Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Smörja med minkolja?

A

anna210

Någon som använder minkolja att smörja läder med?
Har testat det på min sadel och det verkar jättebra, vet dock inte hur det blir i längden... :smirk:
Läste att minkolja var bra att smörja med - någon annan som vet hur det ligger till? :)

A

anna210

Är jag den enda häsr som smörjer med minkolja?
Vad tycker experten Mike om detta? :bow:
Den minkoljan jag har är av märket Boston...

Sv: Smörja med minkolja?

Smörjer ibland med det. Eftersom det både fettar in lädret och sedan skyddar mot vatten tycker jag det är jättebra :D Pappa har det på sina jaktstövlar som är gjorda av läder, jättemjuka och släpper inte in något vatten :D

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5194 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Behöver ha mina hästgrejer hemma och/eller i bilen. Har ni tips på bra förvaring i bilen? I lägenhet? Kan man tex ägna en garderob i...
Svar
2
· Visningar
353
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
1 105
Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 661
Hästvård Nelly har ett överben en bit under framknäet fram, troligen orsakat att att hon slagit sig. Jag upptäckte det för ca 5 veckor sedan, det...
Svar
0
· Visningar
294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar