Sminktråden II

Vilken maskara höjer ni till skyarna?
Jag har haft fransförlängning sedan i somras men nu tagit bort allt för att försöka spara lite mer pengar.. Har ingen maskara hemma så har gått utan ett tag nu, men skulle behöva köpa något. Jag tror jag framförallt vill ha en som bygger på rejäl längd!
Förr har jag mer använt volymmaskaror, men har nog ändrat preferens efter mina väldigt långa fejkfransar :D

Alla från Lancôme. De enda som inte lägger sig under ögonen på mig. Just nu kör jag den som heter Grandiôse - jag vill inte ha volym.

Une. Ekologisk, går att tvätta bort med varmt vatten och separerar mina fransar perfekt. Man kan få både en naturlig vardagstouch på fransarna och flera lager för mer tydlig "mascara-look".

Jag har haft fransförlängning sedan i somras men nu tagit bort allt för att försöka spara lite mer pengar.. Har ingen maskara hemma så har gått utan ett tag nu, men skulle behöva köpa något. Jag tror jag framförallt vill ha en som bygger på rejäl längd!
Förr har jag mer använt volymmaskaror, men har nog ändrat preferens efter mina väldigt långa fejkfransar :D

Jag gillar verkligen lash sensational från maybelline, den ljusrosa hylsan med svart text. Har på mig den idag och det ser ut såhär, tycker den ger både längd och volym :)

Jag tycker om Lancômes, Chanels och YSLs mascaror.
Men nu har jag av en slump upptäckt en lika bra: Youngblood. Grymt bra!
Jag vill ha mer längd än volym och hellre bygga på volym med fler lager isf.

Maybelline Lash Sensationell är min favorit just nu, som sagt - vi diskuterade detta på förra sidan :D:D

-------

Jag har blivit beroende av NYX Butter lipgloss... Fick just hem ett nytt, har 6 st nu :o

Okej, svår fråga hörrni! Finns det en bb/cc/foundation som: reducerar rodnad, funkar på oljig hy & INTE testar på djur? Samt inte kostar en månadslön? :o

Jag har alltid haft skitsvårt för ögonbryn. Ser det här ok ut? Vad ska jag ändra? Tell me how to eyebrow.

MsS5gcS_zpsbrxpjhs4.jpg

Jag har alltid haft skitsvårt för ögonbryn. Ser det här ok ut? Vad ska jag ändra? Tell me how to eyebrow.

MsS5gcS_zpsbrxpjhs4.jpg

Jag tycker du har jättefina ögonbryn :love: Vad använder du för produkt? :). Väldigt fin form och tjocklek! Ögonbryn är mitt svåraste också, det är nog det jag är sämst på i sminkväg (och winged liner). Mina är dessutom rätt ojämna, och mitt ansikte har ett ticks som gör att jag sänker det ena ögonbrynet titt som tätt i mitt naturliga mimspel (minspel?!) i ansiktet så det kan lätt se wierd ut, haha.

Du är sjukt snygg btw!

Igår såg jag ut såhär:

Testade Rebecca Stellas eyelinerpenna (har nästan aldrig eyeliner annars) och jag tycker den var ganska lätt att använda även för en eyeliner noob :D. Har även hennes foundation på mig. Den är verkligen toppen! Täcker jättebra men blir inte kakig som endel foundations med hög täckning kan bli. Men tyvärr ganska mörk i nyanserna. Jag har den ljusaste och den är på gränsen för mig...

Igår såg jag ut såhär:

Testade Rebecca Stellas eyelinerpenna (har nästan aldrig eyeliner annars) och jag tycker den var ganska lätt att använda även för en eyeliner noob :D. Har även hennes foundation på mig. Den är verkligen toppen! Täcker jättebra men blir inte kakig som endel foundations med hög täckning kan bli. Men tyvärr ganska mörk i nyanserna. Jag har den ljusaste och den är på gränsen för mig...

har själv beställt hennes foundation och concealer ska bli spännande o testa :)

har själv beställt hennes foundation och concealer ska bli spännande o testa :)

Hoppas du gillar den lika mkt som jag! Jag är inget fan av concealern dock, tyckte inte den täckte så bra och så blir finishen lite konstig på mig, men det kan ju ha med hudtyp att göra! Jag tyckte att det var konstigt att concealern bara kommer i en nyans, och när jag skrev det på instagram så svarade Rebecca att det bara är till en början då de inte hade råd att göra kollektionen så stor, så förhoppningsvis kommer det fler nyanser både på concealern och foundationen vad det lider :)

Jag tycker du har jättefina ögonbryn :love: Vad använder du för produkt? :). Väldigt fin form och tjocklek! Ögonbryn är mitt svåraste också, det är nog det jag är sämst på i sminkväg (och winged liner). Mina är dessutom rätt ojämna, och mitt ansikte har ett ticks som gör att jag sänker det ena ögonbrynet titt som tätt i mitt naturliga mimspel (minspel?!) i ansiktet så det kan lätt se wierd ut, haha.

Du är sjukt snygg btw!

Vad gullig du är, Tack! Och tack för att du tar dig tid att svara.

En mörkbrun ögonskugga och en ögonbrynspenna från HM. (I keep it simple... :D) Mina ögonbryn är också olika i höjd, ena sitter naturligt högre än det andra.:down: Men jag försöker jämna ut skillnaden lite med smink.

Har i princip bestämt mig för att investera i en flytande foundation. Använder idag foundationpuder från Loreal som jag är mycket nöjd med till vardags men vill ha något mer täckande att byta mellan. Kan tänka mig att lägga ca 200-250 DKK, vilket väl är typ 300 svenska kronor?

Någon som har tips? Vilka är era favoriter?

Har torr hy men får lätt finnar om något "täpper" porerna.

@nyponros ?
:idea::idea::idea::idea::idea::idea::idea::idea:

Har i princip bestämt mig för att investera i en flytande foundation. Använder idag foundationpuder från Loreal som jag är mycket nöjd med till vardags men vill ha något mer täckande att byta mellan. Kan tänka mig att lägga ca 200-250 DKK, vilket väl är typ 300 svenska kronor?

Någon som har tips? Vilka är era favoriter?

Har torr hy men får lätt finnar om något "täpper" porerna.

@nyponros ?
:idea::idea::idea::idea::idea::idea::idea::idea:
Jag skulle säga lumene CC cream eller revlon colorstay! Båda täcker väldigt bra men känns inte tunga på huden, och håller hela dagen på mig. Ingen av dem kostar över 200 svenska kr iaf, revlon finns på eleven.se, tror de skickar i hela Norden

Jag skulle säga lumene CC cream eller revlon colorstay! Båda täcker väldigt bra men känns inte tunga på huden, och håller hela dagen på mig. Ingen av dem kostar över 200 svenska kr iaf, revlon finns på eleven.se, tror de skickar i hela Norden

Tack !! Ska beställa hem :love::love:

Försöker hitta en ny rouge, men tycker det är skitsvårt att veta vad man ska tänka på när man väljer nyans??? Vill att det ska se naturligt ut, inga clownkinder a la 80-tal

Tror det bästa är att gå till kicks, mus, mac eller liknande och låta dom kolla på din ansiktston och avgöra därefter vliken färg som passar bäst då det kan vara himla individuellt :P Solpuder tycker jag utgör en bra rouge-grund för alla oavsett hudton, och att man sedan liksom bara duttar på aningen med färg överst på kindbenen

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
473
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
533
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
25
· Visningar
1 956
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S