Sminktråden II

Jag ber om ursäkt och svarar även fast jag inte använder nån av dessa!

Jag blir snustorr i ansiktet på vintern och använder Canoderm från Apoteket. Verkar inte påverka min hy överhuvudtaget, men den kanske inte är så känslig :D

Klart du får svara göllet :love: Ska kolla på den när jag är tillbaka i Sverige,men behöver något redan nu. Känner typ att huden börjar att flagna i ansiktet :nailbiting::nailbiting:

Klart du får svara göllet :love: Ska kolla på den när jag är tillbaka i Sverige,men behöver något redan nu. Känner typ att huden börjar att flagna i ansiktet :nailbiting::nailbiting:

Hatar denna årstid!
Till och med huden på benen ser ut som fjäll O_o men jag peelar och kör sen canoderm även där :o

Vad rekommenderar ni för ansiktskrämer? Jag använder typ aldrig något för ansiktet, men denna ökenluft gör mig väldigt torr (stor skillnad mot Dubais fukt som totally messed up my face). Annars har jag lite problemhy.

Funderar på:
  • Shiseido Ibuki Refinin Moisturier enriched
  • Lotus Youth Preserve Face Cream
  • Ole Henriksen Sheer Transformation
  • Glamglow THIRSTYMUD
  • Dior Hydra Life Pro-Youth Sorbet Creme

Någon som har någon erfarenhet av någon av dem?

Inte heller jag har någon egen erfarenhet av de du nämner, men jag använder Kronans fuktserum och L300 för torr hy (rosa). Samt en snäll makeupremover - det tror jag är lite extra viktigt så man slipper jobba mot extra torrhet pga produkt.

Jag är på jakt efter en ny mascara och jag skulle behöva lite tips! Just nu har jag Max Factor False lash effect. Jag vet inte om det är mig det är fel på men efter ett tag så hamnar mascaran på huden under ögat... Så jag vill testa nån annan. Helst vattenfast! :)

Jag vet inte om det är mig det är fel på men efter ett tag så hamnar mascaran på huden under ögat...

Så har det alltid blivit för mig med mascara. Nu har jag inte använt mig av mascara på 15 år så jag hoppas produktutvecklingen gått framåt.

Jag satsade på fransförlängning istället, sedan 2012.

Jag är på jakt efter en ny mascara och jag skulle behöva lite tips! Just nu har jag Max Factor False lash effect. Jag vet inte om det är mig det är fel på men efter ett tag så hamnar mascaran på huden under ögat... Så jag vill testa nån annan. Helst vattenfast! :)
Så blir de flesta mascaror för mig men nu använder jag Sensais volymmascara + bas och den sitter som berget! Ser exakt likadan ut efter en hel dag oavsett om det regnat eller varit varmt och då har jag ögon som lätt blir lite rinniga. Tvättas bort med varmt vatten.

Jag vet inte om det är mig det är fel på men efter ett tag så hamnar mascaran på huden under ögat...

Jag har så, men för mig får jag mascarafläckar ovanför ögat, under ögonbrynen liksom :meh: Inte ens de flesta vattenfasta mascaror sitter, jösses vad jag kastat pengar på att prova nya mascaror som inte funkar :rage:
Men jag har hittat två som faktiskt går bra, den som jag använt de senaste åren är all day long lash från isadora.

Jag använder mascara från Pür hade samma som dig innan men den här funkar mycket bättre och kladdar inte av sig :up:

Min favoritmascara för tillfället är Maybelline Lash Sensational :) Funkar superbra på mina fransar och sitter där den ska.

Så blir de flesta mascaror för mig men nu använder jag Sensais volymmascara + bas och den sitter som berget! Ser exakt likadan ut efter en hel dag oavsett om det regnat eller varit varmt och då har jag ögon som lätt blir lite rinniga. Tvättas bort med varmt vatten.

Jag har så, men för mig får jag mascarafläckar ovanför ögat, under ögonbrynen liksom :meh: Inte ens de flesta vattenfasta mascaror sitter, jösses vad jag kastat pengar på att prova nya mascaror som inte funkar :rage:
Men jag har hittat två som faktiskt går bra, den som jag använt de senaste åren är all day long lash från isadora.

Jag använder mascara från Pür hade samma som dig innan men den här funkar mycket bättre och kladdar inte av sig :up:

Min favoritmascara för tillfället är Maybelline Lash Sensational :) Funkar superbra på mina fransar och sitter där den ska.

Men va svårt det blir när ni alla gillar olika! :laugh: Jag får väl testa nån och hoppas på det bästa. :up:

Men va svårt det blir när ni alla gillar olika! :laugh: Jag får väl testa nån och hoppas på det bästa. :up:
För att göra det ännu svårare, jag använder Rimmel Wake Me Up. Den sitter fast jättebra och innehåller gurkextrakt som ska göra nått bra för fransarna, luktar lite annorlunda, typ som hudkräm :D:up:

Så i fredagskväll så köpte jag följande på Sephora och Mac:

Traceless hair ring (ÄLSKA! De är ganska fula men ååh)
Blotting paper (aldrig testat förut)
Tarte Tartlette In Bloom (så fin att jag kanske måste köpa en till att ha i reserv) :love:

Cream stain i Pink souffle:
s1646819-main-hero-300.jpg

Och Sephora Rouge gel lip liner:
p401715-av-02-hero300.jpg

Warm soul blush:

2304209.JPG

Mac Pro Longwear Paint Pot Painterly:
mac-pro-longwear-painterly3_zpsab3374f4.jpg

@nyponros 425 kronor, jag är här i två veckor till så du har ett tag på dig att fundera på det :D

Jag funderar som sagt på en till, anastasia BH contour kit (är det värt pengarna?), drugstore make up och nya borstar från RT. Sen är jag nog ganska klar på sminkfronten här :)

@nyponros 425 kronor, jag är här i två veckor till så du har ett tag på dig att fundera på det :D

Jag funderar som sagt på en till, anastasia BH contour kit (är det värt pengarna?), drugstore make up och nya borstar från RT. Sen är jag nog ganska klar på sminkfronten här :)

Jag ska se hur det ser ut på lönefronten i slutet på veckan :D

Har du något contour kit sen innan? Jag har ABH kitet (pudervarianten) och jag gillar det men jag använder inte alla färgerna. Men jag gillar absolut konsistensen och hur den håller på huden! En annan favorit hos mig är too faced cocoa contour, där jag använder tre färger av fyra (tyvärr är den glittriga highlightern alldeles för...glittrig, liksom chunky glitter. Men de andra färgerna är toppen!). Om jag var du skulle jag se om anastasias highlighters finns i lager, pure hollywood ser helt underbar ut :love:

Använder ni någon primer på ögonlocken när ni använder ögonskugga?
Isf vilken använder ni?

Jag har aldrig ögonskugga utan primer. Om jag inte har en primer under håller skuggan i typ en timma och lägger sig i veck och ser allmänt fult ut... oavsett märke. Urban decay primer potion är en favorit, även NARS eyeprimer och loracs behind the scene är jättebra. Rekommenderar att lägga lite mer pengar på en primer (så kan skuggorna isåfall vara lite mer budget), basen är ofta det som gör skillnaden.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
473
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
533
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
25
· Visningar
1 956
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S