Sluta skälla

P

prince77

Vad tycker ni är det bästa sättet att få en hund att skälla när man möter andra hundar?
 
inte en endaste "hundmänniska" har svarat.
Har ni inga tips att komma med?
 
Vad tycker ni är det bästa sättet att få en hund att skälla när man möter andra hundar?

Oj då, kanske därför ingen svarat, ska givetvis stå: Vad tycker ni är det bästa sättet att få en hund att SLUTA skälla när man möter andra hundar?
 
det finns ingen universalmetod. allt beror på varför hunden skäller, vilken typ av hund det är och vilken typ av förare man är. har du problem vid möten och de inte är jättestora kan du träna in fot och ögonkontakt på lugn plats (gärna med klicker) och sedan använda dig av en bekants lugna hund som du närmar dig försiktigt.

har du lite större problem råder jag dig att ta kontakt med en tränare, via brukshundklubben eller privat.
 
Försök att avleda hunden med något innan den börjar skälla. Godis, leksak eller kanske ett lydnadsmoment?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Jag jobbar hemifrån och streamar höjdpunkter från älgvandringen 2023 för att få lite bakgrundsljud. Doris tycker att örnen var väldigt...
2
Svar
25
· Visningar
1 570
Senast: Reville
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp