Bukefalos 28 år!

Snabb hjälp tack!

J

Jeeves

Har fått ett problem på MAC datorn som innebär att den VÄGRAR att skriva ut VISSA Word dokument! Jag har testat att skriva ut andra dokument skrivna i samma program och det funkar utan problem, trodde ju först att det berodde på skrivaren men nej.

De dokument som inte går att skriva ut är ett slags färdiga mallar som vi skriver in ny info i varje vecka, osynliggör viss text samt sidhuvud och skriver sen ut den aktuella anteckningen på samma papper. Allt för att inte behöva ett nytt papper för varje kort anteckning som görs. Mallen är flera år gammal men har funkat utmärkt tills för någon vecka sedan men nu kommer det heöa tiden upp ett felmeddelande från Microsoft där de vill att man ska rapportera det uppkomna felet till dem genom att trycka på sänd och sen starta om datorn.

Ingenting jag gör hjälper! Har startat om, dragit ut alla sladdar, tagit bort den nya infon jag skrev för att prova att skriva ut den gamla texten etc etc, INGENTING funkar!:(

Hjälp, någon?
 
Sv: Snabb hjälp tack!

Suck, är det verkligen bara jag som råkat ut för det här:confused:
 
Sv: Snabb hjälp tack!

26 som har tittat men INGEN gissning?
 
Sv: Snabb hjälp tack!

Du kan inte skicka mallen till någon annan för att testa om datorn fått fnatt. Det kanske skulle hjälpa med en ominstallation av Word.
 
Sv: Snabb hjälp tack!

Jag får ta tag i det på onsdag på jobbet. Det är tyvärr sådant material som inte får skickas hur som annars hade jag testat det på min dator hemma. Får hoppas att vår datoransvarige på jobbet har "vaknat" efter långledigheten:cool:

Man blir lite frustrerad när allt hänger på EN person o man inte själv behärskar situationen fullt ut:(
 
Sv: Snabb hjälp tack!

har du provat gora om det till en pdf o skriva ut? kan ev funka som nodlosning..
 
Sv: Snabb hjälp tack!

KL

Svarar alla; idag har mysteriet lösts av "datanisse" som vi kan kalla honom:), på ngt märkligt sätt har det ändrats i inställningar i utskriftsformatet, på två sätt nämligen både papperformatet och förstoring av dokumentet till helt galna procent och format:mad:
Själv har jag då inte varit inne och ändrat där och ingen annan BORDE ha tillgång till min jobbdator så det är märkligt alltihopa. Dessutom rör det en hel mapp med olika dokument men inte alla word dokument, de som ligger i andra mappar funkar utmärkt.
Så nu måste jag sitta och ändra i vart och ett dokument i hela j-la mappen, går inte att ändra alla på en gång:(

Så var det med det...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 849
Senast: fejko
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 258
Senast: Migo
·
IT & mobiler Har på ena datorn Works och WordPad. På den andra WordPad och Microsoft Office Starter. WordPad funkar till en sida eller två väl? Jag...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 373
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp