Snabb fråga: ta med antidepp utomlands?

Jag ska ut och fara i en del olika länder* och det slog mig plötsligt att det där med att ta med sig mediciner kanske inte är helt oproblematiskt? Det är antidepressiva, venlafaxin, det gäller och jag kommer vara ute i nära fyra veckor så det blir en del tabletter. Borde jag ha med mig någon form av intyg?

*Serbien, bosnien, kroatien, österrike, slovakien och tyskland för att vara exakt

Min kollega som reser väldigt mycket i tjänsten har alltid intyg med på sina mediciner, får det av sin läkare :)
 
Min kollega som reser väldigt mycket i tjänsten har alltid intyg med på sina mediciner, får det av sin läkare :)

Jag har också intyg från min läkare för en av medicinerna. Den är inte narkotikaklassad men tämligen ovanlig och i sprutform så för att undvika en lång diskussion fixade jag intyg.
 
Jag flög till USA med medicin för 3 månader, allt i handbagaget. Plus en extra karta eller två, jag tänker om man blir strandsatt nånstans. :cautious:
Har aldrig vart några problem! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tillhör den kategorin av människor som ofta är inne och "tjuvläser" på Buke, men jag har aldrig tagit mig för att författa något...
Svar
6
· Visningar
1 464
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp