Sminktråden II

@Monkie Bronzer som är glittrig/skimrig läggs i regel som du beskriver, lite "all over" för att värma upp ansiktet. Det låter som att hon försökte visa dig contouring? Det gör man helst inte med bronzers som har skimmer i sig utan med matta puder.

@Monkie Bronzer som är glittrig/skimrig läggs i regel som du beskriver, lite "all over" för att värma upp ansiktet. Det låter som att hon försökte visa dig contouring? Det gör man helst inte med bronzers som har skimmer i sig utan med matta puder.

Hm, så..... jag är inte helt fel ute om jag lägger glittrig bronzer högst upp, längst ut på kindbenet? (Eller lite överallt :) ) Men den matta ska jag undvika just där? Vad hon försökte visa mig vet jag inte riktigt, jag sa att jag ville ha något så jag ser lite fräsch ut :)

Dessa är det jag har: https://www.google.se/search?q=body+shop+bronzer&hl=sv&biw=1280&bih=876&tbm=isch&imgil=0Ygp1G-B6LJ-bM%3A%3BdQLt0kWjxR8ZbM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.thebodyshop.ca%252Fen%252Fmakeup%252Fface-powder%252Fhoney-bronzing-powder.aspx&source=iu&pf=m&fir=0Ygp1G-B6LJ-bM%3A%2CdQLt0kWjxR8ZbM%2C_&usg=__3GKl0uP4CDLaCI-Oua56I8OAMto=&ved=0ahUKEwjw7sm49bDMAhUG_SwKHUlGCcsQyjcIRA&ei=KsohV_CxLIb6swHJjKXYDA#imgrc=0Ygp1G-B6LJ-bM:
och
http://www.bing.com/images/search?q...df227983658a919fb7df71f0d31aee50o0&ajaxhist=0

Alltså..SÅ irriterande. Vanligtvis använder jag mineralfoundation i pulverform men ibland vill jag jobba med en flytande. Min vanliga (Nouba staminal) är liiite för mörk för mig just nu så hade tänkt mig att köpa en ljusare nyans men gick inte att få tag på enkelt så tänkte att jag får väl testa något annat.

Maybelines FitMe har ju fått mycket bra recensioner och var dessutom på kampanjpris så den slog jag till på- men jag fattar inte, den vill verkligen inte funka på mig! Den glider runt, lägger sig ovanpå, sjunker inte in och blir bara allmänt jätteful. Då har jag testat med både fingrar, borste och svamp men inget blir bra. Sätter sig inte med puder heller utan minsta pet i ansiktet och det glider av. Väldigt störigt.

Efter alla lovord jag läste så undrar jag varför jag inte lyckades alls? Finns det något hemligt knep med denna som inte delges? Och framförallt - vad i den tror ni det kan vara som gör detta, så jag inte köper liknande produkt igen?

Tur den var billig i alla fall, inte så stor förlust ekonomiskt. Men likväl surt :cautious:

Du kan inte köpa en uppljusare att blanda ut fin foundation med? :) finns på bodyshop!

Är det nån här som har testat Prime Time Neutralizing Primer? Jag har precis beställt den och hoppas att den ska dämpa lite av min röda hy :):o

Är det nån här som har testat Prime Time Neutralizing Primer? Jag har precis beställt den och hoppas att den ska dämpa lite av min röda hy :):o
Jag har den! :) Tycker den funkar bra, man får en något gul ton först som ser rätt konstig ut, men så fort man smackar på lite foundation så är den riktigt bra! Behöver inte använda alls lika mycket foundation och concealer för att täcka min röda acne-hy som utan den, så jag är nöjd :D Den luktar dock lite konstigt först, typ kemikalier eller nåt, men det försvinner så fort man arbetar in den i hyn.

Är dom duktiga på att passa ut foundation på sephora i gbg? har mest kört på tinted moisturizer senaste åren men vill ha något mer täckande och hållbarare.

@fickan
Jag har köpt en foundation där och tyckte att de var bra! Nu hade jag en ganska klar uppfattning om vilken nyans jag skulle ha själv, eftersom jag vis av erfarenhet vet vad som "brukar" gå fel, så jag var nog ganska rättfram när jag tyckte att en var för gul osv. Har kompisar som fått hjälp där och tyckt att det varit milsvid skillnad mot att be om hjälp på t.ex. Kicks (i positiv bemärkelse alltså). Mina tips: be dem hjälpa till att testa på käklinjen (då ser du resultatet mot både ansiktet och halsen), testa minst två nyanser för att jämföra och tjata gärna lite för att få ett sample (vad heter det på svenska? Prov...?) så du kan testa hemma. :)

Jag har den! :) Tycker den funkar bra, man får en något gul ton först som ser rätt konstig ut, men så fort man smackar på lite foundation så är den riktigt bra! Behöver inte använda alls lika mycket foundation och concealer för att täcka min röda acne-hy som utan den, så jag är nöjd :D Den luktar dock lite konstigt först, typ kemikalier eller nåt, men det försvinner så fort man arbetar in den i hyn.

Låter super! Funkar den att använda utan smink också? Jag tänkte när man inte vill sminka sig men ändå vill dämpa det röda. Tex bara tillsammans med lite puder?

@Lillelorden
Vad skönt! Har hört så många gånger om hur man fått fel nyans utprovad på exempelvis kicks, så blir ju lite nojig. ;) Jag har lite koll, har varm hudton men lyckas alltid komma hem med för ljus eller mörk.

Hjälp mig snälla sminkmänniskor!
Jag tycker det är jättesnyggt med läppstift och skulle mer än gärna använda det varje dag men jag blir så himla torr om läpparna
Finns det nåt superknep eller jättebra läppstift så man slipper det problemet? Nu har jag några olika läppstift både billiga och dyrare men det är samma oavsett.

Låter super! Funkar den att använda utan smink också? Jag tänkte när man inte vill sminka sig men ändå vill dämpa det röda. Tex bara tillsammans med lite puder?
Mjo, det kan nog funka om det är ett någorlunda täckande puder. Iaf på mig som är väldigt blek kan man bli rätt gul på de ställena man inte har röda toner eller finnar, men du kan ju testa när du får hem den! :)

Jag tycker det är jättesnyggt med läppstift och skulle mer än gärna använda det varje dag men jag blir så himla torr om läpparna
Finns det nåt superknep eller jättebra läppstift så man slipper det problemet? Nu har jag några olika läppstift både billiga och dyrare men det är samma oavsett.

Vet att vissa använder lypsyl innan har du provat de? :)

Använder du matta läppstift eller någon annan formula? Generellt torkar matta läppstift ut läpparna mer än de med lite glansigare finish, så prova att byta det? Annars tycker jag att knepet som tipsades om ovan med läppbalsam under brukar funka bra. Peela läpparna med en snäll peeling någon gång ibland och se till att smörja in läpparna på kvällen innan sovdags och även regelbundet i övrigt när du inte har läppstift på.

Vilken butik är bäst att vända sig till för demonstration/smink"kurs"? Jag vill lära mig att sminka mig fint och få hjälp att prova ut vettiga produkter. Har varit på en sån sminkning för typ hundra år sen på Make up store, men det finns ju massor av andra ställen att gå till också. Har ni varit på någon?
(Bor i sthlm)

Hej alla!

Jag undrar ifall någon här har testat Maria Åkerbergs produkter och vad tycker ni om dem i så fall?
Jag var på en sminkkurs i förrgår och hon använde de produkterna. Jag håller på och funderar vad jag ska köpa och vill höra åsikter =) Hon använde även en del produkter från YAG, tror jag det hette, några åsikter om dem?

Jag funderar också på vad ni anser vara basen i hud- och smink-necessären? För mig som aldrig sminkat mig förr, men vill börja göra det, känns det som om det blir en del pengar att investera, men visst, det är bättre att köpa bra produkter från början än flera felköp! Vad tycker ni en nybörjare ska börja med att köpa? (ska kika i tråden om just detta avhandlats tidigare, sorry isf!)

Smink verkar ju vara en hel vetenskap tycker jag! Känns som jag fick lite mer på fötterna mha kursen, men det är fortfarande förvirrande. Ska läsa på själv också förstås, men som någon skrev, vissa här inne har väl svart bälte i smink =D så om ni har tid o lust o hjälpa vore de jättebra =).

Det jag känner att jag bör börja med är väl någon (några?) rengöring, ansiktsvatten, foundation (hon använde ett mineralpuder från YAG, som jag förstod det var det foundation, men det finns flytande också?) och så en coverstick för att täcka om något behöver täckas, t ex röda smågrejer, mörkt under ögonen osv. Plus en ögonbrynspennna. Som sagt, en vetenskap^^

Tack på förhand!

//r

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
473
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
533
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
25
· Visningar
1 958
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka