Snabb fråga om strålning

Fast poängen var väl att hon hade mobilen PÅ sig? Eller fattade jag fel? Så länge du inte röntgar hela människor med mobilen i fickan så är det väl en annan grej än vad TS frågor om? :D
Fast det lär väl också hända med jämna mellanrum. Om inte annat så stoppas den nyröntgade telefonen snabbt ner i fickan igen.

Nej, jag associerar väl mer till flygplatser och amerikanska spionfilmer där folk passerar en "båge" på väg in och ut. Och pryttlarna åker i en liten plastlåda vid sidan om.
Det är en metalldetektor. Dvs - exakt som jag skrev så röntgar man inte människor på fängelser (i alla fall inte som en del i säkerheten). Däremot röntgas ju folks saker, medan de själva går igenom metalldetektorn - bågen.

Men nuförtiden på vissa flygplatser så får man ju ställa sig med händerna upp och sån "röntgar" (??) de en så att man syns typ naken på en skärm, istället för metalbågarna.
Har själv provat på detta ett par gånger det senaste året.

Men nuförtiden på vissa flygplatser så får man ju ställa sig med händerna upp och sån "röntgar" (??) de en så att man syns typ naken på en skärm, istället för metalbågarna.

Nä de kollar metall med en stav istället.

Ja? Det kallas body scanners och ja, det görs på många flygplatser. Men vad är kopplingen?

@lil-sis Var har du varit de senaste åren? ;) :p Det har skrivits en hel del om dessa scanners och de har fått en hel del kritik.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
393
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 746
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 496
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål