Snabba råd ang. täcken!!

_Runaway_

Trådstartare
I natt ska det ju börja snöa och bli ner mot åtta minus :crazy: . har just nu regntäcke på pållen (MacPro BW Rain). Men tycker ni att jag ska lägga på vintertäcke imorgon om vädret blir som det ska?? Hästen är täckesklippt sen två veckor, arabkorsning. Eller är det bättre att ha innetäcket (ett rätt tunt termotäcke, vet ej gram foder) och regntäcke ovanpå?

Sv: Snabba råd ang. täcken!!

Jag tror inte att din häst kommer att frysa i 8 minusgrader.
Lägg regntäcket på innetäcket om det är så du gör nu, så kommer jag att göra tills det blir neremot 15 minus kanske.

Liknande trådar

Utrustning Nu är det dags att skaffa nya täcken till en av pållarna här hemma. Ett regntäcke och ett vintertäcke behövs. Regntäcket vi har haft...
Svar
12
· Visningar
1 770
Utrustning Jag jobbar skift, vilket inkluderar både kvällar och nätter. Då får min mor rycka in och ta hand om hästarna. Pga diverse orsaker så har... 2
Svar
26
· Visningar
2 386
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Vad för typ av täcken har era hästar på sig nu, och kommer ha på sig i vinter? Vid vilken temperatur/väder? I stallet? Min ponny har... 2
Svar
24
· Visningar
1 300
Senast: AtletShipping
·
L
Utrustning Har varit ute på ännu en session täckesjakt och, såsom så många gånger tidigare, utan bra resultat. Den här gången så styrde jag...
Svar
11
· Visningar
1 553
Senast: Akustik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?