Sminktråden II

Åh, hur ljus upplever du att Helsinki är i nyansen? Ingen butik i närheten säljer MUS så jag får vackert beställa online. Jag är så jäkla ljus i hyn och åt det kallare hållet, föredrar dessutom att vara blek vilket gör det helt hopplöst att hitta vettigt puder som inte blir för mörkt.

Jag är också ljus och vill absolut se blek ut, så jag förstår ditt problem! Tycker absolut att Helsinki är ljus nog, men frågan är om någon som är väldigt kall i syn hudton inte upplever den lite för gul/varm. Stockholm har jag för mig är kallare, och nästan lika ljus.

men hallå håller du på och planerar bröllopssminkningar??
Klart jag inte gör, jag är ju redan gift :D. GIVETVIS är det för vår dejt! :love: :love: (eller bara för att slippa se död ut generellt)

Ps. Jag är förkyld just nu och ser DÖDSFUL ut. Varning OBS.

Jamen det var det jag inte fick ihop, men tänkte att ni kanske hade haft pre-wedding nu och skulle köra bröllopsfest i augusti. Shit vad förvirrad jag blev.

Äh då kan vi vara dödsfula tillsammans!! :turd::love:

Hur lång tid tar det för er på morgonen att sminka er och respektive tid på kvällen innan sängen?

Det beror helt på vad jag ska göra och hur mkt jag orkar bry mig. Ska jag sitta helt ostressad och göra heela proceduren så kan det ta 90-75 minuter utan problem. Men jag kan bli färdig på en kvart också om det behövs och få på mig ett helt ansikte också. När jag jobbar tar det ingen tid, eventuellt lite mascara på morgonen. Har inte smink på mig varje dag utan kanske 3 gånger i veckan. På kvällen tar det väl kanske 5-10 minuter att ta bort sminket och hålla på med hudvården.

Men alltså JOOO! När kör vi? /packar väskan
Jag är seriöst på! Obs - har lite ångest för mitt ansikte så var SNÄLL i såna fall och alltså öh inte för ärlig! :D

@Jaulgreis Jag är säker på att du kommer se fab ut! Och ja, du var inte helt fel ute, vi ska ha bröllopsfest i Madrid lite senare faktiskt :). (obs utan fantastisk sminkning pga 40 graders värme). Ps vi får diskutera på tisdag hur vi ska lura hit @nyponros !

Jag är seriöst på! Obs - har lite ångest för mitt ansikte så var SNÄLL i såna fall och alltså öh inte för ärlig! :D
)

Det vore ju sjukt kul!
Klart jag är snäll, jag är alltid snäll :up:. Tror inte ditt ansikte skulle ge mig någon som helst anledning att vara annat än snäll heller ;)

Det beror helt på vad jag ska göra och hur mkt jag orkar bry mig. Ska jag sitta helt ostressad och göra heela proceduren så kan det ta 90-75 minuter utan problem. Men jag kan bli färdig på en kvart också om det behövs och få på mig ett helt ansikte också. När jag jobbar tar det ingen tid, eventuellt lite mascara på morgonen. Har inte smink på mig varje dag utan kanske 3 gånger i veckan. På kvällen tar det väl kanske 5-10 minuter att ta bort sminket och hålla på med hudvården.
Oj, 75-90 min? De va lång tid. :eek: Aha, inge smink till jobbet? Ja då tar det inte så mycket tid. Har funderat lite på det där, skulle nog aldrig hinna eller orka sminka mig innan jobb och helgerna skulle jag nog inte orka bry mig då jag bara är hemma. Fast det hade varit kul att kunna förstås, så man kan göra sig fin någongång.

Jag är också ljus och vill absolut se blek ut, så jag förstår ditt problem! Tycker absolut att Helsinki är ljus nog, men frågan är om någon som är väldigt kall i syn hudton inte upplever den lite för gul/varm. Stockholm har jag för mig är kallare, och nästan lika ljus.

Så jäkla typiskt men verkligen stort tack för svaret!

På produktbilderna ser Stockholm varmare (ffa mörkare) ut än Helsinki men det kanske inte alls är så? Är min datorskärm en lögnare? :cautious:

Helsinki
1500-312-0001_1.jpg

Stockholm
1500-312-0006_1.jpg

Hur lång tid tar det för er på morgonen att sminka er och respektive tid på kvällen innan sängen?

Inte alltid jag bryr mig om det, men typ 5 minuter - foundationpuder på ställen som behöver det, fylla i ögonbryn och ett lager mascara. That's it, mer brukar jag inte göra. 10 minuter kanske om jag kör lite fransmarkering och rouge eller behöver täcka mer.

Och ungefär 5 minuter på kvällen - cleansing butter, skölj och på med ansiktskräm. Done!

Sen kan jag ta eeeevigheeeteeeeer på mig om jag ska ut eller bara allmänt känner för det, bara för att det är kul :D

Inte alltid jag bryr mig om det, men typ 5 minuter - foundationpuder på ställen som behöver det, fylla i ögonbryn och ett lager mascara. That's it, mer brukar jag inte göra. 10 minuter kanske om jag kör lite fransmarkering och rouge eller behöver täcka mer.

Och ungefär 5 minuter på kvällen - cleansing butter, skölj och på med ansiktskräm. Done!

Sen kan jag ta eeeevigheeeteeeeer på mig om jag ska ut eller bara allmänt känner för det, bara för att det är kul :D
Jag kan tänka mig att det går fortare när man kommit in i det. Hur länge skulle ni säga att smink håller? Tänker om man inte använder det så ofta, har för mig har hört att man inte ska ha det för länge pga bakterie risken.

Jag kan tänka mig att det går fortare när man kommit in i det. Hur länge skulle ni säga att smink håller? Tänker om man inte använder det så ofta, har för mig har hört att man inte ska ha det för länge pga bakterie risken.
Det står på förpackningen, tex 6M, eller dylikt :). (6månader efter öppnandet då :))

Oj, bara 6 månader, så snabbt kommer jag aldrig använda upp smink. Känns som jag skulle få slänga massor, då jag kanske bara skulle vilja sminka mig några få gånger om året...
Kolla på förpackningen när du köper, vet inte exakt tid men brukar vara 6-12månader. Köp lite billigare smink så gör det inte så mycket :). Ett alternativ kan vara tikei.se, mineralsmink. Lätt att använda och finns i småprovburkar för 10 kr styck. Köp på dig lite prover så behöver du inte slänga :).

Kolla på förpackningen när du köper, vet inte exakt tid men brukar vara 6-12månader. Köp lite billigare smink så gör det inte så mycket :). Ett alternativ kan vara tikei.se, mineralsmink. Lätt att använda och finns i småprovburkar för 10 kr styck. Köp på dig lite prover så behöver du inte slänga :).
Jaha, kan man köpa prover, det visste jag inte. Fast å andra sidan rätt smart. :up:

Jaha, kan man köpa prover, det visste jag inte. Fast å andra sidan rätt smart. :up:

Köper du puder så håller det i flera år. Det som är känsligt är blöta produkter, foundation, concealer tex brukar ha hållbarhet på 6 månader-2 år beroende på märke och produkt. En mascara ska du aldrig ha längre än 6 månader. Puder är som sagt mindre känsligt, ögonskuggor, rouge, bronzers osv.

Köper du puder så håller det i flera år. Det som är känsligt är blöta produkter, foundation, concealer tex brukar ha hållbarhet på 6 månader-2 år beroende på märke och produkt. En mascara ska du aldrig ha längre än 6 månader. Puder är som sagt mindre känsligt, ögonskuggor, rouge, bronzers osv.
Tycker det låter invecklat och dyrt för att ev bara vilja sminka sig någon gång om året. Finns det inte någonstans man kan t ex fixa sig på, som när man fixar håret hos frissan, fast motsvarighet till sminkning?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
472
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
533
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
25
· Visningar
1 952
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 316
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V