ULVLEK *Hajen som visste för mycket*

Blacksmithfarm

Trådstartare
Deltagare:
bollen__
cirkus
Ferrari
Habina
Klara
Koppen
Lobelia
MikaTela
Mirtai
quarter4ever
Snurrfian

Regler

*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god.
*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg. Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Blacksmithfarm röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första.
*Ulvarna vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvarär döda.
*Efter två missade röstningar kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på.
*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt sompåverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda!" innan din roll är avslöjad.
*Att teoria om någons roll baserat på aktivitet är inte okej, misstankar ska baseras på vad som skrivs, inte hur mycket/lite som skrivs.

PMa gärna om ni är osäkra över något; om jag varit otydlig eller om ni tycker att någon hintar :)

Roller:
GODA
Joakim, Alexander och Lukas Plottner, Besserwisser
Har en hemlighet för sin far. Dessutom har hans recept som publicerats i en tidning råkat få fel rubrik. Detta leder till hysteri på börsen och vissa förlorar pengar, andra vinner miljoner. Nu är han jagad från flera håll…
Han är Besserwisser och får tre gånger (vid NattDL) skicka påståenden till LL om vad denne vet. Exempel: ”Jag vet att Blacksmithfarm är ulv” eller ”Jag vet att jag har blivit siad”, LL kommer endast att svara rätt eller fel på påståendena. Påståendet får bara gälla en person (en själv eller någon annan)

Cilly Cumberland-Brons, Ängellärling
Cilly vill, tvärtemot vad hennes pappa tycker, inte gifta sig med Benny Hörnsten. Istället vill hon gifta sig med Joakim. Men han har betett sig så konstigt på sistone. Missar nästan hennes modevisning och när han väl kommer så blir det en massa rabalder. Men när Joakim berättar sin hemlighet så ställer sig Cilly på Joakims sida och hjälper honom så gott hon kan.
Cilly är Ängellärling och kan varannan natt skydda en deltagare från käk. Med start natt 1.

Lennart Cumberland-Brons, Siarlärling
Lennart har länge jobbat för Benny Hörnsten genom att förse honom med insidertips via tv-showen Conny Corny Show. Detta gör han för att han vill åt Bennys förmögenhet, han vill att Benny och Cilly ska gifta sig. Men när det visar sig att det är lättare att tjäna pengar på annat håll så överger han sin plats hos Benny för att försöka klara sig på egen hand. I Conny Corny Show fortsätter han att sprida sina dolda budskap, men nu är det kanske inte bara Benny som förstår de hemliga koderna…
Lennart är siarlärling och kan varannan natt sia en deltagare. Start natt 2.

Dixie Hopper, aka Desirée Plottner, Smed
Dixie är Joakim/Alexander/Lukas mamma. Hon vet om hans hemlighet, men bevarar den väl då det hjälper henne. Hon har fler hemligheter, bland annat för Samuel Plottner. Men detta vet Samuel inte om. Dessa hemligheter som hon vet om kan hon använda för att skydda sig.
Dixie är smed, detta betyder att hon överlever en ulvattack, och den andra attacken resulterar i att en av ulvarnas röster inte räknas dagen efter (LL lottar, ulvarna vet inte vem det gäller). Lynchas hon så händer ingenting.

Helge Lock, Befordrad
Helge hade en fling med Dixie för många år sedan. Nu när hans aktier börjar bli värda pengar så söker de upp varandra igen.
Helge är befordrad. Det betyder att om han får en rad av goda lyan så måste han välja en spelare som han vidarebefordrar den till. Han meddelar LL som skickar det vidare. Han har till nästa DagDL på sig att bestämma sig (får han det DagDL 2 så ska valet skickas senast DagDL3).

Samuel Plottner, Röstfifflare
Samuel är Joakim/Alexander/Lukas pappa, smått besatt av Kalle Anka, det var därifrån han tog namnet till sina söner. Samuel är affärsman, men han tycker att det verkar som om alla andra vet mer än vad han vet – hur kan de göra det? Här måste det vara fusk inblandat, och om de andra fuskar så ska han minsann inte vara sämre själv.
Samuel är Röstfifflare, det vill säga att han får en extra röst varje dag som han skickar till LL via PM.

Bybor

ONDA

Benny Hörnsteen, Psykopat
Tror sig veta allt som finns att veta. Han har informatörer och infiltratörer lite varstans. Men frågan är om de verkligen är lojala? Nå. Det tänker han ta reda på och om någon visar sig vara förrädare så åker den ut illa kvickt.
Benny är psykopat, dör han så kommer han att dra med sig en god. LL lottar.

Hörnsteenspojkarna, ulvar
Hörnstenspojkarna skickas varje natt ut av Benny för att röja undan de som hotar hans makt.


Den Goda Lyan
Alla goda som blir lynchade eller käkade hamnar i den goda lyan. De får varje natt ta del av spioninfon och skicka en rad vidare. De får skicka till samma person max 2 gånger och inte två dagar i rad. De får infon efter NattDL och ska göra sitt val till kommande DagDL. Den utvalda får infon efter sagda DagDL.


DagDL: torsdag 21:30
NattDL: fredag 08:30


(OBSERVERA att jag p.g.a. mitt jobb kommer att ha lite olika DL-tider olika dagar, till exempel kommer nattDL på lördag vara vid 06:00 eftersom jag börjar jobbet 7)
 
Jag är här! :bump: Och som vanligt. Eventuella felskrivningar på ond och god har inget med min roll att göra. :laugh:
 
Jag är här! :bump: Och som vanligt. Eventuella felskrivningar på ond och god har inget med min roll att göra. :laugh:

Jag skriver också god när jag menar ond och vice versa, oftast blir det så när jag nyttjar telefonen då jag tänker fortare än jag skriver och inte rättar :angel:
 
Årajt, eftersom självaste bsf är LL så plockar jag upp fördelningsmanteln

Vi är 11 deltagare
Det finns 6 namngivna goda roller förutom bybo-rollen.
Min gissning är att det borde vara 1-2 bybor, psykopatrollen är en hyffsat stark variant på ulv och drar med sig en god så jag hoppas att det gör att det är 2 bybor snarare än 1. Det ger 3-4 onda varav en psykopat.
 
Årajt, eftersom självaste bsf är LL så plockar jag upp fördelningsmanteln

Vi är 11 deltagare
Det finns 6 namngivna goda roller förutom bybo-rollen.
Min gissning är att det borde vara 1-2 bybor, psykopatrollen är en hyffsat stark variant på ulv och drar med sig en god så jag hoppas att det gör att det är 2 bybor snarare än 1. Det ger 3-4 onda varav en psykopat.
Ja, jag vet inte hur det här ska gå när inte bsf är med och leker. Är det något jag kan lita på i lekarna är det att hon och jag är på samma sida. :laugh:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 939
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 341
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 786
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 868
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp