Slutat med napp!

nevin

Trådstartare
Daniel, 28 månader, har använt napp sedan han var riktigt liten. Nu tyckte pappan och jag att det var dags att sluta, så vi började pusha för att lägga ner nappandet i december. Vi har frågat var D vill lämna sina nappar, och valet föll på att skicka dem till Pingu, favoritfiguren på tv just nu.

För 4 dagar sen lade vi all nappar i en låda som ska skickas till Pingu, och ställde undan den. Han har också fått välja en leksak som han ska få när vi ser att det fungerar bra utan napp, där blev det självklara valet en traktor, han älskar såna!

Några få gånger har han vaknat på natten och frågat efter napp, när vi svarar att Pingu ska få dem lägger han sig ner och somnar om. Han hade gömt en napp, under madrassen, och den plockade han fram igår. Den är numera också undanstoppad.

Igår var han och valde ut sin "belöning", det blev ett set med traktor, dumper och grävmaskin. Han somnade med dem...:love:

Vad jag vill med tråden? Vet inte riktigt, berätta vilken fantastisk son jag har, som är så duktig och pratbar, som har slutat med napp utan knot och som väntar så tålmodigt på sin present

Jag älskar mina barn så innerligt, och vid såna här tillfällen inser jag hur fantastiskt priviligerad jag är som har så underbara barn

Sv: Slutat med napp!

Ja, han är så duktig, mamman blir gråtögd :love:

Idag har han hjälpt till att städa inför sin kompis besök, och på eftermiddagen hjälpte han mig att hänga upp handdukar i badrummet, han är så otroligt hjälpsam och snäll!

Jag blir så glad när jag läser om föräldrar som låter sina barn var amed i beslutet:love:

När min dotter såg barnhemsbarnen i Rumänien så sa hon gråtande att hon ville skicka sina nappar till dem, hon sa -jag har ju dej mamma, dom har ingen:cry: dom behöver mina nappar bättre än mej.

Det var ju inte meningen att hon skulle se men alla som minns inslagen minns också att de kom när man minst anade det.
Ofta direkt efter barnprogrammen och i vårt fall så gjorde det att min dotter insåg att det finns barn som har det fruktansvärt.
Redan då ville hon hjälpa dom som hade det sämre och det har hon fortsatt med.

Sonen har alltid slutat med allt tvärt av, jag sa när han var runt 18-20 månader att jag ville ha nappen när han lekte eller pratade. Han hade ett enormt sugbehov som liten och sög verkligen intensivt när vi var hemma.
Jag sa att han kunde ha den när han skulle sova eller var ledsen.

När kvällen kom gav jag honom nappen men han ville inte ha den, han var klar.

va kul att de gått så bra:) här brukar man skicka napparna med tomten på julafton:)

verkar inte som jag får något problem med att vänja av elias med napparna han är 10månader och HATAR sen 3 veckor tillbaka dem, kastar med huvudet när man försöker ge honom den och lyckas man få i dem i munnen åker den all världens väg. jag ratade oxå nappen innan jag var 1 år:)

Liknande trådar

Småbarn Vår dotter fyllde 3 år i helgen och vi har pratat om att det är dags att sluta med napp då. Hon har fått välja om hon vill lämna dem... 2
Svar
23
· Visningar
1 671
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap... 2
Svar
37
· Visningar
6 947
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade... 7 8 9
Svar
169
· Visningar
29 269
Senast: Keb71
·
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 155
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Hiss eller diss - del 6
  • Serietips 2024

Hund, Katt, Andra Djur