Slutar bita under tandbyte?

MissFideli

Trådstartare
Min systers Shiba-valp Otto, är nu 5 månader och håller som mest på att byta tänder.
Han har varit rätt så bitig hela tiden, men nu när han tappar tänder så har han nästan helt slutat. Varför? Borde det inte vara tvärtom?
Dessutom går dom på valpkurs med blandade resultat, beroende på vilket humör hunden är på. Han är en Shiba ut i klospetsarna !! :love: :love: :love:
 
Jag tror att det är så att dom blir lite ömma i tandköttet när tänderna börjar rasa. Fast å andra sidan så är inte min cockervalp så, hennes tänder ramlar för fullt men hon är lika bitig ändå. Fast det kanske ger sig på henne också hon har precis tappat sina första 2 i underkäken. Hon är så snygg.
Mia.
 

Liknande trådar

Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
406
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 607
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 149
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag ska då ställa ut min sheltie för första gången både för mig och henne, hon kommer vara ganska exakt 5 månader och det är då en...
Svar
8
· Visningar
1 110
Senast: Paus1234
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp