Smileytest?

Sv: Smileytest?

Har ett förslag på en ny :cool: den har följande utseende
cool24.png

Bättre, tycker jag! Den första ser ut som att den raggar på stranden, men den andra uttrycker mer att den är lite överlägsen vilket jag tycker är så den ska vara.
 
Sv: Smileytest?

Den gamla : cool : uttryckte något jag med bokstäver skulle förklara som "hmpf!" eller "hm!".

Jag gillar:
:)
;)
:(
:idea: (skulle vilja ha att den ser mycket lyckligare ut i stället för fundersam dock)
:mad: fast jag skulle vilja ha en surskallemad också

Ogillar:
:cry:
:angel:
:D
:laugh:
:d

Saknar:
:love :
:rofl :
:cool :
: o (Ser sminkad ut)

Håller med om att :rofl : borde rulla och att det borde vara mer röd tråd i färgerna.

Ändrade lite då de nya var med i mitt tidigare inlägg.

Nya :cool : var kalas! Den förmedlar uttrycket jag vill ha av den.

Går det att visa alla smileys utan att behöva klicka ut "fler"? Inte hela världen egentligen men en fundering.

När jag tittar på smileysarna så är nog det jag söker att de är lätta att förstå och helst visade framifrån så mycket som möjligt då det är lättare att se uttrycken då. Det kanske kan vara en vanesak men än så länge blir det grötigt för mig.
 
Sv: Smileytest?

Den ser något bätttre ut iallafall.

Skulle gärna hjälpa dig att fixa färger och utseenden på dom om jag hade tid just nu. : )'

Edit:

Var in i paint en snabbis och ändrade storlek samt färg på :D..
biggrin.png


Nu blev den för hög och för liten istället.
 
Senast ändrad:
Sv: Smileytest?

KL

De nya är gulliga och vissa tom bra och vill gärna behålla exempelvis :banghead: :eek: och:d men problemet med de nya är att jag ofta måste kolla vad de betyder eller i vart fall tänka efter, de gamla såg man direkt vad de betydde, åtminstone flertalet. Smileys syfte är just att poängtera känslor och hur kul är det om man behöver en instruktionsbok för att tolka dem?

:laugh: kunde lika gärna vara arg och stå och gapa
:angel: vist är den söt, men man måste leta efter gloria och noter.
:crazy: Är den här snubben tokig eller bekymrad eller har han ont i magen?
:mad: Jo tittar man noga är han arg, men tittar man inte noga så är det mest en gullig plupp

Osv

Håller med dig i varenda stavelse :bow:
 
Sv: Smileytest?

Jo det är självklart att dom blir snyggare om man har tid att pilla i photoshop.
Dom där var inte bra alls, men vad kan man kräva av paint liksom.. Återkommer med ett photoshop försök senare om inte Gunnar blivit färdig då.
 
Sv: Smileytest?

ok:
:laugh: (den ser glad ut, och förmedlar det bra)
:p (gullig, även om gamla var bättre)
:D (den är ok, nästan samma känsla)

Dåliga:
:) (lite mycket smil)
:crazy: (den ger lite väl fel känsla)
:mad: (är lite för otrevlig, kommer nog skapa vissa bråk^^)
:grin: (nej, bara nej)
:cool: (han ser så flörtig ut. Dock så var den andra versionen du visade av den ok)

Dock förstår jag verkligen inte varför vi inte kan ha både de gamla och de nya?
Svara på det snälla Gunnar?
 
Sv: Smileytest?

Testade med en till, fast färgen blev lite fulgul på den tycker jag..
laughgul.png
:laugh:

Nu ska jag nog återgå till det jag egentligen borde göra i photoshop :p
 
Sv: Smileytest?

Ogillar:

Sedan har jag inget emot :mad: men tycker inte att den visar samma sak som den gamla gjorde, denna visar en smiley som är helt galet arg, den förra var mer surarg. Jag har gärna kvar denna nya galenarga smileyn men skulle gärna ha en sur-arg smiley också.

Ditt inlägg fick mig att förstå att jag sett :mad: -smileyn på helt fel sätt, och jag måste fortfarande titta noggrant för att se den arga munnen/tänderna. Sen smileysarna byttes har jag nämligen trott att den hånlog, att munnen var formad ungefär såhär :] (fast inte så glad då) istället för det arga :0 som det är
 
Sv: Smileytest?

Har ett förslag på en ny :cool: den har följande utseende
cool24.png

Mycket bättre! Nu funkar den nästan som gamla smirk, den var visserligen världens bästa smiley men den här kan fylla ungefär samma funktion tror jag.

Jag håller också med miniea om att :mad: egentligen är bra men inte fyller samma funktion som den gamla.
 
Sv: Smileytest?

Det jag bad om var ex.vis de 5 bästa av de nya enligt varje användares personliga åsikt. Jag bad inte om vilka ni gillade eller inte. I ditt fall bad jag alltså om de 5 minst dåliga av de nya. Det innebär inte att du gillar dem eller vill ha dem. Bara vilka som är bäst av dem, vilket är samma sak som de som är minst dåliga, om man är av den uppfattningen.
Ber om ursäkt själv, var trött och läste dåligt och fattade det som att du ville ha 3-5 i de två första kategorierna. Fick dessutom för mig precis det du förtydligar ovan att du inte menar; dvs att jag inte måste gilla dem utan bara vad som är minst dåligt. Så jag kör väl tredje gången gillt då, nu när jag är med på noterna.

Bäst:
:d
:laugh:
+ ditt nya förslag på :cool: (om den gills?)

Sämst:
:confused:
:love:
:idea:
:angel:
:mad:

Saknar:
: mad:
: idea:
: crazy:
: love:
: D

Håller för övrigt med i Mammas åsikter.
 
Sv: Smileytest?

KL

Apropå smileys, Gunnar (om du nu inte bli arg på mig för att jag inte bara shaddap eller svarar på frågan :p) : finns det nån möjlighet att du kan ta bort att man inte får använda mer än x antal smileys i ett inlägg? Det är SÅ irriterande när man multiquotar och folk har lagt in smileys och man själv svarar med smileys och man måste sitta och ta bort några för att få skicka. Jag blir så irri varenda gång.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 598
Senast: hundtant
·
Tjatter Är det någon mer om kollar på Gift vid första ögonkastet Australien? Vad tycker ni om det annorlunda upplägget? Jag tror jag gillar det...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Palermo
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 504
Senast: Rosett
·
Utrustning Har precis skaffat en Kemnevall Theia och den har mer framskurna kåpor än jag är van vid på dressyrsadlar. Mina Mattes dressyrschabrak...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: peperoni2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp