Snabba jultipstråden *julpanik*.

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Cattis_E
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 56
  • Visningar Visningar 2 578
Jag brukar göra polkagrischoklad. :d
Krossade polkagrisar som blandas i smält choklad (av valfri sort, efter tycke och smak) och klickas i knäckformar. På senare år har jag kommit fram till att polkaspån är bäst, för det är lättare att krossa.

Nästa fråga.
Små boxar i kartong/papp.
Var panik köper man sådana billigt.
Tänkte packa julgodiset i dem.
Eller om ni har andra packtips 😁.

Mitt egna behov - pappa har som pensionar antligen borjat utveckla hobbies och ska antagligen kopa husbil!
Jag funderar pa nagon bok med inspiration for framtida semestrar - har hittat t.ex. "Europas vackra vagar" eller "Husbil genom Europa, turforslag"

Finns det nagra husbilsveteraner har som har tips pa bra presenter till en nyborjare? Antingen bocker eller andra bra att ha grejer till en husbilssemester?

Mina svärföräldrar köpte husbil i fjor, tyckte det verka mysigt och frågade hur man "inreder" en husbil.

Det dom skaffade sig var, som kanske kan vara nått:
- Rese handdukar som tar lite plats och torkar snabbt
-Glas, bestick och tallrikar i hårdplast, sånna man kan diska och använda flera gånger. Finns också olika typer av finare glas tex vin, öl etc.
-En liten portabel grill eller om det var en liten elgrill
- Lite finare pyntkuddar och en filt

Tror det var typ det, man behöver ju inte ha så mkt med sig när man reser runt så, tycker det verkar vara ett trevligt sätt att semestra på ☺️

Mest jag som utnyttjar tråden..
Finns det något lite juligt godis i vanlig Ica butik som är veganskt?

Ska sprida lite julstämning i bygden julaftons morgon. Råkar veta om tre veganer 😇 så ptja, kanske kan kosta på mig att fixa några godisar till dem också. Men för lat för att göra fler saker 😇. ...

Mest jag som utnyttjar tråden..
Finns det något lite juligt godis i vanlig Ica butik som är veganskt?

Ska sprida lite julstämning i bygden julaftons morgon. Råkar veta om tre veganer 😇 så ptja, kanske kan kosta på mig att fixa några godisar till dem också. Men för lat för att göra fler saker 😇. ...
Det brukar finnas kanel- eller pepparkakskrydderullade dadlar som är jättegoda. Ica har ofta dadelbollar bland grönsakerna. Bland naturgodiset finns flera veganska som känns lite juliga, tex chokladbräck, mandlar i choklad (men det är olika på olika märken, så kolla).

Tryfflar, enkelt och gott, går att smaksätta på tusen sätt men jag gillar mörk choklad med polka allra bäst.
Bräck är ju superenkelt och gott också.

Annars brukar folk tycka att skumtomtefudge är gott och kul att få - jag tycker om att göra dem men däremot inte att äta själv. Orimligt sött, tycker jag. :D

Tryfflar, enkelt och gott, går att smaksätta på tusen sätt men jag gillar mörk choklad med polka allra bäst.
Bräck är ju superenkelt och gott också.

Annars brukar folk tycka att skumtomtefudge är gott och kul att få - jag tycker om att göra dem men däremot inte att äta själv. Orimligt sött, tycker jag. :D
Tar du bort allt strösocker ur receptet? Går ju inte att följa recept, blir ju hysteriskt sött son sagt så jag har slutat göra dem faktiskt 😂. Eller var några jular sen iaf.

Julgodis klart och packat, alla klappar inslagna...
Tur att julgodiset är packat, de var lite för goda.
Undrar vad jag glömt? Inget tror jag 😇

Det betyder att jag verkar ha tid över att hänga för mycket på buke.
Sååå, ingen annan som behöver ett snabbt jultips?

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 107
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 165
Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet... 2 3
Svar
57
· Visningar
3 091
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025