Snabb fråga om strålning

Vill man läsa om det bör man googla body scanning. Om man istället googlar det på svenska, kroppsscanning, då hittar man den här berättelsen om någon som fått sin kropp scannad:

Det är alltså ett företag som heter Kropp i Obalans som drivs av en näringsterapeut vid namn [förnamn efternamn] och hon håller till i Stockholm. Hon använder sig av en apparat med dator som heter ES TECK. Det är en apparat som används inom sjukvården runt om i världen men i Sverige är det tyvärr väldigt sällsynt.

Apparaten mäter 74 olika värden och funktioner i kroppen och kan se hur du mår både psykiskt och fysiskt. Den mäter kroppens Ph-värde, signalsubstanser (stresshormoner, dopamin & serotonin), kolestrol, diabetesscreening, kroppssammansättning (muskler, fett & vatten), vätskebalansen + natrium & kalium, sköldkörtelns funktion, fria radikaler - oxidativ stress, vitamin- och mineralbrister, cellernas energiomsättning, grundämnesomsättning, blodcirkulation och syresättning, lokala inflammationer i kroppen (sjukdomar just nu), metabolismen, hjärt- och kärlsystemet, nerver samt en livstilsanalys.

En apparat med dator som används inom sjukvården. Tänka sig! :up:

Wow, en apparat som tom gör en livstilsanalys! O_o :up: Undrar om det är någon skillnad på det och livsstilsanalys :grin:

Vill man läsa om det bör man googla body scanning. Om man istället googlar det på svenska, kroppsscanning, då hittar man den här berättelsen om någon som fått sin kropp scannad:

Det är alltså ett företag som heter Kropp i Obalans som drivs av en näringsterapeut vid namn [förnamn efternamn] och hon håller till i Stockholm. Hon använder sig av en apparat med dator som heter ES TECK. Det är en apparat som används inom sjukvården runt om i världen men i Sverige är det tyvärr väldigt sällsynt.

Apparaten mäter 74 olika värden och funktioner i kroppen och kan se hur du mår både psykiskt och fysiskt. Den mäter kroppens Ph-värde, signalsubstanser (stresshormoner, dopamin & serotonin), kolestrol, diabetesscreening, kroppssammansättning (muskler, fett & vatten), vätskebalansen + natrium & kalium, sköldkörtelns funktion, fria radikaler - oxidativ stress, vitamin- och mineralbrister, cellernas energiomsättning, grundämnesomsättning, blodcirkulation och syresättning, lokala inflammationer i kroppen (sjukdomar just nu), metabolismen, hjärt- och kärlsystemet, nerver samt en livstilsanalys.

En apparat med dator som används inom sjukvården. Tänka sig! :up:
Jag köper att en apparat möjligen skulle kunna scanna sig till hur det står till med olika värden i min kropp, men en livstilsanalys alltså? Där någonstans gick gränsen.
Nu bor jag ju i Stockholm, kanske skulle gå dit och se om den kan scanna fram hur många hästar och hundar jag har och hur ofta jag är i stallet..?

Wow, en apparat som tom gör en livstilsanalys! O_o :up: Undrar om det är någon skillnad på det och livsstilsanalys :grin:
Så här enkelt ser det ut!

scanning.jpg

Nej, men är vidtalad att jag har ett JÄTTELÄCKAGE från huvudet, och borde gå mer barfota för att jorda mig.
Såg du inte det när vi sågs? Det LÄCKER!

Ja, jag ville inte säga något men nog såg man lite chakraläckage där :( Räcker det inte med att linda en koppartråd runt fötterna för att få jordning? Så du slipper vara barfota nu när hösten kommer.

Nä, man måste nog använda kristaller också. Och jordning.

Edit: Tänk om det tar för bra så man får förstoppning?! :nailbiting: :nailbiting:
Alltså, vi har ju sånt där jävla parkett här hemma, tror det är någon sorts isolering under i typ plast för att dämpa ljud eller nått.. Kan jag verkligen jorda mig genom det? Och hur kan isf ett par sockor hindra?
Eller är det sådär att man måste gå runt barfota i fuktig mylla hela dagarna? För det blir ju svårt på vintern.. kan det räcka om man grabbar tag i jordspettet någon stund varje dag vintertid?

Alltså, vi har ju sånt där jävla parkett här hemma, tror det är någon sorts isolering under i typ plast för att dämpa ljud eller nått.. Kan jag verkligen jorda mig genom det? Och hur kan isf ett par sockor hindra?
Eller är det sådär att man måste gå runt barfota i fuktig mylla hela dagarna? För det blir ju svårt på vintern.. kan det räcka om man grabbar tag i jordspettet någon stund varje dag vintertid?

Hmm... :cautious: kanske, om du lindar några kristaller runt jordspettet :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
393
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 746
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 496
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål