Smileytest?

Sv: Smileytest?

Bästa nya: :banghead::yuck: har varit önskade rätt länge, :eek: ser så underbart chockerad ut

Sämsta nya: :grin::sneaky::cool: när ska man använda dem är det tänkt?
:angel::idea: ser bara höga ut...
:mad: är för arg, inte sådär tjurig som den gamla

De jag saknar: Gamla smirk!!! jag har googlat som en tok och det finns ingen motsvarighet på hela internätet!
Gamla mad, idea, angel och crazy får gärna också komma tillbaka!
 
Sv: Smileytest?

Jag gillar alla utom:
:d han ser inte ut att tycka det är smaskens. Märkliga ögon.
:cry: överdriven.
:confused: den förra var hundra gånger bättre.
:rofl: varför stilla?
:love: nä förra var bättre. Ser ut som brillor.
:grin: vilken betydelse har denna? Ser fundersam ut.
:crazy: förra var betydligt bättre. Den är ok men gillade originalet skarpt!
;) förra var bättre.
 
Sv: Smileytest?

Eftersom jag är sjuk och lite gnällig kommer jag kanske helt strunta i inlägg som inte har 3-5 smileys i de tre kategorierna. Sedan borde jag ha undantagit de tre nytillskotten då de inte konkurrerar med några gamla, så ta inte med dessa i kommande inlägg.
 
Sv: Smileytest?

Gillas:
Tja, de nya. Annars är det ont om favoriter.

Ogillas
:p :d :cool:

Saknar
: cool :
: love :
: d
: D
: confused :

Krya på dig, Gunnar!
 
Senast ändrad:
Sv: Smileytest?

Om jag har konstruktiva åsikter om vad som skulle kunna förbättras i en smiley, utan att nödvändigtvis tycka att den är askass och borde kasseras helt, så trodde jag i min enfald att du skulle uppskatta att få höra vad det är som gör att vissa smileys blir otydliga för mig, även om dessa uppgår till fler än fem. Det är helt enkelt så att det är fler än fem som jag anser inte är helt klockrena, men att det finns en utvecklingspotential och jag därför uttrycker min åsikt i hur de skulle kunna förbättras. Är det verkligen fel att då uttrycka de åsikterna? Är det inte bättre att få höra varför smileysarna är (i mitt tycke då) bra respektive dåliga än att bara få höra att de är det?
 
Sv: Smileytest?

Okej nytt försök, allt för att få dig på gott humör

Gillar: :eek:, :d (inte för att jag tolkar det som Yum),:p, :banghead:

Ogillar: :o :mad: :cry: :grin: :confused:

Saknar love, angel, cry, idea, confused
 
Sv: Smileytest?

Gör också ett nytt försök med bara 3-5 då.

Gillar:
:d (men tycker inte att den har samma betydelse som den gamla med samma kortkommando)
:laugh:

Eftersom man inte skulle ta med de helt nya finns det inga fler nya smileys som jag gillar.

Ogillar:

:love:
:idea:
:angel:
:mad:
:grin:

Tror att de i ogillar-listan är de jag använder mest, men finns som sagt en hög till jag ogillar. Eftersom jag använde dessa mest är det också dessa uppdateringar jag ogillar mest, då de inte innehar samma uttryck som tidigare.

Saknar:

De i ogillar-listan +
: D
: d
: confused :
: cool :
: eek :
: crazy :
: rofl :
; )
: p
 
Sv: Smileytest?

Du ber alltså om att man måste välja ut sådana som man gillar även om min inte gillar dom, annars "gills" inte inlägget? Det leder ju bara till att det kommer att se ut som att fler faktiskt gillar dom nya smileysarna, alternativt ogillar eftersom man måste välja det också.

Annars är jag helt i linje med Mammas, och om du vill göra förbättringar borde du också läsa kritiken. Det blir totalt fel för dom "extrema" åsikterna åt bägge håll. Alltså både dom som tokgillar och dom som avskyr smileysarna om det inte tas hänsyn till någon motivering.


För övrigt hade en omrödtningstråd med alternativen ja, nej och kanske suttit på sin plats.
 
Sv: Smileytest?

Din genomgång var bra och jag läser allt. Men vissa har återigen som jag tolkar det bara velat säga att alla nya är dåliga och alla gamla är bäst. Jag har inte gjort dessa smileys själv så det handlar inte om att jag tar kritiken personligt, men det blir lite tjatigt, då alla faktiskt inte har den uppfattningen.

Jag kan tänka mig att byta till andra smiley-paket som består av smileys med samma pixelstorlek och stil genom hela paketet och som innehåller de som finns idag.

Att pixelstorleken skall vara samma gör att att vissa smileys av de nya blir lite mindre för att få plats med frågetecken och annat, det gör också att dessa inte kan bli lika tydliga då det inte skulle få plats.

Jag har funderat på att försöka ändra färgerna till gult på i princip alla nya smileys. Om någon frivilligt vill hjälpa mig med det och eller förbättra något får de gärna göra det. Lägg gärna in dem här eller maila mig.
 
Sv: Smileytest?

Förlåt om detta låter elakt, men du verkar inte försöka så bra.
Du lyckas få ihop två som bäst av de nya.
Bäst av de gamla svarar du inte på eller så pekar du på 9-14 sådana.

Jag ville bara lite snabbt få info om vilka av de nya som är bäst, vilka av de gamla som är bäst, dessutom vilka av de nya som var sämst. Inte om vilka ni ville ha.
Om varje person måste tänka till lite vilka 3-5 som är bäst respektive sämst och kanske göra lite obehagliga val är tänkt att hjälpa mig.
 
Sv: Smileytest?

Har ett förslag på en ny :cool: den har följande utseende
cool24.png
 
Sv: Smileytest?

Men vissa har återigen som jag tolkar det bara velat säga att alla nya är dåliga och alla gamla är bäst. Jag har inte gjort dessa smileys själv så det handlar inte om att jag tar kritiken personligt, men det blir lite tjatigt, då alla faktiskt inte har den uppfattningen.

Men uppenbarligen ogillar ju vissa av oss samtliga nya och vill ha tillbaka de gamla. Varför är det en mer tjatig åsikt än någon annan åsikt som upprepas bara för att "alla faktiskt inte har den uppfattningen"? Det måste ju då rimligen också gälla åt det andra hållet; Det blir lite tjatigt med folk som gillar vissa av de nya eftersom alla inte har den uppfattningen?

Jag motiverar min åsikt med det jag och fler andra gett uttryck för tidigare i tråden: Jag anser att de avbryter flytet i texten, är otydliga och skrikiga, ser plottriga ut, och ger ett oseriöst intryck. Men för att den åsikten ska räknas måste jag alltså gilla någon av dem?
 
Senast ändrad:
Sv: Smileytest?

Det jag bad om var ex.vis de 5 bästa av de nya enligt varje användares personliga åsikt. Jag bad inte om vilka ni gillade eller inte. I ditt fall bad jag alltså om de 5 minst dåliga av de nya. Det innebär inte att du gillar dem eller vill ha dem. Bara vilka som är bäst av dem, vilket är samma sak som de som är minst dåliga, om man är av den uppfattningen.
 
Sv: Smileytest?

Formulerar om mig så min åsikt också räknas.

Bäst:
:p
:laugh:
:rofl: (gärna rullande)
:cry: (jag tycker som sagt den gråter lite väl, men den kan ändå tänkas vara användbar i vissa sammanhang, däremot skulle jag gärna ha en till variant som gråter mindre utöver denna)

Sämst:
:confused:
:crazy:
:mad:
:grin:

Sämst för att de helt enkelt är lite otydliga och/eller inte förmedlar rätt känslor.

Saknar:
: eek :
: D
: cool :
: angel :
 
Sv: Smileytest?

Jag gillade den nya men omgjorda varianten. Dels för att den inte ser lika flirtig ut som den ursprungliga nya, och sedan är den blåa inte lika stark, inte heller är det svarta lika svart, det gör att den inte "hoppar ut" från texten lika mycket, den bör alltså inte störa läsflödet på samma vis.

Förslaget att göra om de nya till mestadels gult gillar jag, för det blir lite plåttrigt som det är nu. Det i kombination med att göra dem lite tydligare tror jag kan göra mycket.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 598
Senast: hundtant
·
Tjatter Är det någon mer om kollar på Gift vid första ögonkastet Australien? Vad tycker ni om det annorlunda upplägget? Jag tror jag gillar det...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Palermo
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 504
Senast: Rosett
·
Utrustning Har precis skaffat en Kemnevall Theia och den har mer framskurna kåpor än jag är van vid på dressyrsadlar. Mina Mattes dressyrschabrak...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: peperoni2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp