Snälla säg att jag bara är paranoid!

Dingelass

Trådstartare
Har dejtat en kille i snart två månader, inget officiellt då jag vill ta allt lugnt osv.
Iaf kille är fantastisk, han är omtänksam och har ett stort hjärta och jag kände direkt att det är en som jag kan lita på och att vi har något att bygga vidare på.

Förra veckan pratade vi i telefon på kvällen samtidigt som han var på väg hem,
samtidigt stannar nån han känner med bil o han ber mej vänta o jag hör nånting som skulle kunna tolkas som att han köpte braj! (?) varpå han säger till mej att han snart ringer tillbaks.

Jag fick totalpanik, visste inte om jag tolkade det jag hörde till detta pga. mina fd. förhållanden och mitt eget tidigare leverne där detta hade varit vardagsmat.

Någon dag senare skulle vi besöka en släkting till mej som röker på ibland o jag frågade hur han ställde sig till det, om han gjorde det när vi var där, det var inga problem men han bedyrade att han själv Aldrig röker osv. så jag var nöjd med svaret o släppte vad jag hört nån dag innan då det troligen handlade om nåt annat.

Men av en händelse såg jag nyss att han vart till christiania för ett par veckor sedan (incheckning på FB)
Nu utgår jag förståss ifrån mej själv men visst åker man inte till chris för en kväll utan att röka, eller gör man det? Och hade ett besök där nämnts när man pratar dagen efter om det inte är för att dölja något?

Känner mej rädd för att jag gått på samma nit igen, känns helt plötsligt som att jag inte bör lita på han, vet inte om jag bara är paranoid eller ringer varningsklockan på riktigt...

Har stängt av min telefon ikväll, jag vill inte prata med han eller med nån annan innan jag tänkt klart men kanske nån kan hjälpa mej tänka:(
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Jag har varit där utan att röka,vi gick en guidad tur och tittade på galna hus, gallerier och konsthantverk. Det är inte bara knark liksom. Jag är helt emot legalisering av cannabis och är orolig över hur attityden verkar svänga igen. Det innebär inte att jag inte kan vara nyfiken på hur christiania fungerar som samhälle. Snarare tvärtom ;)

Men magkänslan säger nog en del om vad du tror om hans inställning.
Hur är hans attityd i frågan?
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Klart man kan åka till Christiania utan att röka på. Jag har aldrig rökt på där och har varit där fler gånger än jag kan räkna. Så du kan nog vara lugn.
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Jag älskar att vara på Christiania och jag röker inte :).
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Har varit mycket på Christiania och aldrig rökt där.
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Fråga honom rakt ut .
Har själv varit involverad i ett antal missbruksförhållanden och skulle tveklöst dra öronen åt mig i detta läget. Hade det bara varit Christiania så kunde det väl gå an men samtalet som lät som en försäljningssituation tycker jag är värre. Jag tycker du ska lita på din intuition eftersom du varit i situationen tidigare.
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Jag tycker du ska dra öronen åt dig. Du hörde något om "braj" och han har varit på Christiania.
Ställa mot väggen och fråga tror jag inte på i detta läge, eftersom han redan 1 gång bedyrat att han inte håller på med sånt. Jag tycker du ska berätta vad du hört, att du sett incheckningen och med ditt förflutna (som du kanske ventilerat redan med honom) så känns det osäkert. Jag tycker du ska be om kiss på urinsticka. Tar han det rätt förstår han din oro och är villig att stilla den, vägrar han skulle jag råda dig att avsluta det hela!!!
gulan
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Lita på din magkänsla och var rädd om dej. Det är det viktigaste, kram:)
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Har dejtat en kille i snart två månader, inget officiellt då jag vill ta allt lugnt osv.
Iaf kille är fantastisk, han är omtänksam och har ett stort hjärta och jag kände direkt att det är en som jag kan lita på och att vi har något att bygga vidare på.

Förra veckan pratade vi i telefon på kvällen samtidigt som han var på väg hem,
samtidigt stannar nån han känner med bil o han ber mej vänta o jag hör nånting som skulle kunna tolkas som att han köpte braj! (?) varpå han säger till mej att han snart ringer tillbaks.

Jag fick totalpanik, visste inte om jag tolkade det jag hörde till detta pga. mina fd. förhållanden och mitt eget tidigare leverne där detta hade varit vardagsmat.

Någon dag senare skulle vi besöka en släkting till mej som röker på ibland o jag frågade hur han ställde sig till det, om han gjorde det när vi var där, det var inga problem men han bedyrade att han själv Aldrig röker osv. så jag var nöjd med svaret o släppte vad jag hört nån dag innan då det troligen handlade om nåt annat.

Men av en händelse såg jag nyss att han vart till christiania för ett par veckor sedan (incheckning på FB)
Nu utgår jag förståss ifrån mej själv men visst åker man inte till chris för en kväll utan att röka, eller gör man det? Och hade ett besök där nämnts när man pratar dagen efter om det inte är för att dölja något?

Känner mej rädd för att jag gått på samma nit igen, känns helt plötsligt som att jag inte bör lita på han, vet inte om jag bara är paranoid eller ringer varningsklockan på riktigt...

Har stängt av min telefon ikväll, jag vill inte prata med han eller med nån annan innan jag tänkt klart men kanske nån kan hjälpa mej tänka:(

Visst kan man åka till Christiania utan att röka på. Har varit där många gånger utan att ens komma i närheten av hasch.
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Tänker att det beror på sammanhanget.

Om min sambo var i Köpenhamn och tog en sväng förbi Christiania skulle jag inte tänka så mycket på det. Om jag såg en incheckning på FB och jag blev nyfiken skulle jag såklart fråga. Typ "Jag såg att du var i Christiani, hur var det och hur hamnade du där?". Så skulle han säkert säga att han fick en guidad tur av en kollega och sedan berätta om sina intryck. Inte konstigare än så. Han är måttlig med alkohol, har aldrig ens provat att röka en vanlig cigarett och jag tror inte han har kommit ens i närheten av narkotika någon gång.

Om det däremot handlat om någon jag visste umgicks i kretsar där det röktes hasch (mitt ex har rökt några gånger), om personen hade en sådan profil (nu har jag noll koll, här får ni som levt i missbruksförhållanden hjälpa mig) och om jag tidigare misstänkt personen för att använda otillåtna substanser så skulle jag faktiskt reagera på ett helt annat sätt. Men jag skulle fortfarande lyfta att jag sett incheckningen. Men jag skulle nog inte förvänta mig att personen sagt något om att de köpt narkotika (om de gjort det) då alla vet att jag är väldigt anti det mesta som skadar kroppen.
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Jag tycker du ska dra öronen åt dig. Du hörde något om "braj" och han har varit på Christiania.
Ställa mot väggen och fråga tror jag inte på i detta läge, eftersom han redan 1 gång bedyrat att han inte håller på med sånt. Jag tycker du ska berätta vad du hört, att du sett incheckningen och med ditt förflutna (som du kanske ventilerat redan med honom) så känns det osäkert. Jag tycker du ska be om kiss på urinsticka. Tar han det rätt förstår han din oro och är villig att stilla den, vägrar han skulle jag råda dig att avsluta det hela!!!
gulan

:eek: På riktigt? Skulle någon, vän eller make/pojkvän etc, be mig kissa på en sticka skulle jag dra snabbt som attan. Antingen litar personen på mitt ord när jag säger att inget hänt, eller så är det lika bra vi går skilda vägar.
Går det ens att få tag på som privatperson?!
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Ja absolut....det är på riktigt! Om jag hade en kille/vän som en gång varit i missbruk och var rädd att hamna där igen-berättat för mig om rädslan att trilla dit igen och misstänkte att jag knarkat och ville veta skulle jag kissa på sticka, utan vidare eftertanke. Sen skulle jag ju inte acceptera att bli misstänkt stup i kvarten.
Lever man med missbruk inpå knuten (som min man tex) rekommenderar jag starkt att inte vara godtrogen och "tro" på ord!!
Ja det går att få tag på stickor.
gulan
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Nu vet inte jag hur korrekt det är att vem som helst kan köpa stickor för kontroll av drogförekomst i urinen, men jag skulle vilja säga att det nog krävs lite kunskap för att kunna läsa av sån sticka. Och resultatet av en sån sticka har stora variabler, beroende på personen som lämnat provet, vad den rökt, när den rökt, hur mycket den rökt, hur ofta den rökt, på personens egna egenskaper, vikt, längd, tolerans osv osv - så det där rådet är ganska långsökt.

TS - finns det missbrukarhistorik hos mannen?
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Himmel. Du tycker det ger dåliga vibbar att han har varit i Christiania men att be om pisseprov efter några veckors dejtande är helt normalt? Vi har nog väldigt olika uppfattning om vad som ger dåliga vibbar ;). F.ö. så är det inte så att ett litet och sällan förekommande bruk per automatik betyder att personen är en missbrukare som man ska akta sig för. Jag har många bekanta (högskoleutbildade, arbetande s.k. "lyckade" människor") som röker någon gång då och då av rekreationsskäl, för att kunna slappna av helt enkelt. Och de flesta amerikanare jag känner röker ungefär lika ofta som jag dricker vin, dvs ett par gånger i veckan.

Visst kan man ha sina skäl för att inte vilja ta i de här människorna med tång (man kan t ex ha haft egna missbruksproblem och är rädd för att trilla dit igen, en religiös övertygelse eller vad som helst) men det är ju inte så att killen är misstänkt för att skjuta heroin på daglig basis.
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Tack allihop för era svar!

Ett tillägg ang. christianiabesöket, jag vet ju såklart att många turistar dit av nyfikenhet osv. men att göra det en sen kväll i november...det är konstigt för mej...framgick ju tyvärr inte av mitt första inlägg men det kanske inte spelar nån roll?

Har inte pratat med han idag men ska göra det imorgon, dock så känns det som att det kvittar vad han har att säga för jag är nog helt enkelt inte redo även om jag tycker om han o han är toppen annars:(
Jag vågar inte lita på han...

Att be om pissprov är inte aktuellt, skulle själv inte finna mej i att någon försökt avkräva mej det...

Alltså jag bryr mej inte om ifall andra röker eller inte men jag vill inte ha en partner som gör det och ännu mindre en partner som röker men som hymlar o det.
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Ja absolut....det är på riktigt! Om jag hade en kille/vän som en gång varit i missbruk och var rädd att hamna där igen-berättat för mig om rädslan att trilla dit igen och misstänkte att jag knarkat och ville veta skulle jag kissa på sticka, utan vidare eftertanke. Sen skulle jag ju inte acceptera att bli misstänkt stup i kvarten.
Lever man med missbruk inpå knuten (som min man tex) rekommenderar jag starkt att inte vara godtrogen och "tro" på ord!!
Ja det går att få tag på stickor.
gulan


Ahh ja om situationen hade varit som du beskriver här,läste först inte riktigt vad du skrivit så skulle jag med ha kunnat lämna prov för min partners skull.

Dock så vet han bara min ståndpunkt och inget alls om varför...
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Fast att någon annan i min närhet brukat droger tidigare (dvs inte jag själv, om jag tolkar ditt inlägg rätt?) betyder ju inte per automatik att det är berättigat att avkräva mig drogtest! Jag fattar faktiskt inte riktigt varför jag ska behöva stå till svars för personens paranoia kring droger när jag aldrig tidigare brukat droger.
Har du någon länk eller källa på var man som privatperson kan köpa snabbtest för droger är jag jättenyfiken på att få veta var! :)
 
Sv: Snälla säg att jag bara är paranoid!

Nu vet inte jag hur korrekt det är att vem som helst kan köpa stickor för kontroll av drogförekomst i urinen, men jag skulle vilja säga att det nog krävs lite kunskap för att kunna läsa av sån sticka.
En kompis till mig har såna stickor. Jag vet inte var hon har fått dem ifrån, men eftersom det ibland bor unga missbrukare hemma hos henne i omgångar så ska hon ta regelbundet urintester. Jag har ingen aning om hon gått någon slags utbildning, men jag kan fråga.
Och resultatet av en sån sticka har stora variabler
Ja det är helt riktigt. Det visar inte när man tagit drogerna bara att man har gjort det. Och syntetiska droger funkar det inte på. Men i TS fall handlade det om gräs i någon form och det visar utslag.

Fast att någon annan i min närhet brukat droger tidigare (dvs inte jag själv, om jag tolkar ditt inlägg rätt?) betyder ju inte per automatik att det är berättigat att avkräva mig drogtest!
Det har jag aldrig sagt heller att du måste. Jag tyckte att TS skulle vara mycket observant om det är så att hon själv tidigare har haft narkotika i sin närhet. Har man ställt en rak fråga och fått nekande svar -men ändå misstänker starkt att personen brukar och därmed också ljuger (vilket är mycket mycket mycket vanligt... alla ger inte ärliga svar som du alltid gör) kan en begäran om drogtest stilla personens oro.
Jag fattar faktiskt inte riktigt varför jag ska behöva stå till svars för personens paranoia kring droger när jag aldrig tidigare brukat droger.
Det är helt OK att du inte fattar det, för det behövs inte heller. Du gör som du vill.
Har du någon länk eller källa på var man som privatperson kan köpa snabbtest för droger är jag jättenyfiken på att få veta var! :)
Nej det har jag inte. Men du kan få tag dem om du behöver dem. Exempelvis kan man rådfråga på kliniker och behandlingshem.
gulan
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur gör ni om det visar sig att er partner inte klarar av föräldrarollen så bra som ni båda hoppats..? *långt* Vi visste från början...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
31 058
Senast: Badger
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 908
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Jag bryter snart ihop på riktigt. Inte första gången jag skapar en tråd om min väldigt krävande äldsta son men det var ett bra tag sen...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 298
Senast: MiaMia
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp