Sminktråden II

Tror det bästa är att gå till kicks, mus, mac eller liknande och låta dom kolla på din ansiktston och avgöra därefter vliken färg som passar bäst då det kan vara himla individuellt :P Solpuder tycker jag utgör en bra rouge-grund för alla oavsett hudton, och att man sedan liksom bara duttar på aningen med färg överst på kindbenen

Man KAN ju göra så...:p:D mitt problem är ju att jag inte riktigt litar på personalen på dessa ställen. Jag har ljus, ljus hud med röda undertoner. (Blir grisrosaröd vid ansträngning och i solen) Det mesta är för mörkt och för gult för mig och jag upplever att jag många gånger blir rekommenderad för mörka grejer i fel nyanser. Men jag kanske kan ta mig tid och gå till flera och se om de kommer fram till samma saker.

Nästa fråga: har äntligen hittat en foundation som passar mig, från bareMinerals. Hur gör man då med primer? Måste den också vara nåt mineraltjosanhejsan?

Alltså..SÅ irriterande. Vanligtvis använder jag mineralfoundation i pulverform men ibland vill jag jobba med en flytande. Min vanliga (Nouba staminal) är liiite för mörk för mig just nu så hade tänkt mig att köpa en ljusare nyans men gick inte att få tag på enkelt så tänkte att jag får väl testa något annat.

Maybelines FitMe har ju fått mycket bra recensioner och var dessutom på kampanjpris så den slog jag till på- men jag fattar inte, den vill verkligen inte funka på mig! Den glider runt, lägger sig ovanpå, sjunker inte in och blir bara allmänt jätteful. Då har jag testat med både fingrar, borste och svamp men inget blir bra. Sätter sig inte med puder heller utan minsta pet i ansiktet och det glider av. Väldigt störigt.

Efter alla lovord jag läste så undrar jag varför jag inte lyckades alls? Finns det något hemligt knep med denna som inte delges? Och framförallt - vad i den tror ni det kan vara som gör detta, så jag inte köper liknande produkt igen?

Tur den var billig i alla fall, inte så stor förlust ekonomiskt. Men likväl surt :cautious:

Alltså..SÅ irriterande. Vanligtvis använder jag mineralfoundation i pulverform men ibland vill jag jobba med en flytande. Min vanliga (Nouba staminal) är liiite för mörk för mig just nu så hade tänkt mig att köpa en ljusare nyans men gick inte att få tag på enkelt så tänkte att jag får väl testa något annat.

Maybelines FitMe har ju fått mycket bra recensioner och var dessutom på kampanjpris så den slog jag till på- men jag fattar inte, den vill verkligen inte funka på mig! Den glider runt, lägger sig ovanpå, sjunker inte in och blir bara allmänt jätteful. Då har jag testat med både fingrar, borste och svamp men inget blir bra. Sätter sig inte med puder heller utan minsta pet i ansiktet och det glider av. Väldigt störigt.

Efter alla lovord jag läste så undrar jag varför jag inte lyckades alls? Finns det något hemligt knep med denna som inte delges? Och framförallt - vad i den tror ni det kan vara som gör detta, så jag inte köper liknande produkt igen?

Tur den var billig i alla fall, inte så stor förlust ekonomiskt. Men likväl surt :cautious:
Du tror inte att du kan ha fått ett måndagsexemplar då? Eller helt enkelt en gammal produkt? För mig har den fungerat bra. :)

@Frokennordberg Kan det ha att göra med din hudtyp? Jag har fått för mig att den är bäst för normal till torr hy, har du blandhy eller oljig hy kan det vara därför. Men någon annan får gärna rätta mig ;)

Angående rouge så har jag några olika men om jag bara vill ha en liten lätt touch som ser naturligt ut så använder jag Kicks Blusher i färgen So Sweet. Jag har ljus hy med röd underton. Upplever att det rouget är väldigt "snällt" att jobba med, det är svårt att överdosera.

@IzeUnicorn - ja kanske, tror dock att det inte var en match made in heaven (eller ens earth...) bara, tyvärr

@zassoo - ja det var den uppfattningen jag hade fått också så jag tänkte att den borde bli perfekt för min hy. Men icke! Å andra sidan, när jag googlade på "FitMe glider runt" så var det visst fler med det problemet, fick dock ingen riktigt koppling på om de förstod varför heller...

Nåväl, jag får se det som ett tecken på att jag ska hålla mig till Tikei och Nouba helt enkelt och inte hitta på andra saker :D

Man KAN ju göra så...:p:D mitt problem är ju att jag inte riktigt litar på personalen på dessa ställen. Jag har ljus, ljus hud med röda undertoner. (Blir grisrosaröd vid ansträngning och i solen) Det mesta är för mörkt och för gult för mig och jag upplever att jag många gånger blir rekommenderad för mörka grejer i fel nyanser. Men jag kanske kan ta mig tid och gå till flera och se om de kommer fram till samma saker.

Nästa fråga: har äntligen hittat en foundation som passar mig, från bareMinerals. Hur gör man då med primer? Måste den också vara nåt mineraltjosanhejsan?

Jag verkar ha samma hy och samma färg som dig, vad hittade du för foundation?

Jag skulle vilja ha något att ta på ansiktet och så är det klart, så att säga. Inte som grund utan som min bb crème typ, men tycker den sitter dåligt... Har den från garnier.

Jag verkar ha samma hy och samma färg som dig, vad hittade du för foundation?

Jag skulle vilja ha något att ta på ansiktet och så är det klart, så att säga. Inte som grund utan som min bb crème typ, men tycker den sitter dåligt... Har den från garnier.

Flytande från bareMinerals, nyans nr 2. Syns inte att man har nåt i nyllet, man blir bara fiiiiin!

Jag är på jakt efter ett täckande ljusrosa nagellack. Nån som vet vars jag kan hitta det? :)

d459168450de953a7e54305c3a8f1061.jpg

Jag har precis likadan hudtyp som dig, har inte fått nått utprovat men köpte revlons highlighting palette i rose glow. Den har massa olika färger i sig som man kan blanda till den man vill, samt en liten flik till bara highlighter. Tycker den funkar super! :)

Hej alla trogna sminktrådare :D (nej kom inte på någon bättre inledning)

Jag går i tankar om att köpa ett så kallat contouring kit, men jag har ingen aning om vilket som är bra.. Jag vill kunna använda det både till vardags och fest, så flera nyanser skulle nog vara bra att ha. Har ni något tips? Pris spelar inte så stor roll :o

@Fazeem

Jag har inte testat speciellt många, så jag är ingen contourkitexpert direkt men har köpt NYX Highlight & Contour Pro Palette (efter att ha sett kanske en miljon recensioner på YT) för ett tag sedan och är mkt nöjd med den! Innehåller kalla och lite varmare bruna nyanser så du kan både countoura och bronza med dem, samt ljusare matta och skimriga highlighters. Färgerna är pigmenterade och lätta att blanda ut. Det jag ibland kan sakna är möjligen en färg som är lika ljus som den ljusaste, men matt så att jag kan fixera concealern under ögonen med den.
Anyways, gillar och kan rekommendera! Bra nybörjarpalett i mitt tycke, om en som jag inte vill/kan lägga 600 pix på Anastasias contour kit. :)

Hej alla trogna sminktrådare :D (nej kom inte på någon bättre inledning)

Jag går i tankar om att köpa ett så kallat contouring kit, men jag har ingen aning om vilket som är bra.. Jag vill kunna använda det både till vardags och fest, så flera nyanser skulle nog vara bra att ha. Har ni något tips? Pris spelar inte så stor roll :o

Jag skulle också tipsa om nyx contour kit om du vill ha flera nyanser. Jag har det inte själv men det verkar otroligt prisvärt, 249 kr på kicks och har fått många bra recensioner. Jag har anastasias contour kit och det är bra, men jag använder bara 2 färger så det ska jag sälja... (redan köpare på den så inte ngn tror att jag försöker annonsera).

Jag tycker personligen inte att "man" behöver mer än en matt contourfärg, jag har aldrig känt behovet av flera olika nyanser av brunt på samma gång. Snarare vill jag ha en matt färg som är lagom kall och lagom varm, och en skimrig highlighter. Det är vad jag använder... Möjligen en ljus matt att ha under ögonen, men där kan jag lika gärna ha transparent puder egentligen. Bronzer har jag separat.

Too faced har en bra palett med 4 contourfärger som jag gillar bättre än anastasias. Cocoa contour heter den och finns på sephora. Sleek har väldigt prisvärda trios med en matt contourfärg, en skimrig highlighter och ett rouge som är riktigt bra! Kat von Ds shade and light palette är jättepopulär.

Min absoluta favorit kommer från NARS och innehåller en matt contour-duo, en bronzer och 4 rouge. Den är så himla användbar och har allt jag behöver UTOM en skimrig highlighter.

nars_oneshockingmoment001.jpg

Så ser den ut :)

Hoppar in från senior med en fråga jag aldrig riktigt lyckats klura ut angående bronzer. Alltså, var tusan lägger man den egentligen? :o Jag har en kompakt lite glittrig från Body Shop och en löspudrig från Idun. Jag har alltid trott att bronzer, solpuder, ja sånt som är brunt ska man dutta på lite på näsan, pannan, kinderna... lite random sådär där man tänker sig att solen varit framme. I affären visade hon mig att jag skulle lägga PÅ kindbenen, långt ut. I videos jag kollat på lägger man något ljust på själva kindbenet och då lägger man istället det bruna under kindbenen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
473
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
533
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
25
· Visningar
1 958
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka