Snälla hjälp mig, får inte bukt med detta.

E

Emmizen85

När man har långtidspraktik hos veterinär i 6 månader och är 18 år gammal. Hur mkt får man i lön all möjliga männikosr och dom säger att jag skall anmäla mig som arbetslös när jag gått ut skolan för att få ev bidrag är det fårn sociala då eller ? Fattar absolut ingenting och ingen verkar veta svaret.
 
jag var i samma sits som dig för ett tag sen.
Jag anmälde mig på arbetsförmedlingen som arbetslös, funderade på att börja praktisera skulle då få 3600:- innan skatt av kommunen.
ansökte om hjälp från socialen och fick där ca 3000:- (beror helt på din livssituation) i månaden. bodde hemma
med mamma och 2 syskon.
nån arbetslösersättning typ a-kassa tror jag inte att man kan få förrän man är typ 20 år och har jobbat en viss tid.
är inte så mkt mer insatt i detta!!
 
Det enda du kan söka är soc bidrag. A-kassa får man när man jobbat oavbrutet viss antal månader. Tror det är 6. Alfakassa får man när man fyllt 20.

Men däremot kan du inte få någon av A kassorna om du inte anmäler dej som arbetslös på arbetsförmedlingen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 531
Senast: liiinnea
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 664
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 669
Äldre Snart 36 år gammal finner jag mig plötsligt stående utan varken jobb, häst eller man. Mitt liv är ett helt oskrivet blad och det är med...
2
Svar
36
· Visningar
2 985
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp