Sm på grevagården!!

R

reykurboy

Jaha, nu var detta sm slut... Va tyckte ni om det???
Själv tyckte ja det va ganska bra, förutom att det verka va lite krångel med start-avgifter....
Å att vi lånat ett tält, men lyckats åka från tältpinnarna... :D
 
Jag hade jätteroligt på SM:et. Det var en del krångel med startavgifter men det ordnade ju upp sig tills slut.
Showen på lördagen var en höjdare. Blev jätte imponerad av killen som hoppade höjdhopp. Och tunnracet och det andra var jättekul att se det med, synd bara att inte fler hade anält sig till det.
Det var dock tråkigt på Team Penning finalen, jag hörde att en av ryttarna i det laget som vann hade sporrat sönder sin häst, antagligen inte med mening hoppas jag men laget skall ju egentligen diskas i det läget.

Ha det bra allihopa.
 
Skvallra litet, hur gick det i de olika grenarna?
Och hur blev reiningcupen?
kunde tyvärr inte åka denna gång, var tvugnen att jobba!

Tälta- det lät kallt!! :eek:
 
lite rörigt blev det ju pga oklarheterna med anmälningsavgifterna och så. Annars var det bra & festen på lördagskvällen helt OK!

Tycker bara inte att man får den rätta SM-känslan när det inte är nån fanfar för guldmedaljörerna...

Malin
 
Hur gick det på cowhorsen, vem vann? Var tvungen att gå efter halva för att hinna med en buss...*nyfiken*
 
Per kom 1 med Coronel & 2 med Cola, jag 3:a, Peter 4 och Frida Levin 5:a.

Malin
 
Ok, då hade jag ganska rätt då. :cool:
Gissade att du, Per och Peter skulle bli bland de främsta. Det såg bra ut när du red, gratulerar till bronset. :bow:

/a-m
 
ligger resultaten ute nånstans på nätet, eller finns det någon som har dem i huvudet? hur gick roping-klasserna?

grattis Malin!!
 
Tack!

Charlie vann Stoppingen och Tommy A. blev 1 & 2 i Dummy ropingen, Hampus kom 3:a (eftersom så många här verkar väldigt intresserade av vad han har för sig :angel:)

Malin
 
Tältningen blev ju som sagt liiite misslyckad, men att sova i forden var rätt mysigt tycker jag. :)
Kvällsshowen var däremot riktigt lyckad. Haha va härligt!
Jag visste inte att en quarter kunde hoppa så högt som 1,35. :eek:

krånglet om startavgifterna och att gå emot wras på det viset var rent knäppt. :mad:
Och jag tycket att de borde skämmas lite över rosetterna.

Men det har vart en trevlig tävling överlag, även om det inte fanns nån riktig "sm-känsla".
 
:rofl: jag känner mig plötsligt lite missförstådd... :rofl:

jag frågade faktiskt bara efter resultat! cowhorse och roping är det jag finner intressant, och cowhorsen hade ni ju redan meddelat.

charlie vann väl förra året också? :banana:
och tommys placeringar blir man väl aldrig förvånad över... :devil:

hur gick det för Lasse då? förutom titeln "sveriges snyggaste cowboy"? :D
 
Det var faktiskt inte riktat enbart till dig ;)

Ja, Charlie vann förra året också.

Lasse Å var inte ens där...
 
Jag blev riktigt snurrig när Lasse INTE var där..! :confused:

Så jag skickade sms till honom och fick reda på att han var i danmark och tävlade.
Tyckte det var lite dumt, eftersom han borde vara på greva och vinna Sm... :d
 
Mjo, det tyckte jag också.

"Jag tävlar i danmark..
stor tävling 2x Aqha..
Hur går det?"

Så skrev han.
Jag tycker att det var knas. Han va väl direktkvalad?
 
han är inte bara snygg, han är korkad också... :rofl:
(tar genast tillbaka och duckar snabbt)
 
Charlie, Leif och Kent kom etta,
Fia, Kalle och Rune Lönnberg kom tvåa och
Peo mfl(minns inte namnen på de andra) kom trea.. Om jag inte minns helt fel?!
 
Nu lär jag väl bli jämnad med fotknölarna men jag bara måste få uttrycka mitt missnöje. Håller westernridningen på att gå samma väg som övrig ridsport?! En klubb för inbördes beundran???? Bara för att man inte har quarter/paint så kan man väl hälsa på varandra ändå! Särskilt om man tillhör samma klubb!!! :(
Det är sådant bemötande som gör att medlemmar går ur klubbarna...tänk på det om du känner dig träffad!

///Besviken SM-besökare :banana:
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
11 832
Senast: Bon
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 459
Senast: Dorinda
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 514
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp