Slutar bita under tandbyte?

MissFideli

Trådstartare
Min systers Shiba-valp Otto, är nu 5 månader och håller som mest på att byta tänder.
Han har varit rätt så bitig hela tiden, men nu när han tappar tänder så har han nästan helt slutat. Varför? Borde det inte vara tvärtom?
Dessutom går dom på valpkurs med blandade resultat, beroende på vilket humör hunden är på. Han är en Shiba ut i klospetsarna !! :love: :love: :love:

Jag tror att det är så att dom blir lite ömma i tandköttet när tänderna börjar rasa. Fast å andra sidan så är inte min cockervalp så, hennes tänder ramlar för fullt men hon är lika bitig ändå. Fast det kanske ger sig på henne också hon har precis tappat sina första 2 i underkäken. Hon är så snygg.
Mia.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 439
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 685
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning... 13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 998
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 589
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck