtsoppa. Såklart glömde jag att blötlägga ärtorna så kör på hög i 8h. Hoppas på god soppa:up:
 
Jag gjorde en taco gryta i gar ... Jag har atit manga varianter pa tacos genom aren och mot alla ods ar nog den har den godaste hittills :d Nu var vi rejalt hungriga, men det blev helt fantastiskt gott och jag har en kansla av att det kommer att bli ett aterkommande inslag. Jag langtar redan tills i kvall nar vi ska ta resterna. :cool:

https://slowcookergourmet.net/slow-cooker-healthy-taco-casserole/
Vad tar man i stället för collard greens (exakt HUR översätter man det ens?). Grönkål, kanske?
 
Jag gjorde en taco gryta i gar ... Jag har atit manga varianter pa tacos genom aren och mot alla ods ar nog den har den godaste hittills :d Nu var vi rejalt hungriga, men det blev helt fantastiskt gott och jag har en kansla av att det kommer att bli ett aterkommande inslag. Jag langtar redan tills i kvall nar vi ska ta resterna. :cool:

https://slowcookergourmet.net/slow-cooker-healthy-taco-casserole/
Aaaahhh, den ska jag försöka göra! Vad är Collard Greens?
 
Collard Greens ar en form av blad gronsaker som ar sarskilt vanlig i sydostra USA. Jag skulle helt klart valja lite stora och rejala Svenska varianter av gronkal och liknande. (Gronkal ar Kale, sa inte collard greens, collard greens are riktigt harda sega och kan vara ganska hemska i en matratt men har var det en riktig hojdare.)
 
Den blev jättegod! Men vattenmängden var svår att förutspå, fick fylla på vätska med jämna mellanrum. Har flera matlådor i frysen för kommande lata dagar:)

Ja första gången (och enda än så länge) jag gjorde ärtsoppa hade jag en alldeles för stor fläsklägg som tog upp för mycket plats så vågade inte hälla på så mycket vatten/ärtor för jag var rädd att ärtorna skulle svälla och allt skulle koka över. kan berätta att det svällde inte jättemycket utan höll nästan samma nivå hela tiden. Men de översta ärtorna hamnade ovanför vattenytan på vissa ställen och de blev inte mjuka ... förkokade inte :p tja man lär sig nåt nytt varje dag. mindre fläsklägg nästa gång - eller så får jag skära bort benet - även om jag kan tänka mig att det tillför mycket smak :p
 
Inspirerad har jag nu en ärtsoppa igång som ska bli dagens middag. Okokta ärtor även här ;) Får se om jag fick till det med vattenmängden.
 
I dag hade vi generatorn pa medan vi korde norrut. Vi avverkade drygt 5 timmars korning och under tiden lagades middagen (med crock potten i diskhon:p)
Jag gjorde "pulled chicken" med BBQ, lok och svamp och till det hade jag kopt en pase fardigriven :o broccoli slaw. Jag blandade ett par matskedar mayonnaise med ett par matskedar vit vin vinnager och ungefar lika mycket cocosnots gradde. Sedan stoppade jag in lika mycket av vardera i "hamburger brod" och det var super gott!
 
Vår slowcooker gick ju sönder för ett bra tag sedan och nu tog vi tag i saken och beställde en ny. Blev samma som förut :p
 

Liknande trådar

Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 104
Senast: Korven
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 312
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp