Det är typ 50 år sedan.Åh, den tråden har jag missat![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är typ 50 år sedan.Åh, den tråden har jag missat![]()
Det är typ 50 år sedan.
Fast det lär väl också hända med jämna mellanrum. Om inte annat så stoppas den nyröntgade telefonen snabbt ner i fickan igen.Fast poängen var väl att hon hade mobilen PÅ sig? Eller fattade jag fel? Så länge du inte röntgar hela människor med mobilen i fickan så är det väl en annan grej än vad TS frågor om?![]()
Att man på fängelser röntgar hela människor? Nej, det tror jag inte. Inte inom @LadyCovergirl roll i alla fall (annat än på skoj med kollegor då).Fast det lär väl också hända med jämna mellanrum.
Nej, jag associerar väl mer till flygplatser och amerikanska spionfilmer där folk passerar en "båge" på väg in och ut. Och pryttlarna åker i en liten plastlåda vid sidan om.Att man på fängelser röntgar hela människor? Nej, det tror jag inte. Inte inom @LadyCovergirl roll i alla fall (annat än på skoj med kollegor då).
Fast det är ju för att innehållet i plastlådan röntgas. Medan människan passerar en båge som ger utslag på metall.Nej, jag associerar väl mer till flygplatser och amerikanska spionfilmer där folk passerar en "båge" på väg in och ut. Och pryttlarna åker i en liten plastlåda vid sidan om.
Det är en metalldetektor. Dvs - exakt som jag skrev så röntgar man inte människor på fängelser (i alla fall inte som en del i säkerheten). Däremot röntgas ju folks saker, medan de själva går igenom metalldetektorn - bågen.Nej, jag associerar väl mer till flygplatser och amerikanska spionfilmer där folk passerar en "båge" på väg in och ut. Och pryttlarna åker i en liten plastlåda vid sidan om.
Men nuförtiden på vissa flygplatser så får man ju ställa sig med händerna upp och sån "röntgar" (??) de en så att man syns typ naken på en skärm, istället för metalbågarna.
Har själv provat på detta ett par gånger det senaste året.
Nä de kollar metall med en stav istället.
I Sverige kanske, men när man flyger kan man hamna utomlands![]()
Ja? Det kallas body scanners och ja, det görs på många flygplatser. Men vad är kopplingen?Men nuförtiden på vissa flygplatser så får man ju ställa sig med händerna upp och sån "röntgar" (??) de en så att man syns typ naken på en skärm, istället för metalbågarna.
Har själv provat på detta ett par gånger det senaste året.
Inte heller det är röntgen, utan mikrovågor. Alltså inte heller joniserande strålning.Men nuförtiden på vissa flygplatser så får man ju ställa sig med händerna upp och sån "röntgar" (??) de en så att man syns typ naken på en skärm, istället för metalbågarna.
Ja? Det kallas body scanners och ja, det görs på många flygplatser. Men vad är kopplingen?
@lil-sis Var har du varit de senaste åren?![]()
Det har skrivits en hel del om dessa scanners och de har fått en hel del kritik.
Har du svarat fel person nu? Jag är inte rädd för strålning och jag har rätt bra koll på dessa scanners.Det är ju så låg strålning från de att man får i sig mer under flygningen.
Har du svarat fel person nu? Jag är inte rädd för strålning och jag har rätt bra koll på dessa scanners.
Fast vad de väckt upprördhet för är väl integritetsaspekten? Alltså att behöva visa upp sig "naken".Det är ju så låg strålning från de att man får i sig mer under flygningen.
Jaha. Ja nej precis. Och hon skrev ju "röntgas" så jag förstod det som att hon var införstådd i att det inte är en faktisk röntgen.Nä jag menar att det är ju inte röntgen det heller.
Ja precis. Men @lil-sis kommentar verkar vara orelaterad till det jag skrev.Fast vad de väckt upprördhet för är väl integritetsaspekten? Alltså att behöva visa upp sig "naken".