Smygdjurrättsaktivism under hållbarhetsstämpel?

Fast det var ju lika upprört när det gällde den där festivalen och sen Vasaloppet. Fast det kanske fanns någon sån uppmaning då också? Jag förstår dock inte det upprörande, om man inte kan äta vegetariskt just när man är funktionär där så får man väl låta bli att vara funktionär.
Om evenemanget är certifierat som hållbart så måste ju det innebära något. T ex att de som är ”i tjänst” inte står och tuggar falukorv med tjänstetröjan på. Annars blir ju bara certifieringar och policies floskler på ett papper.

Jag förstår nog inte den här tråden. I vanliga fall är buke VM i hållbarhet och miljötänk, det finns ingen ände på hur medvetna folk är.

Men när någon - Göteborgsvarvet - nu faktiskt GÖR något i den riktningen så är det inte heller bra :confused:
 
Nu var det 10-15 år sedan jag var aktiv i Djurens rätt men då var det i allafall en väldigt fredlig förening som inte sysslade med civil olydnad och minkutsläpp osv, det var andra föreningar som Djurens befrielsefront tillexempel. De var väldigt hårda med det där. I gruppen jag var med i i min hemstad anordnade vi demonstrationer, delade ut flygblad och samlade in pengar genom att varje år ordna en spelning med olika mindre kända band där vi bjöd på vegetarisk gryta och sålde t-shirtar. Väldigt oskyldigt alltså.
 
Om evenemanget är certifierat som hållbart så måste ju det innebära något. T ex att de som är ”i tjänst” inte står och tuggar falukorv med tjänstetröjan på. Annars blir ju bara certifieringar och policies floskler på ett papper.

Jag förstår nog inte den här tråden. I vanliga fall är buke VM i hållbarhet och miljötänk, det finns ingen ände på hur medvetna folk är.

Men när någon - Göteborgsvarvet - nu faktiskt GÖR något i den riktningen så är det inte heller bra :confused:

Ja, precis.

Buke är bara VM i hållbarhet om man inte problematiserar köttkonsumtion på något sätt, då blir halva buke upprörda.
 
Hållbarhet som i att sila mygg och svälja kameler. Och flygplan.
Och att som jämföra alkoholdrickande funktionärer med att äta en korvmacka.
Dessutom är det lakto-ovo vegetarisk mat som Göteborsgvarvet serverar. Så dom tycker alltså att hönserierna och mjölkgårdarna - som står för de största kväveproduktionen är ok? Hållbarhet my ass.
Det osar inte bara katt, det luktar -Vi vet inte vad vi gör?
Och det är min stora invändning. Dom försöker göra något, javisst, sälja en produkt, fixa sponsorer - men dom har ingen annan agenda än marknadsföring.
 
Nu var det 10-15 år sedan jag var aktiv i Djurens rätt men då var det i allafall en väldigt fredlig förening som inte sysslade med civil olydnad och minkutsläpp osv, det var andra föreningar som Djurens befrielsefront tillexempel. De var väldigt hårda med det där. I gruppen jag var med i i min hemstad anordnade vi demonstrationer, delade ut flygblad och samlade in pengar genom att varje år ordna en spelning med olika mindre kända band där vi bjöd på vegetarisk gryta och sålde t-shirtar. Väldigt oskyldigt alltså.
Djurrättarna i mina flöden är främst engagerade i olika katthem. Det är ju väldigt terroristaktigt.
 
Om evenemanget är certifierat som hållbart så måste ju det innebära något. T ex att de som är ”i tjänst” inte står och tuggar falukorv med tjänstetröjan på. Annars blir ju bara certifieringar och policies floskler på ett papper.

Jag förstår nog inte den här tråden. I vanliga fall är buke VM i hållbarhet och miljötänk, det finns ingen ände på hur medvetna folk är.

Men när någon - Göteborgsvarvet - nu faktiskt GÖR något i den riktningen så är det inte heller bra :confused:
Nej, när köttlobbyn utmanas det minsta lilla går buke bananas.
 
Hepp. Flyguppvisning också. Jomensåatt. Miljön är viiiiktig.
"Göteborgsvarvet idag. I samband med starten klockan 13.56 sker en överflygning med Herkulesplan och Team 60 i formation (sex SK60-skolflygplan). "
 
Nej, när köttlobbyn utmanas det minsta lilla går buke bananas.
Va jag tycker det är tvärt om. Så fort en "stackars" vegetarian eller vegan stöter på problem med att deras vänner inte vill ordna specialkost åt dem eller helst ordna vegansk kost åt alla så den stackars veganen slipper se andra äta lik så blir det ett jäkla hallå. Efter att ha läst här så skulle jag fundera igenom saken många gånger innan jag bjöd hem någon som har andra kostpreferenser än vad jag har.
 
Hållbarhet som i att sila mygg och svälja kameler. Och flygplan.
Och att som jämföra alkoholdrickande funktionärer med att äta en korvmacka.
Dessutom är det lakto-ovo vegetarisk mat som Göteborsgvarvet serverar. Så dom tycker alltså att hönserierna och mjölkgårdarna - som står för de största kväveproduktionen är ok? Hållbarhet my ass.
Det osar inte bara katt, det luktar -Vi vet inte vad vi gör?
Och det är min stora invändning. Dom försöker göra något, javisst, sälja en produkt, fixa sponsorer - men dom har ingen annan agenda än marknadsföring.
Marknadsföring av vad? De infiltrerande djurrättsaktivisterna?
 
Va jag tycker det är tvärt om. Så fort en "stackars" vegetarian eller vegan stöter på problem med att deras vänner inte vill ordna specialkost åt dem eller helst ordna vegansk kost åt alla så den stackars veganen slipper se andra äta lik så blir det ett jäkla hallå. Efter att ha läst här så skulle jag fundera igenom saken många gånger innan jag bjöd hem någon som har andra kostpreferenser än vad jag har.
Jag och de flesta jag ser i mitt flöde på fb är löjligt tacksamma om nån orkar fixa vegansk mat till en (oavsett vad resten av sällskapet äter). De flesta brukar också fråga om man ska ta med egen mat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp