Bukefalos 28 år!

Smileytest?

Sv: Smileytest?

kl

Jag är en sån som inte brukar klaga på förändringar (annat än ibland muttra lite för mig själv) eftersom man snabbt vänjer sig. Men dessa färgglada smileys lyckas jag inte vänja mig vid, jag stannar upp i texten varje gång jag möter en. De gamla enkla smileysarna stack inte ut ur texten lika mycket utan förmedlade helt enkelt känslorna.

Gillar
:sneaky:
:yuck:
:banghead:

Ogillar
;) (tycker nästan den ser lite hånfull ut..)
:o (mera ledsen än generad)
:crazy: (otydlig)
:grin: (förstår inte betydelsen)

Saknar
: cool :
: eek :
: crazy :

Skulle det inte vara möjligt att ordna en omröstning så även de "tysta" medlemmarnas åsikt skulle komma fram?
 
Senast ändrad:
Sv: Smileytest?

kl

Ogillar:
:p
:cry:
:confused:
:crazy:
:eek:
mfl...

Gillar:
:banghead:
:yuck:
:D
:mad:

Saknar:
: eek :
: love :
: crazy :
: rofl :
: confused :
äh! alla de gamla!

Håller med miniea om att en omröstning nog hade varit bra, det är ju många som aldrig ens är in på "Om Bukefalos" och har därmed troligtvis inte läst tråden heller..
 
Sv: Smileytest?

Jag gillar:

:banghead:
:yuck:
:d (OBS! Saknar den gamla av denna sort, tycker inte de ger samma uttryck, men tycker denna ser lite galen ut. Tycker man kan ha denna och gamla som helt olika smileys)

Jag dissar:
:idea:
:angel:
:love:
: D
:crazy:
:cool:
:grin:
:eek :
:cry :
:rofl :

Och de jag saknar mest är alla de jag har under "ogilla"-listan. De använde jag mest!
 
Sv: Smileytest?

*KL

Jag gillar:
:banghead:
:yuck:

De jag gillar minst är:
;) Den ser dryg ut
:d Petar den näsan med tungan?
:o Den ser mest ledsen ut
:confused: Sen någon nämnde tunnhårig är det det enda jag ser...
:eek: Den är inte lika tydlig som den gamla
:angel: Den ser lite hoptryck ut
:love: Den är inte lika underbar som den gamla

De jag saknar mest är:
: love : Min absoluta favoritsmiley genom alla tider!
: eek : Ingen ser så chockad ut!
: idea : Den såg så galet nöjd ut med sig själv, lite som Puff gör ^^
: smirk : Så härligt att ha vid ironiska texter!
 
Sv: Smileytest?

Gillar ingen av de nya, saknar alla gamla men kanske ffa:

love.gif


angel.gif


smirk.gif


crazy.gif


confused.gif
 
Sv: Smileytest?

Gillar ingen av de nya, saknar alla gamla men kanske ffa:

love.gif


angel.gif


smirk.gif


crazy.gif


confused.gif


Åh!
love.gif


Där var dom gamla ja. Av dom nya så gillar jag:

Faktiskt inte en enda en. Och det är inte tjurighet, spenderade ett bra tag med att granska dom och nej, jag hittar helt enkelt inte en enda som är bra. Den minst dåliga måste isåfall vara denna: :banghead:

Saknar gamla : D, eek och gamla : love: absolut mest.

:devil: Har vi iallafall fått behålla!


Krya på dig, Gunnar.
 
Sv: Smileytest?

Ja, jag var på riktigt tvungen att googla fram dem så att jag kan fortsätta infoga dem som bilder, för jag vägrar använda de nya. Så mogen är jag. Och i vissa mindre seriösa situationer på Buke behöver man fan smileys, punkt slut.

Jag saknar förresten också gamla mad och även eek, but then again: Jag saknar alla.
 
Sv: Smileytest?

KL

Nu när jag försökt vänja mig vid dom så insåg jag att, nä! Dom nya är bedrövliga när man jämför med dom gamla.. Varför kan inte smileysarna vara som dom gamla fast i fler varianter?


Jag gillar (Bara uttrycken, inte den nya designen):

:banghead:
:yuck:

Jag avskyr:

Resten

Jag saknar med:

: angel :
: devil :
: eek :
: bow :
: love :

Om jag bara får nämna 5..
 
Sv: Smileytest?

Knapp

Bäst:

:banghead:
:p (fast jag gillade den gamla också)

Sämst:
:D (tycker inte om uttrycket alls, förmedlar inte alls samma känsla som den gamla)
:d (SKITFUL!)
:o (Fattar inte vad man vill ha sagt med denna)
:confused: (Ser ut som en skallig stackare)
:cry: (säger som övriga, den gråter för mycket)
:grin: (ser ut som en hög stackare som inte har en aning om något)

Saknar:
Alla de gamla!
 
Sv: Smileytest?

Gillar/helt okej:

:(
:eek:
:banghead:
:sneaky:
:yuck:

Gillar INTE:

:mad:
:grin: ser ut som att den drömmer, helt fel känsla.
:cool:
:rofl: den rullar ju inte!
:angel: man ser knappt visslingen och glorian


Saknar mest av de gamla:

love
angel
mad
: D
 
Sv: Smileytest?

Gillar:
:banghead:
:yuck:
:sneaky:
:eek: (fast inte med samma betydelse som den gamla eeken, denna ser jag som mer förvånad när den gamla var mer äcklad/chockad, en smiley med det uttrycket kan jag sakna)
:D
:( (kanske ser lite väl ledsen ut, men gillar den ändå)

(Fortsätter i ett nytt inlägg, den sa att det var för många smileys...)
 
Sv: Smileytest?

Ogillar:
:d (som någon skrev tidigare ser den mest galen ut, och symboliserar inte samma sak som den gamla : d gjorde, dvs mums.
:cry: (dra ner på vattenfallet, nu ser man inte ens uttrycket smileyn har, bara att den gråter floder)
:cool: (här saknar jag den gamla dryga cool-sileyn, denna med det flirtiga uttrycket ger inte alls den känslan jag vill ha fram i en cool-smiely)
:crazy: (här saknar jag det uttryck den gamla hade, tycker inte alls att de ger samma intryck)
:confused: (den ser inte speciellt förvirrad ut imo, mest ledsen och frågetecknen gör inte heller saken bättre)
:angel: och :idea: har så gott som samma uttryck, bara tillbehören som skiljer. Här skulle jag vilja ha in mer uttryck.
:grin: vet jag inte vad den betyder, men har den verkligen samma innebörd som gamla grin? Jag hade faktiskt tänkt skriva att jag saknade den, men nu ser jag att denna är döpt till samma sak. Är det en miss eller är planen att de ska symbolisera samma sak? Oavsett saknar jag grinen.
;) skulle gärna få bli lite mindre galen, men det är inget större fel på den så.

Sedan har jag inget emot :mad: men tycker inte att den visar samma sak som den gamla gjorde, denna visar en smiley som är helt galet arg, den förra var mer surarg. Jag har gärna kvar denna nya galenarga smileyn men skulle gärna ha en sur-arg smiley också.

Kort sagt tycker jag att de flesta nya saknar lite individuella uttryck, som skulle behövas för att göra dem tydliga. Det ska inte behövas att kolla närmare för att se vad gubben egentligen menar, utan det ska komma automatiskt.

Sedan skulle jag uppskatta om rutan till höger som innehåller smileysarna när man svarar på ett inlägg blir lite större så att alla får plats, nu måste man klicka upp dem i nytt fönster för att visa de två sista.

Edit: Och just det, vill gärna ha en rofl som rullar, annars är den ju ingen rofl?
 

Liknande trådar

Tjatter Är det någon mer om kollar på Gift vid första ögonkastet Australien? Vad tycker ni om det annorlunda upplägget? Jag tror jag gillar det...
Svar
12
· Visningar
490
Senast: Palermo
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 452
Senast: Rosett
·
Utrustning Har precis skaffat en Kemnevall Theia och den har mer framskurna kåpor än jag är van vid på dressyrsadlar. Mina Mattes dressyrschabrak...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: peperoni2
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
435
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp