snabba svar om KL jacka tack:)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Glada
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 258
G

Glada

Barn strl på kingsland jackorna, hur små är dom? (är 160 och smal) kan jag ha någon barn storlek?:) tack tack:)

Sv: snabba svar om KL jacka tack:)

jag har inte så jättestor koll, men min KL dunväst som är i stl S o den är eg för stor för mig.. o jag brukar ha stl M/L i vanliga fall :o så jag antar att de är ganska stora i storlekarna (iaf denna västen).

du har ingen möjlighet att prova i butik?

ja det kan du, vågar dock inte säga vilken...

jag är 178 och smal, har xs på min KL, xxs funkar det också..

men hur är domi armarna? om man har långa armar rätt smal, vad blir de då ? :p ungefär lika lång som du.

Men de som är märkta xxs eller xs är väl inte barnstorlekar utan unisexstorlek för vuxna.

Jag har xxs på min. Har inte provat barnstorlek.

det vet jag väl?? sa inte att det var barnstl heller. men är man så liten kan man alltid ha barnstl.... min kompis har barnjackan.

mariia: dom är långa i armarna tycker jag.

Hur ska man veta att du vet? Det finns inget i ditt inlägg som säger att du jämfört barnstorlekarna med unisexstorlekarna.

Jag fattar inte vilka du menar är långa i ärmarna heller. Barnstorlekar eller de vanliga.

ganska självklart eftersom någon som är nästan 180 lång inte kan ha barnstl.... :p sen heter inte barnstl small etc utan går såvitt jag vet i ålder. 8-10 osv.

dom vanliga är givetvis långa i ärmarna. samma logik där.

Ja precis och du pratar bara om xs och s i ditt inlägg alltså ser jag ingen relevans till barnstorlekar. Jag tycker dessutom inte unisexstorleken har längre ärmar än vad det brukar vara och min xxs är lite för kort i midjan till mig som är 170 cm.

Men det är väl jättebra att du vet att TS kan ha barnstorlek, jag tyckte bara inte det framgår av ditt inlägg. Själv har jag inte provat så jag har ingen aning.

relevansen är att dom är stora! att xxs kommer bli för stort för en som är 160. därav bättre med barnstl. :idea:

Jag har M i "vanliga" jackor men XS i min KL. Hela min klass köpte samtidigt och ingen tog sin "vanliga" storlek utan tog 1-2 storlekar mindre än vanligt. Så du kan säkert ha barnstorlek. :)

Liknande trådar

Utrustning Är jackorna i Top Reiter små i storlek?
Svar
3
· Visningar
175
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
982
Senast: Murray
·
Småbarn Hej! Sonen kommer vara ett år när han i mitten av november börjar förskolan. Jag håller på bli knäpp på kläderna. Bor i blekinge Han...
Svar
5
· Visningar
2 422
Senast: ako
·
Hundhälsa Hej på er igen! Efter har klippt ner mina hundar igen ( klipper ca varann till tredje månad året runt) och det börjar bli kallt plus... 2
Svar
27
· Visningar
4 052

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband

Hästrelaterat

Tillbaka