Smarta tv-serier?

BoJack Horseman!
den är på så många nivåer och ingenstans och överallt.
Älskar den serien!
Den berör mig.
 
Gillar också the Alienist, fattar inte att det inte görs fler säsonger! The Sinner var också bra, riktigt klurig! Med mamma på strand-picnic som bestämmer sig för att ha ihjäl en person.
Hmm, får nog skaka liv i HBO-kontot!
Det kommer en säsong två av Alienist baserad på andra boken. Tror den kommer nästa år? Angel of darkness heter den.

Mitt bästa tips är The Americans! Handlar om ett gift par som är ryska spioner i USA under kalla kriget. Lätt en av de bästa serier som gjorts och som verkar ha flugit under radarn hos de flesta. Utmärkt drama som ofta är sådär nagelbitar-spännande. Den kan vara rätt rå ibland men är inte överdrivet våldsam och är inte läskig.

Finns på Netflix!
 
Mitt bästa tips är The Americans! Handlar om ett gift par som är ryska spioner i USA under kalla kriget. Lätt en av de bästa serier som gjorts och som verkar ha flugit under radarn hos de flesta. Utmärkt drama som ofta är sådär nagelbitar-spännande. Den kan vara rätt rå ibland men är inte överdrivet våldsam och är inte läskig.

Den såg jag något avsnitt av men ... nja. Perfekt stajlade människor i krystat drama. IMHO. :D
 
Alltså jag menar tv-serier med en bra dialog, där folk inte bara yrar runt och skriker till varandra. Det är frågan om hur många gånger man kan se Sherlock Holmes? Eller första säsongen på The Blacklist. Eller höra Robson Green i Touching Evil. Gillar även Bron.
Det skulle jag vilja ha tips på!
Obs! Med vilken kanal den visas på och varför du gillar den. Tack! :)

Jag gillar White Collar som finns på Netflix. En sol och vårare som åker dit och får jobba för FBI som strafflindring.
Lite av den snällare sortens brott istället för allt våld.
 
Började titta på Unbelievable. Välgjord och bra, men passar inte mig just nu. Jag vill ha lite humor i mina serier, då livet är lite stressfyllt för tillfället. Men får ligga kvar på min lista för framtiden.
 
En oldie, men en riktig, riktig goodie är Vita Huset (West Wing). Om man gillar polis/aktion så kan jag rekommendera Luther med Idris Elba. Typiskt mörk, engelsk, välspelad. En nyare är Mindhunter, en intressant variant av den seriemördar genren om hur FBI först började med profiler.
 
En oldie, men en riktig, riktig goodie är Vita Huset (West Wing). Om man gillar polis/aktion så kan jag rekommendera Luther med Idris Elba. Typiskt mörk, engelsk, välspelad. En nyare är Mindhunter, en intressant variant av den seriemördar genren om hur FBI först började med profiler.
Mindhunter är bra!
Var kan man se Vita huset? Skulle gärna se den igen.
 
@MJLee West Wing har finfina dialoger.

Jag har ju HELT såld på Fleabag, som precis fick en massa Emmys, bl.a. för bästa skript (det är samma kvinna som även skrivit Killing Eve avsnitten). Säsong 2 första avsnitt (Fleabag) kan jag se om, och om igen.. så briljant.
Den ska jag kolla upp!
 
@MJLee West Wing har finfina dialoger.

Jag har ju HELT såld på Fleabag, som precis fick en massa Emmys, bl.a. för bästa skript (det är samma kvinna som även skrivit Killing Eve avsnitten). Säsong 2 första avsnitt (Fleabag) kan jag se om, och om igen.. så briljant.
Vilken kanal?
 
Mindhunter är bra!
Var kan man se Vita huset? Skulle gärna se den igen.
Plus en till på Mindhunter, första säsongen. Går på Netflix, Välspelad och trovärdig med en liten känsla av verklighet. Andra säsongen var inte lika bra, då de som skrivit antagligen ville att det skulle "hända nåt" med huvudrollskaraktärerna, helt plötsligt är det ingen hejd på hur mycket skit som händer. Serien hade klarat sig utan det.
 
Gillade The Tudors, men är det inte i den de har en förkärlek för visa närmast tortyrscenen? Lite väl för min smak.
Jag är väldigt mesig och sitter med kudden till i stort sett alla serier. Så jag har nog vant mig att jag aldrig kan titta på en hel serie, eller avsnitt, på något.
Älskar historia och även om den i The Tudors inte håller sig lika slaviskt till 100% fakta som The Crown, tycker jag att den visar tiden väl och får en känsla av hur svårt det var att leva då.
Lite samma sak med Black Sails, som jag tycker är fantastiskt bra med starka kvinnor, humor, historia osv. Så kan det ha gått till på kolonierna och min bild sammanfaller lite grand med de böcker jag läst. Men ack, så brutal. Men det var brutalt med. :o
 

Liknande trådar

Fritid Ja, jag har en hel del tid nu när jag är sjukskriven och efter cytostatikabehandling blir det lite mindre knop. Så jag behöver tips på...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 219
Senast: EZMK
·
Äldre Jag tittar mycket på TV-serier på både Netflix och Viaplay. Nu kommer jag inte på nåt!! Hjälp mig!! Serier jag gillar är: The 100...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 639
Senast: BusBarro
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
Äldre Jag och sambon kollar gärna en tv-serie på kvällen men nu behövs ny inspiration. Önskas: Gärna spännande men inte otäckt Gärna politik...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 949
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp