Alexandra_W
Trådstartare
Synpunkter mottages tacksamt. Har den hemma på prov och måste bestämma mig imorgon. Ponnyn har ett dåligt sadelläge, sadelgjordsläget betygligt längre fram än sadelläget, och är en treåring så ganska tanigt. Således glider allt fram (ska skaffa en svanskappa och prova med). Den här glider också fram, men mindre än något annat jag hitills provat.
Tyvärr åker ju sadeln fram så fort man spänner gjorden, och jag skulle behövt en kortare gjord, den är väl lös, men..
Idag promenerade jag, hängde och tyngde i en stigbygel, låg över sadeln och sen satt jag (för första gången) upp, från mark. Red ca 25 m, satt av. Upprepade tre ggr. Så tre uppsittningar. Plus för att sadeln inte snurrade eller gled runt när jag (inte helt smidigt) satt upp.
Efteråt satt den såhär, har som sagt glidit fram - men mindre än mkt annat
Schabrakavtryck
Ryggavtryck, dock svårt se så mkt
Tyvärr åker ju sadeln fram så fort man spänner gjorden, och jag skulle behövt en kortare gjord, den är väl lös, men..

Idag promenerade jag, hängde och tyngde i en stigbygel, låg över sadeln och sen satt jag (för första gången) upp, från mark. Red ca 25 m, satt av. Upprepade tre ggr. Så tre uppsittningar. Plus för att sadeln inte snurrade eller gled runt när jag (inte helt smidigt) satt upp.
Efteråt satt den såhär, har som sagt glidit fram - men mindre än mkt annat

Schabrakavtryck

Ryggavtryck, dock svårt se så mkt