Smarta tv-serier?

Jag gillar White Collar som finns på Netflix. En sol och vårare som åker dit och får jobba för FBI som strafflindring.
Lite av den snällare sortens brott istället för allt våld.
Nahh, gillar idén. Men det hade varit bättre om det hade gått liiite trögt för honom i början. Eller om han varit normalsnygg. Nu blev allt räkmacka, då blev den serien tråkig för mig. :)
 
Nahh, gillar idén. Men det hade varit bättre om det hade gått liiite trögt för honom i början. Eller om han varit normalsnygg. Nu blev allt räkmacka, då blev den serien tråkig för mig. :)

Det går ganska rejält trögt för honom i vissa avsnitt, men det är kanske mer lite längre fram 😊
Tja, alla är vi olika som tur är. Jag tycker det hör bra ihop med karaktären att han inte är normalsnygg. En stor del av sol och vårandet innebär ju att kunna charma folk och då underlättar det ju med bra utseende ibland.
Dessutom har jag inga som helst problem med icke normalsnygghet 😁
 
Fleabag känns spännande, men va fasen visste inte att Amazone var en kanal..
Vet inte om Prime fortfarande har så men i somras när jag skaffade det för att se just Fleabag så hade de 2,99 euro i månaden i 6 månader. Tycker utbudet är väldigt bra och fastnade för Mrs. Maisel som finns där efter att jag kollat klart på Fleabag. Den serien kan jag också rekommendera. Dialogen är snabb och rapp med bra skämt, samma som skrivit Gilmore Girls vilket ger en bra hint om hur snacket är :)
 
Nahh, gillar idén. Men det hade varit bättre om det hade gått liiite trögt för honom i början. Eller om han varit normalsnygg. Nu blev allt räkmacka, då blev den serien tråkig för mig. :)

Vad menar du med att den skulle varit bättre om han varit ”normal”snygg? Blir en serie dålig för att huvudpersonen inte anses snygg? Obs, har inte sett serien (bara reklam för den) så jag kanske missar något.
 
Vad menar du med att den skulle varit bättre om han varit ”normal”snygg? Blir en serie dålig för att huvudpersonen inte anses snygg? Obs, har inte sett serien (bara reklam för den) så jag kanske missar något.

Det kan ju vara så att @Blandrastik och jag har helt skilda åsikter i utseenden :o :D , men jag tror annars att hon menar tvärtom. Att han är lite för snygg för att det ska bli verklighetstroget typ.
 
Jag ÄLSKAR Inlåst, Netflix. Helt fantastiska kvinnoroller! Första säsongerna bäst.
 
Smart vet jag inte, men vill slå ett slag för Generation Kill på HBO.


Verklighetsbaserad serie om invasionen i Irak. Är väl en av få krigsserier/filmer som varken är för eller emot sas eller gottar ner sig våldet. Den konstaterar mer hur det var/är i krig och porträtterar soldaternas vardag och hur det påverkar dem. Några av soldaterna som var med spelar även sig själva (eller någon annan) i serien.

En favoritserie hos mig iaf! Finns även som bok skriven av Evan Wrights som var med soldaterna i 2 månader under invasionen. Det är alltså den som är grunden i serien.
 
Eftersom jag är svårartat förtjust i mörka, långsamma brittiska kriminalserier måste jag tipsa om min favorit; The Fall. Gillian Anderson spelar en kriminalkommisarie som försöker ta fast en seriemördare i Belfast, och det är smart, kusligt, utdraget och miserabelt, precis som jag gillar mina serier.
 
Nahh, gillar idén. Men det hade varit bättre om det hade gått liiite trögt för honom i början. Eller om han varit normalsnygg. Nu blev allt räkmacka, då blev den serien tråkig för mig. :)
Jag vet inte varför men serier där killar är snygga och liksom "lever" på sitt utseende, men är gay IRL gör serier 100 ggr bättre för mig. Kan ej förklara fenomenet, men känns som ultimata ironin. (Precis som Hot Priest i Fleabag är gay.)
 
Smart vet jag inte, men vill slå ett slag för Generation Kill på HBO.


Verklighetsbaserad serie om invasionen i Irak. Är väl en av få krigsserier/filmer som varken är för eller emot sas eller gottar ner sig våldet. Den konstaterar mer hur det var/är i krig och porträtterar soldaternas vardag och hur det påverkar dem. Några av soldaterna som var med spelar även sig själva (eller någon annan) i serien.

En favoritserie hos mig iaf! Finns även som bok skriven av Evan Wrights som var med soldaterna i 2 månader under invasionen. Det är alltså den som är grunden i serien.
+1 på den
 
Smart vet jag inte, men vill slå ett slag för Generation Kill på HBO.


Verklighetsbaserad serie om invasionen i Irak. Är väl en av få krigsserier/filmer som varken är för eller emot sas eller gottar ner sig våldet. Den konstaterar mer hur det var/är i krig och porträtterar soldaternas vardag och hur det påverkar dem. Några av soldaterna som var med spelar även sig själva (eller någon annan) i serien.

En favoritserie hos mig iaf! Finns även som bok skriven av Evan Wrights som var med soldaterna i 2 månader under invasionen. Det är alltså den som är grunden i serien.
Är det den gamla, den med Alexander Skarsgård? Minns den som klart sevärd.
 
Jag vet inte varför men serier där killar är snygga och liksom "lever" på sitt utseende, men är gay IRL gör serier 100 ggr bättre för mig. Kan ej förklara fenomenet, men känns som ultimata ironin. (Precis som Hot Priest i Fleabag är gay.)
Helt ot men det är den (osannolikt) snygga snubben i White Collar också. :p
Jag gillade WC men smart vet jag inte, mer en lättsam bagatell. 😊
 

Liknande trådar

Fritid Ja, jag har en hel del tid nu när jag är sjukskriven och efter cytostatikabehandling blir det lite mindre knop. Så jag behöver tips på...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 220
Senast: EZMK
·
Äldre Jag tittar mycket på TV-serier på både Netflix och Viaplay. Nu kommer jag inte på nåt!! Hjälp mig!! Serier jag gillar är: The 100...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 640
Senast: BusBarro
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 217
Senast: Imna
·
Äldre Jag och sambon kollar gärna en tv-serie på kvällen men nu behövs ny inspiration. Önskas: Gärna spännande men inte otäckt Gärna politik...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 951
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp