Snabb facebookfråga..

Lycanthrope

Trådstartare
Jag har inställt så att bara mina vänner ser vad jag skriver på min vägg, bilder osv.

Om person A, som jag inte vill ska se något av mina inlägg, är vän med min vän B, och B gillar något jag skrivit, kan då A se det också?

Tex som att jag kan se vad diverse vänner gillar för inlägg och bilder.

Isåfall fallerar ju funktionen med att hålla det privat.

Dom bör inte se det. Om du hade sett allt som dina kompisar hade gillat eller kommenterat hade man ju inte sett annat än det. Så jag tror att har person X valt inställningen att vänners vänner ska se så kan du se när en av dina kompisar kommenterat något hos X. Men har X valt att bara vänner ska se och en av dina vänner kommenterar så ser inte du att vännen har gjort det. Men jag är inte säker...

(vilket otrolig ickegivande inlägg kände jag att detta blev...)

Du kan ju blockera person A så är du säker på att inget av ditt innehåll syns för den personen.

Ibland ser jag saker som andra människor har gillat eller kommenterat hos mina vänner. Det beror på om du har dina sekretessinställningar (finns under "Vem kan se mitt innehåll") inställda på att visa offentlig, vänner eller vänners vänner.

Du kan ju blockera person A så är du säker på att inget av ditt innehåll syns för den personen.

Ibland ser jag saker som andra människor har gillat eller kommenterat hos mina vänner. Det beror på om du har dina sekretessinställningar (finns under "Vem kan se mitt innehåll") inställda på att visa offentlig, vänner eller vänners vänner.

Jag funderar hur det fungerar med saker jag skriver till mina vänner, om jag kommenterar till någon som har en helt publik post som status, blir min kommentar också publik då ?

Nej, om du visar ditt innehåll bara för dina vänner. Såvida du inte är med i en grupp, för där visas allt innehåll för alla.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 066
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
4 575
Senast: Pinus
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 199
Senast: LovingLife
·
IT & mobiler Finns det någon möjlighet att ställa in på Facebook så att en viss vän inte ska se det jag publicerar i grupper och som kommentarer till... 2
Svar
21
· Visningar
3 278
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka